söndag 18 juni 2017

Verkligen ett skyltat Gott och blandat

Nu har jag sålt min gamla fina Saab till förmån för att köpa mig en ny SOUL,  
jag är så nöjd med denna söta lilla fyrkant och ville ha kvar stripen "Nya Soul" men det tyckte varken säljaren eller maken att jag skulle, så jag gav med mig haha.

Alltså vad bilar kostar, men då jag sparat ihop och under tiden jag fortsatt köra gamla Saaben tills den nu i veckan la av, så känns det bra att jag nu har 7 års nybilsgaranti vilket familjen cliffbarnes (vi då;) behöver med vår tur ! 

En annan Suverän sak jag fått hem är Matkassen från Mathem, riktigt god mat och förhållandevis lätt att göra. Vi har redan testat två middagar och både mannen och jag och barnen har gillat det vi provat.
Och att även kunna handla hem det jag annars brukar också var ett plus då ingen färd till affären behövdes alls, jag kan varmt rekommendera denna matkasse !!!

Så lita av vad som hände i veckan då jag inte haft tiden att blogga alls
* En massa arbete.
* Skolavslutningar
Lillskruttan slutade mellanstadiet och nästa år börjas det 7:an i högstadiet 
En härlig skolklass avslutade skolfotot med en DAB, ngt som tydligen alla ungdomar gör och jag missat helt haha...

Eftersom jag inte varit närvarande på bloggen alls så kör jag ihop två teman i en
för det är ju söndag och det innebär

SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
Som vanligt en stor Tack för att du orkar !!!

 och med ordet
SKYLT
tar jag med temat
 GemsWeeklyPhotoChallenge

Den här gamla skylten har jag hemma men tyvärr verkar den inte fungera, borde vara i lysande orange kanske haha tur att det finns en svärburk också för den fungerar bara man tar fram den ;)
Kan inte ens översätta denna skylt riktigt då den inte alls får samma betydelse när man översätter rakt av..
Ett riktigt Idiomatiskt uttryck, men om ngn kan översätta det till engelska blir jag tacksam ;)

Sen är jag glad att mina vänner tar kort på skyltar ute i världen :) som denna
Min härliga vän från Irland tog på ett cafe i Timbertrove och jag kunde ha med här på skyltsöndag Thank you Brendan XXX

Sen en alldeles underbart rolig skylt jag bara var tvungen att ta med som mannen visade mig haha 

Det är en sån man ska ha när man vill att folk håller avstånd haha

Nu hoppas jag att ni alla får en fortsatt underbar söndag och en bra start på nya veckan

PUSS & KRAM

18 kommentarer:

  1. Haha underbar hästskylt! Sån borde jag köpa till min moster. Grattis till nya fina bilen! Så roligt för dig. Minns känslan när jag fick min nya Beetle.
    Är det bra med er annars? Själv är jag på väg hem från Skåne. Vi har varit på ett bröllop. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha underbar hästskylt! Sån borde jag köpa till min moster. Grattis till nya fina bilen! Så roligt för dig. Minns känslan när jag fick min nya Beetle.
    Är det bra med er annars? Själv är jag på väg hem från Skåne. Vi har varit på ett bröllop. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vecka du har haft! Hoppas allt är bra med dig kram.

    SvaraRadera
  4. Hahaa sådana roliga texter på slutet!
    Och säkert jättepraktiskt med matkasse!

    SvaraRadera
  5. Wooooo kul med ny bil :)
    /Kram & kör försiktigt!

    Pst...Du "följer fel" blogg i din "häner lista" hihi

    SvaraRadera
  6. Bilar FÅR kosta haha...jag har haft 6 NYA bilar under 10 år...sedan jag fick mitt körkort alltså. Bilar ÄR sååååå kul. Jättefin bil du köpt.

    Tack för skyltningen och STOR KRAM finaste

    SvaraRadera
  7. Kul med ny bil!!!
    Bra skyltning också, verkligen blandat & gott.
    Kram 💙

    SvaraRadera
  8. Du visar en härlig blandning, grattis till nya bilen och tack för njutning i bilder o text!
    Må gottkram!

    SvaraRadera
  9. Congrats to your "Nya Soul". A car can be such a blessing in alldays life (I so often miss it - )
    Have a good new week

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till Soulen. Hoppas ni blir själsfränder! Å du slipper ju döpa den - h*n har ju redan ett passande namn - perfekt! Å en skylt hade han ju också:-)
    Sedan älskar jag dina skyltar. Är impad över att du engagerar personer i hela världen för att ge dig bloggfoder till Skyltsöndag - WOW liksom:-) Å sista skylten får priset:-)

    Tusen tack för ett toppen inlägg, härlig skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Ha ha sista bilden var kul sen grattis till nya bilen, fin bild.

    SvaraRadera
  12. Roliga skyltar, får nog tipsa mina vänner som äger hästar om sista skylten. :-)
    Kul att du köpt en ny bil, håller med om att de kostar mycket men det är värt mycket att ha en bil som fungerar.

    SvaraRadera
  13. Grattis till nya bilen! Visst kostar de en rejäl slant men samtidigt så är man beroende av att ha en fungerande bil. Hoppas ni ska trivas bra tillsammans :D

    Kram

    SvaraRadera
  14. Vill också säga grattis till nya bilen! Hoppas den rullar på bra!

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt inlägg! Och stort grattis till din nya fina bil. Förstår att du är glad! Perfekt med så lång garanti. Man vet ju aldrig ven som kan vara i närheten.
    Skolavslutningar tycker jag om, men som pensionär blir dte inga just nu. Kanske nästa år då äldsta barnbarnet har gått ut ettan.
    Tänk nu er "lillskrutta" som börjar sjuan. Mysigt! Och nya tider kommer....

    Gillade alla skyltarna och kanske skulle du satsa extra på hästransportskylten i din bil...
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
  16. Hahaha! Vilket härligt inlägg! Skyltarna skulle jag vilja ha, allihop, och jag skulle gärna prenumerera på Matkassen. Tyvärr levererar de inte hit, det är för långt från all ära och redbarhet ;) Jättefin bil, grattis!! Skrattade för mig själv åt ert smeknamn, cliffbarnes, och får direkt en ganska tydlig bild av vad du menar :)) Vår äldsta tjej slutade också sexan nu och vår yngsta fyran. Tur att jag har dem, annars tror jag inte att jag skulle hänga med alls i allt nytt som trendar, som just det du skriver om, dab. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  17. Jag har sett mer Soul bilar den senaste veckan än jag någonsin har gjort innan. Kan ju vara så att det beror på din bil(d) och att jag känner igen dem nu :D.
    Som vanligt bra och roliga skyltar, älskar ju skyltar.

    Ha det bäst.
    Kram

    SvaraRadera
  18. There are no normal families ;)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne