lördag 3 juni 2017

Vi LYSER vidare i Tanke och funderingar

Uppdat. PS. jag tror min son just kom med ordet som beskriver allt och även ett citat till det , min kloka unge,  men vad han fick ner allt i för slutord talar jag om sen ;) och mitt tyckte han inte alls vad bra haha men till det senare ;)

Så Vi bryter ner tankarna och svaren vidare från inlägget innan...


Men Först Tack och Vilka underbara svar ni gav på frågan vad som DRIVER JUST DIG, det är svårt och visst är det LIVET som driver oss. 
Ni är alla så otroligt kloka Love you al.
MEN vi tar det vidare, vad är då LIVET ? 
Du kan ligga i sängen och dra täcket över dig och ändå leva, men är det LIVET ni menar,  är det då en drivkraft ??
LIVET finns runt oss hela tiden, men för att LEVA  själva LIVET måste väl en drivkraft finnas ?? eller ??

Vi gör så här punkter att ta med i funderingen vad som DRIVER dig.

° Vad får er att gå upp ur sängen varje morgon- vidare om det försvann, skulle du gå upp då ?
° Vad får er att gå vidare efter nederlag /besvikelse mm. 
° Vad gör att ni går till arbetet, om det inte är pengarna (för pengar är nästan ett måste i vårt samhälle)
° Är det kärlek som ni får eller ger och driver det er i allt ni då gör
° Gör ni det av vana ?? är det då egentligen en drivkraft ?

Här är några av dom underbara ORDEN som några redan svarat och som kan reflektera vad som DRIVER OSS / DIG i ALLT
  • LIVET
  • LEVA
  • KÄRLEK
  • VANA
  • NÄRA 
  • KÄRA
  • LUST
  • PENGAR
  • TRYGGHET
  • NYFIKENHET
Orkar ni fundera vidare ?? :)


Nu till ngt lite lättare ;)


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka 
 ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar

Veckans ord är
~ LYSER ~
SOLEN LYSER GENOM GLAS OCH GENOM NEGATIVE 
DET VAR MINA BIDRAG TILL LYSER

Nu hoppas jag att ni får en LYSANDE sol och njuter av långhelgen

PUSS & KRAM

12 kommentarer:

  1. Nu blev det aningen för "filosofiskt" för min lilla hjärna;-)
    Men lysande bilder blev det, speciellt vinglaset:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen för filosofiskt även för mig haha men fann frågan så himla klurig och inte så lätt som jag trott från början ;) och du min son fick läsa allt jag skrivit och era svar ! och kom med ett ord som jag tyckte var brilliant men det berättar jag om senare KRAM

      Radera
    2. och du BP du har en av dom snabbaste mest kvickaste finurligaste hjärnor jag varit med om så nä du din hjärna är inte speciellt liten ;)
      Och Tack för kommentar om skinande vinglaset skål till dig finaste
      Kram

      Radera
  2. Ja, detta var verkligen djupa tankar! Nyfiken på vad sonen kom fram till 💚
    Funderade djupt över vad som driver mig när jag vaknar på morgonen. Jag är ju ingen småbaarns- eller tonårsmamma längre och inte har jag någon kärlek vid min sida.
    Jo, jag har en FÖRVÄNTAN på att bli SEDD och UTVECKLAS. Vill ha ett projekt och NJUTA.

    Lysande bilder, som du visar!
    Varm kram 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra ord det är svårt att sammanfatta allt i ett om vad som får dig framåt tack finaste ❤️❤️❤️🙏🏼

      Radera
  3. A very unique thoughtful post, thanks for sharing.
    Merry Pentecost

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank You 🙏🏼 A bit to philosophical maybe but fun too see something in new angles 💙

      Radera
  4. Verkligen en kreativ och udda lösning på temat, kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , alla har så fantasifyllda idéer för photon blir glad av att se dom alla

      Radera
  5. Vilka härliga bilder till lysande! Lysande suggestiva tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Spennande bilder som lyser.
    Og flotte refleksjoner over livet.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne