måndag 3 juli 2017

En massa att ändå vara Tacksam för

Eftersom det är måndag vill jag försöka hitta ljuspunkterna i förra veckan, jag har missat ett par veckor och det är synd för att gå tillbaka gör faktiskt ganska mycket.
Det är bästaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)
Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi & värme är 
  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Blommor av maken -bara för att jag älskar dig! Det är kärlek Love you to ! 

  • Gårdagens utflykt med ribben för att se alla Gotland runt båtar passera här utanför, kan man bo bättre ;)  

  • God och enkel mat direkt hemkört med MATHEM, Så god mat så Tack !!! och Susjos lovar återkommer med receptet du frågade om ;)


  • Min bror har bestämt sig för att han inte alls heller vill bo i stan längre utan har köpt ett hus här ute hos oss GRANNAR som vi säger ;) trots att vi har nästan 8 km till varandra haha, Tror du saknar mig mer än skärgården ;) eller... ?!?? Nu ska vi bara få hit yngsta brorsan med sin härliga familj  och mormor  och farmor , så kan vi bli nya släkten här ute ;) att det sen tar minst 25 år och inte förrän våra barn får barn räknas som skärgårdsbo...struntar vi i ;) haha
  • Mina underbara barn och idag min son lite extra som kämpar och jobbar både med sig själv och orkar hjälpa syrran, Du är bäst !!!!! Love you to moon and back as you already know (FRÅN EN BARN BOK , jag vet men vi använder det ofta till varandra i familjen ;) ❤️ 
  • Min härliga Gubbe som vi kan skratta och bjuda på oss själva tillsammans, som här när vi köpte en selfiepinne... -hårdrock ropar mannen och jag kör tungan på KIZZ medlemmen vad han nu heter, vilken koll jag har på hårdrock haha
    Gammal tant och gubbe som hittar en ny leksak haha
    Min son bara suckade, alltså mamma och pappa lägg ner ni är för gamla haha

Önskar er alla en härlig start på nya veckan

PUSS & KRAM

10 kommentarer:

  1. Mysigt & så fina "tant & gubbe" hihi .... ❤️

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Barnen förstår sällan att föräldrar är roliga ;) Vad kul att din bror flyttar närmare!

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilken underbar selfie! :-D

    Mycket att vara glad åt - härligt :-)

    Ha en toppenstart på veckan!

    SvaraRadera
  4. Härligt att se att du och din man också har barnasinnet i behåll - livsviktigt om du frågar mig:-)
    Kul att ni uppenbarligen har inspirerat resten av din familj att flytta ut till landet.
    Ska kolla upp mathem. Ser ju deras lastbilar överallt och blev sugen jag med.
    En toppen lista som kröntes med rosor om man säger så:-)

    SvaraRadera
  5. Att kunna skratta och ha roligt tillsammans med sin "hälft" är så viktigt.
    Perfekt att ni kunde se seglarna Gotland runt på nära håll och nästan i Sandhamn. Jag fick nöja mig med Nacka strand, men det gick bra det också.

    Och att se tillbaka på vad som hänt är klokt och man inser att det finns många guldkorn i tillvaron.
    Rosorna var ju helt ljuvliga.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. :D Man blir aldrig för gamla - det kommer barnen växa upp och fatta också en dag ;) precis som vi gjorde :)Härlig lista från en härlig tjej! Tack för att du är med och delar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir aldrig för *gammal .... men det förstod du nog ;)

      Radera
  7. Man blir aldrig för gammal för att leka :) Ni verkar bo underbart :) Skön tacksamhet du beskriver. Här i helgen gick Alnön runt (segeltävling) kompisen Henka vart "bara" trea ;) Föresten en segelbåt jag ägt blev trea i Gotland runt för x antal år sedan... (några år efter köpte jag den) en annan kompis far var spinnakergast ombord, har berättat mycket kul från den tävlingen :)

    SvaraRadera
  8. Det var roligt att hitta det här om Tacksamhetsinläggen!
    Själv satte jag för rätt länge sedan i gång Glad måndag och det har några andra bloggare också hakat på.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Haha ni är underbara! Såklart man ska leka och skratta ihop 😃❤.
    Vad roligt att brorsan flyttat närmare. Samma här i Gnesta, man ska ha bott här 20-30 år för att inte räknas som nyinflyttad. Och jag har bott här alla mina 50 år, jösses... Förutom ett år i Tyskland. Kul att komma ut och se segelbåtarna. Det är ju ett nöje för hela familjen. Ta hand om dig! Stor kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne