tisdag 27 juni 2017

Midsommar

Började i katastrof och slutade i SkrattKramper :)

Ja vad menar jag nu med det....
Jo familjen CLIFF BARNES (vi) har varit med om det igen...
Nä inga krockade bilar eller liknande, men när jag var ute på morgonen och plockade blad till kransarna så såg jag att det rykte från gäststugan...
Från blomlådorna...
Trodde först det var att det blåste upp jord eller ngt för jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att det kom rök ur dom..så jag vände och tänkte gå in igen för att förbereda
Något fick mig att vända, det finns ju inget som kan ryka bolma upp ens i blåsten då lådorna tömts pga att vi håller på att renovera även det.
Går fram och känner röklukten, det är ngn plast dom som Bodde innan oss ordnat, som höll på ryka
Så det var bara att riva efter vi dränkt allt i vatten, vågade inte lämna det då hela huset är ett gammalt trähus, ja det är vår vanliga otur som pockar på.....
Men tur att jag ändå gick tillbaka och kollade då jag kände att det var ngt som inte stämde...
Vi fattar fortfarande inte vad som kunde legat och pyrt då vi inte har användt huset på över ett år.. och i lådorna fanns endast lite jord kvar, väldigt lite jord  sååå konstigt....

Sena till midsommar lunchen vart vi men sen var det bara en massa roliga skratt och sånger och dans till sent in på kvällen.

Underbara tjejer som bjuder på sig själv i sång och egen teckentolkning, dom kan alla dessa sånger och som vi skrattade.... Hoppas nu att den fungerar ;)
video

Sist bjuder jag på hela gänget från Dansbanan /ängen 

Ta hand om er !


PUSS & KRAM

6 kommentarer:

  1. Sådan tur att du gick tillbaka! Konstigt, undrar vad det var? Magkänslan ska man lita på!

    SvaraRadera
  2. Läskigt med "branden" vilken tur att du gick tillbaka.
    Videon kollade jag på Instagram och de är ju helt underbara! Stor kram ❤ Hörs snart!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig midsommar ni hade! Ja, förutom den där läskiga branden då... Himla tur att du gick tillbaka!

    Superfina bilder, och man kan ju inte annat än älska den där sista - en verkligen äktsvensk underbar midsommar! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så läskigt med branden! Men tur att ni fick ordning på det hela och sedan kunde njuta av midsommaraftonen.
      Tack för denna fina videosnutt! Vilka tjejer och vilka röster! Jag blev glad både av att se dem och lyssna på sången.

      Förstår att ni hade en fin midsommar! Tack för fina bilder.
      Stor kram!

      Radera
  4. Undrar ur den branden uppstått????? Vilken himla tur att du kollade. Det enda jag kan tänka mig att det var någon som slänge in en cigg i lådan eller ett brinnande papper. För det kan ju knappast varit solen/värmen som antände branden...

    En himla tur att dagen börja i moll men slutade i dur om man säger så. Å ni firade verkligen på ett traditionellt sätt:-)

    SvaraRadera
  5. Vilken himla tur att du var där du var just då! Skönt att det inte blev värre :) och härligt att dagen slutade på en roligare not :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne