torsdag 1 juni 2017

Avslutande Snabbis med en Fråga

Min Dag i korthet

Känsla: Trött efter huvudvärk
Gjort: Varit hemma och bara försökt att hinna ifatt mig själv
Planerat: Helgen med barnen
Lyssnat på: Bok - Barnbruden av Anna Laestadius Larsson
Druckit: Vatten, Kaffe
Ätit: Spaghetti och Köttfärsås
Dagens Outfit: Jeans , t-shirt och tofflor
Smink: Inget
Bästa: Fått sova och vilat 
Sämsta: Regnet och den molande huvudvärken
Barn: Lillskruttan härligt tonåring och sonen kämpar och försöker vara i skolan
Väder: Grått, blåsigt och växlande regnigt
Träning: Ja absolut att vila utan att göra ngt ( det behöver jag träna på)
Dagens ord: Omtanke


Så till den SVÅRA men Tänkvärda FRÅGAN
När jag var på arbetet i början på veckan, var jag på lunch med två arbetskollegor och en fråga kom upp som jag än idag funderar på, Kändes lätt från början ...men som sagt jag har fortfarande inte kunnat bryta ner det till ETT enda ord !!!

Frågan var...Vad driver dig ??

Vi började med Jobb jag tycker om, få åka på semester, njuta av långa promenader, mina barn mm mm

Men till saken hörde att vi skulle bara använda  ETT ORD som förklarade det, kunna bryta ned allt vi sagt innan och få ihop allt det i just DET ORDET om vad som Drev oss,  det ordet skulle beskriva allt det vi hade börjat rabbla upp. 
Så vad får en att stiga upp på morgonen, vad får dig att arbeta , vad får dig att göra ngt  över huvud taget ???

Som sagt jag har inte fått ner allt mitt till ett ord som beskriver vad som driver mig ännu...

Så jag undrar nu 
Kan du säga med ETT ORD vad som DRIVER just dig, att göra allt det du faktiskt gör ?


PUSS & KRAM

26 kommentarer:

  1. Ja du - här får du några förslag på endast ETT ord
    - livet (så här kan livet se ut - upp och ner)
    - leva (hellre leva och kämpa än att lägga dig ner och "dö")
    - kärlek (du älskar dig själv och din familj)
    - vana (det är så här man gör bara...)

    Välj själv!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara svar som vanligt, :) men jag fortsätter att bryta ner orden.. se nästa inlägg PUSS

      Radera
  2. Livet och kärlek var de ord jag direkt tänkte på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HÄRLIGA SVAR, men vad är då livet ??? puss

      Radera
  3. Lustigt nog blev det samma ord som i de tidigare inläggen, för det först jag tänkte på var : LIVET!

    Kram till dig!!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag sa perfekt ord men vad är då livet ?? vad gör livet som får dig att gå upp ur sängen och till arbete mm
      KRAMISAR

      Radera
  4. Svar
    1. Som jag sagt tidigare livet är ett bra ord men vad är då livet för dig ??
      KRAM

      Radera
  5. Helt klart Livet.
    Tänkte en del, då jag åkte upp till gamla farmors begravning.
    För oss andra hade en ny dag börjat och solen gått upp. Men hon fanns inte i livet.

    Stor varm kram 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet är ett bra ord men vad är då livet ???
      KRAMISAR

      Radera
  6. Jaa...Kärlek ❤️Det passar in i Allt om Livet mm .........
    /Kram finaste & hoppas solen skiner på dig mé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärlek är viktigt utan den lever vi inte !!, men om du har den vad driver dig då vidare att göra nya saker ??
      KRAMISAR

      Radera
    2. ✫ Fru Eriksson3 juni 2017 13:42

      Jaa,du vännen...Att jag verkligen överlevt x antal ggr i själva Livet!
      /Kraaaam

      Radera
    3. Perfekt du är underbar min vän ! Du om ngn vet vad som driver dig ❤️❤️❤️

      Radera
  7. Vad som driver mig? Nära och kära blir mitt svar.
    Lånar listan, den var skoj.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3 ord ;) jag vet svårt men plocka ner det ytterligare, Driver dina nära och kära dig att gå upp på morgonen och gå till jobbet??
      Såg listan och du svarade bättre än mig KRAAAAAM

      Radera
  8. Blir så glad att du bara varit hemma och lyssnat in! Tänker på er! <3
    Mitt ord är LUST!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett ÄRLIGT och även det svar en av mina kompisar kom fram till vad som drev henne !, hon sa att det kändes ego att säga det men lusten var det som sammanställde allt hon gjorde.
      SÅ BRA ORD
      KRAM

      Radera
  9. Oj! VIlka tankar du väcker. Det här är inte lätt .... funderar vidare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. KÄNDES SÅ LÄTT NÄR VI BÖRJADE PRATA OM DET , men att sen få med allt i ett ord vad som driver mig i allt är svårt
      Kram

      Radera
  10. Detdär var intressant...handlar om jobb som jag förstår. Vad som driver mig att jobba med det jag jobbar med å då har jag faktiskt ett svar...är ju inte så intresserad vad jag gör, men inte gjort något annat så ordet...det enda ordet blir "pengar". Men jag känner glädje i jobbet och trivs jättebra med mina kollegor. Men ordet blir "pengar" för utan det kan man inte betala sina räkningar eller känna sig trygg.....trygghet kan ju åxo vara ett ord.

    Kramar till dig och ha en jättefin pingst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trygghet har jag också funderat på
      KRAM

      Radera
  11. Så spännande och svår fråga. Min första tanke var barnen men efter en stund måste det bli nyfikenheten. Nyfikenheten på livet, jag vill veta mera , se mera , känna mera. Jag vill känna att jag levt och gjort mitt allt när min dag kommer att lämna detta liv.

    Kramar till dig.

    SvaraRadera

  12. Det som driver mig är nog glädje och nyfikenhet. Livet är när hjärtat slår, leva i livet är något annat....
    Sen kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt svar !!!!! Alla svar är ju rätt men vad är det sammanfattande ordet för allt det vi tycker egentligen, för att filosofera vidare :) KRAM Sötnos

      Radera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne