söndag 11 juni 2017

Skyltat med Gammalt

TVÅ TEMAN I ETT INLÄGG
Vi börjar med

 GemsWeeklyPhotoChallenge

Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka 
 ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar

Veckans ord är
~ GAMMAL ~
Jag älskar min ARKA stol från Yngve Ekström från 50-talet, lika snygg och modern fortfarande.

Vi har ärvt vackra gamla saker från makens morfar, en mässingsklocka och en varningslampa från Järnvägen där han arbetade, när dessa skulle kastas var han snabb nog att ta hand om dom, lika vackra nu som då.

Fossiler i en skål av sten

Nu fortsätter vi i samma TEMA på

SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
Som vanligt en stor Tack för att du orkar !!!

Jag hittade en massa underbara skyltar att sätta upp när jag och mannen blir pensionärer och räknas som gamla av våra ungdomar ;)
Lika bra att hålla koll på oss ..

Egentligen inget som någon inte redan vet haha

Jajamensan säger bara SE UPP...

För varför kan vi inte leka vidare ;)

Men idag kan vi redan skaffa denna 
Varning för Kärring 
haha


Skyltar hittade i det underbara spindel NÄTET !!!!!

Önskar er en underbar härlig Söndag!

PUSS & KRAM

14 kommentarer:

  1. Underbar stol .......
    Cooola skyltar mé hihi

    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  2. Härliga skyltar! :-D

    Sen kan jag tycka att den är lika duktig som fin den där stolen... Att den klarar av att bara stå på två ben? ;-)

    Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  3. Härliga foton - och skyltarna är för roliga ;)

    SvaraRadera
  4. Tidlös stol, den håller många år till innan den kan betraktas som urgammal! Roliga syltar!

    SvaraRadera
  5. Stolen är hur läcker som helst likson den gamla järnvägslampan - mums säger jag bara. Den skulle göra sig väldigt bra på min balkong:-)

    Å skyltarna skrattade jag gott åt. Som relativt nybliven panschis med barnasinnet i behåll uppskattar jag att man tänker på oss gamlingar med roliga skyltar:-))))

    Tusen tack för komboinlägget med riktigt roliga skyltar. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  6. Pensionärsskyltarna är så härliga! Jag känner igen mig själv! Skulle kunna ha alla i min närhet.
    Stolen har jag också, men i vitt och är så förtjust i den där den står i vår hall. En favorit.
    Mässingsklockan och varningslampan är så fina och jag färstår att du tar väl hand om dem
    Perfekt kombo av skyltar och temaordet "gammal".
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Ett riktigt kanon komboinlägg!
    Vackra gamla saker och roliga skyltar i min smak.
    Glad måndagskram!

    SvaraRadera
  8. Passar på att säga hej när jag har tillgång till dator!

    SvaraRadera
  9. Roliga skyltar - men den där kärringen, hon ser ganska
    sprallig ut för att vara gammal - tycker jag. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  10. Ååååå den där stolen <3

    SvaraRadera
  11. Den där stolen är ju bara såååå läcker! *dreglar lite i smyg*
    Och en sådan där pensionär ska jag bli - en sådan man måste varna för ;)

    SvaraRadera
  12. Hoppsansa så hipphopp inlägg; Med det menar jag att gillar det och vad gäller pensionärsskyltarna så blir det full pott :-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Flott stol og gamle ting frå gruve.
    Og skilta er virkelig fornøyelige :)

    SvaraRadera
  14. Åhh, vilken fin stol, vill också ha en sån!!! Fossiler är sannerligen väldigt gamla. Så fina skyltar du hittat!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne