söndag 30 juli 2017

Naturlig Mystik och Skyltar


Har ett nytt TEMA / ORD varje vecka att tolka med ett eller flera kort, 
denna vecka var det MAGISK
Vår natur är Magisk, i alla dess former
I elden ser jag Draken, gör ni ??
Lillskruttan och jag ser två olika drakar ! Min högst upp tunna eldsflammor ( nästan som ett häst ansikte) medans lillskruttan ser Draken i eldens mitt.

Tidig morgonDimma är mystik i sig själv 

När det på stranden från klarblå himmel till grå/svart går på några minuter känner vi mystiken tätna .

Det är trots att det är sent fortfarande Söndag och då är det ju
SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
Som vanligt en stor Tack för att du orkar !!!
I förra veckan var jag och fina  FrM på "date" och drack bubbel njöt av vädret och härlig utsikt på TAKET  på Gondolen. 
En härlig kväll med massor med prat skratt och omtanke :) och på det en massa härliga drinkar ;) 
Som denna ....
"FARLIGT BEGÄR " 
Oj vad god den var ;) och ser liksom farlig ut  också ;)

Sen har jag min härliga vän Sonia som fotade den här skylten.
En av dom bästa jag sett haha...

Nu ska jag äta massa kakor och tårtor för kidnappad vill jag inte bli ;) 

PUSS & KRAM

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Älskar sista skylten, för jag är också skinny:-) Ska jobba på att äta tårtor/kakor för att undvika en kidnappning;-)
    Gondolen är alltid en höjdare - on det är Gondolen vid Slussen alltså.

    Å dina mystiska bilder är helt underbara, speciellt den med elden där jag faktiskt ser en sjöhäst.

    Tusen tack för ditt fina bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Jag är förmodligen väldigt lätt att kidnappa, men jag tror jag inger respekt, haha. Tog lite chokladglass nu, för säkerhets skull, ändå.
    Roligt och härligt fixat tema!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt bidrag både till skyltsöndag och till fotoutmaningen. Så läckra bilder!
    Gondolen är en favorit hos mig både till lunch, middag och barhäng och jag kan tänka mig att ni njöt och hade det bra. Vad gäller "farligt begär" får jag nog testa den.
    Bilden med elden fastnar hos mig och den är verkligen fascinerande.Så bra!
    Sista fotot är härligt! Men jag vet också att man inte kidnappar mig ostraffat. Jag är bra på självförsvar - har tränat sedan jag var ung.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Det var en härlig kväll! :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne