söndag 10 september 2017

Morgon Skyltning hemmifrån

Eftersom jag lyckats vara sjuk och inte kunnat leta efter skyltar blir det Idag en liten skyltning men även en liten skyltning förmedlar ngt ;)

SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
och det Tackar vi för

I morse då jag vaknade var det mörkt ute, japp vaknade 5.00 en söndag men det påvisar väl att jag är kryare än jag varit på länge. I morgon dunklet tog jag i alla fall bilder, mörka men det fick dom vara denna ggr. Ovan är en Modebild tagen under vattnet i början på 40-talet rätt imponerande, har även önskat mig tavlan på dykaren som ska föröka fixa allt för fotografen  

Ja denna har ni sett tidigare, och inte har den slagit ut svordomarna i vår lokal här hemma inte, måste skaffa en RÖD större ;)

Jag har ju sagt att maken gillar KAFFE, så mycket att han köpt en egen "liten" cafemaskin haha

Här hemma har vi en massa trollsländor på väggen, inte många som har det och kan skylta med det ;)

Dessa doftar fantastiskt och är från Emma S, det måste dofta underbart i LONDONS lounger ;)

Vårt egna lilla Lounge ;) nu är Insida och Tak helt utbytt, nästa steg är den gräsliga fasaden, som kommer bytas mot svarta liggande fasad och ny dörr 
Sen blir detta ett höjdarhus för barnens och våra vänner som kommer på besök.

Ta hand om er och ha en underbar Söndag.
Jag är inne på byta bloggportal ngn som provat ngn bra?? 
PUSS & KRAM

12 kommentarer:

  1. Äntligen är mitt och Joakims hus färdigt ;-)
    Jag fick åka in till sjukhuset i morse och bli enkonverterad så jag är hemma hela nästa vecka - ring om du får en stund över!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men hjärtat igen hur många ggr får du göra det här ???
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilket fint extrahus ni har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett perfekt xtrahus på 50 kvm med eget pentry toa/dusch sovrum vardagsrum m.öppenspis och en fantastisk utsikt över vattnet
      Kram

      Radera
  4. Jag tyckte väldigt mycket om din skytning i dova nyanser. Modefotografiet under vatten var väldigt fint, skulle gärn ase det på när håll. Vad gäller svordomar är jag inte alls säker på att en större, röd skylt hjälper. Men att försöka duger bra.
    Kaffe maskinen är läcker och hoppas det blir många koppar per dag som dricks...
    Kanske dras trollsländorna till doften från ljusen . DE verkar match avarandra färgmässigt.
    Stor kram och många tankar till dig.


    SvaraRadera
  5. Man ser inte det på mig, men jag känner det i mig. Jag heter Mia. En 47-årig tjej som bor i Småland. På den här bloggen kommer jag att skriva hur det är att leva med svår psykisk ohälsa. Att varje dag fajtas med Tvångssyndrom, Aspergers syndrow, Autism, OCD och Autismspektrumstöning m.m Att vara absolut tvungen att göra vissa saker eller tänka på ett särskilt sätt och dessutom inte kunna förstå många sociala aspekter. Följ gärna mig här för att försöka kunna förstå hur det är att vara psykisk funktionshindrad.

    Det jag skriver om är psykisk hälsa och ohälsa, Jag ger mycket tips i min blogg om hur du kan gå din egen väg och hur du kan göra för att ta dig upp igen från din psykiska ohälsa. Jag vill inspirera andra till sunda ideal och värderingar och få människor att förstå att man duger som man är. Jag delar även med mig av min erfarenhet kring psykisk ohälsa och min vardag. Vi är ett team här inne och kämpar tillsammans!

    E-mailadress: happy0@home.se

    Hemsida: http://autismmamma.bloggplatsen.se

    När du ändå är här, så lägg gärna igen ett tassavtryck så jag kan besöka dig och din blogg.

    When you are here, so please write a comment, then I know who Im going to visit.

    SvaraRadera
  6. Hur man kan vakna klockan fem en söndag morgon är en gåta för mig. MEN i gengäld fick du till ett riktigt roligt och annorlunda skyltinlägg såhär tidigt på morgonen. Personligen hade jag inte ens kunnat hålla i en kamera vid den tidpunkten;-)

    Du har ju själv varit modell, så jag förstår att du gillar tavlan.

    Tvåan - ja, rött är kanske lösningen där om du vill att förbudet att svära ska efterlevas;-)

    Kaffemaskinen, jo tack. Själv har vi en Nespresso, men din mans är ju strået vassare om man säger så.

    Trollsländorna på väggen är riktigt coola. Annars gillar jag inte uppstoppade djur;-)

    Tusen tack för en toppen "mitt-i-natten-skyltning" och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Så sött extrahus ❤️
    /Kram finaste på ett tag kära bloggvän,var rädd om dig!

    SvaraRadera
  8. Haha! Älskar den där andra skylten :-D

    SvaraRadera
  9. Vilka fina trollsländor! Jag har en, men den har jag i en liten tittskåpsask från IKEA eftersom jag är så rädd om den. Jag fullkomligt älskar trollsländor!
    Såg din glada lista och blev nyfiken på boken som jag aldrig hört talas om, så nu har jag reserverat den på biblioteket. Jag har fått så många boktips genom bloggar och ändå orkar jag sällan läsa recensionerna ...
    Hoppas att du blir frisk snart, många som är sjuka nu när terminer och jobb dragit igång efter sommaren.

    SvaraRadera
  10. Testar bara och ser om det fungerar att kommentera från Spanien.
    kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne