tisdag 6 juni 2017

Hurra för Sverige idag !!!!

Jag hoppas att ni haft en underbar Nationaldag, och firat ordentligt för vi ska vara stolta över vårt vackra SVERIGE, det är ett fantastiskt land.
Så hipp hipp Hurra för SVERIGE i dag !

Så vad har ni gjort idag ??

Maken min "firade" med att cykla lite mer än 18 mil....
Barnen satte upp studsmattan och var nere vid bryggan där det var 21 grader i vattnet, ok mer på ytan då tror jag bestämt.
Själv har jag varit och fixat vid växthuset och tomten gått och plockat vattnat och bara njutit av ledig dag. Efter ett bad ( i badkaret ) har jag nu fortsatt läsa trilogin

BARN BRUDEN av Anna Laestadius Larsson

En fantastisk bok jag hoppas att ni kommer gilla lika bra som mig om ni läser den.
Handlar om Sverige under den gustavianska tiden i slutet på 1700-talet.
Om Vänskap, maktlystnad, svek och frihetstörst skildrad ur Kvinnornas Perspektiv
Vi får följa 3 kvinnor 
Hedvig Elisabeth Charlotta som endast 15 år gammal fick gifta sig med kungens bror Karl
Adelsfröken Sofie von Fersen
samt 
Pottungen den stumma lilla flickan som bor nede i källaren på slottet och får ta hand om andras skit.
Du fastnar fortare än vad du tror, för jag var sådär att läsa denna men blev glatt överraskad och den får självklara 
❤️❤️❤️❤️ av 5 ❤️

Nu ska jag börja med del 2 - POTTUNGEN
Så ha nu en alldeles underbar kväll sötnosar

PUSS & KRAM

4 kommentarer:

  1. Barnbruden var en så bra bok. visste inte att det fanns en 2:a. Den måste jag genast köpa. Typ redan nu så jag inte glömmer bort den.

    Sov Gott.
    /Kamilla

    SvaraRadera
  2. Har inte firat Nationadagen men väl njutit rejält på balkongen i det fina vädret, ja och ätit utelunch förstås;-)

    Boken har jag inte hört talas om, vilket kanske inte är så konstigt då jag (tyvärr) är insnöat på deckare;-)

    SvaraRadera
  3. SVERIGE är fantastiskt .....
    Här åkte jag häst & vagn,när jag gick hemmåt sjöng de Du gammal du fria - mysigt & älsklingen spelade "Flaggtävling" i Golf i solen!
    /Kram finaste

    SvaraRadera
  4. Nationaldagen firade jag inte direkt, men Sverige är alltid fantastiskt i mitt tycke.
    Men jag var en sväng till Kungsan och i Gamla stan och det var glad stmning.
    Tack för boktipset och jag gillar ju historiska böcker så dessa ska jag titta efter.
    Skönt för dig att ta det lugnt och pyssla med det du tycler om.
    Stor kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne