lördag 6 maj 2017

STYRKA


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar
Veckans ord är

~ STYRKA ~

Styrka är ett ord som betyder många olika saker, för mig får ordet denna ggr representera naturens styrka och krafter. Naturen och jorden är magisk och vi ska/måste vara rädda om den.
DEN MAGISKA VÅREN ÄR ÄNTLIGEN HÄR

På olika ställen dyker det upp små vårblommor, bara några dagars värme ger dom den styrka det tar att komma fram.

Karin Boye skrev en dikt vi nog alla känner till, den som börjar så här,
"Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?

Jag tror faktiskt att det är precis så! För minns ni växtvärken, den som kom när man sköt i höjden, den värken var olidlig jag minns att min mamma fick dra i mina ben och att jag höll på att bli galen av värken, så varför skulle det inte göra ont för annat levande att växa ?? Naturens krafter är STARKA och vi är en del av naturen.
Knoppar på väg att brista på vårt underbara Krikonträd.

För att få in ett annat härligt Tema ( på samma ord ) Delar jag ett 
 Lördagscitat
 som fina MARIE startade, men som ligger i vila just nu
(längtar tills du startar det för det är ett suveränt tema att fota och tolka)

"De svaga kan aldrig förlåta. Förlåtelsen är de starkas attribut."
-Mahatma Gandhi           

Det var mina Bidrag för Temat
~ STYRKA ~

Jag hoppas att ni som tittar förbi får en alldeles underbar Lördag

PUSS & KRAM

17 kommentarer:

  1. Vilken fin och vacker tolkning av styrka. Och din styrka sprider sig midare och så även cutatet från Mathama Gandhi. Karin Boyes dikt ät så fin och jag minns när jag hade i läxa att lära mig den utantill. Och jag minns den ärn idag.
    Jag önskar dig en fin lördag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Så måste det ju vara att det gör så ont att brista ut i vår och glans därför tvekar våren ibland så länge.

    Naturen är så stark och besitter en styrka som vi aldrig kan svara upp till. Magi på högsta nivå.

    Kramis KAmilla

    SvaraRadera
  3. Så fint ❤️ ....
    /Kram vännen i "sommarvarm"sol!

    SvaraRadera
  4. Nog är det vår alltid. Så skönt att den äntligen kom🤗Hur är det med dig nu?

    SvaraRadera
  5. Visst är våren en magisk tid och mycket styrka har alla små blommor som kämpar på även då det kommer snö över dem ibland :-)

    SvaraRadera
  6. Naturens styrka är verkligen fantastiskt och citatet från Mahatma Gandhi visar också på shur styrka kan visa sig. Jättebra tolkning av veckans ord!

    SvaraRadera
  7. Styrka - när det är som bäst Sanna!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder och fin text till Styrka! Just dina tankar om växtvärk (som jag dock klarade mig ifrån) och jämförelsen med naturen gillar jag. Verkligen bra jobbat där!

    Älskar din fotoutmaning och är såååå glad att den blev så framgångsrik. Kommer tyvärr inte åt InLinkz från Spanien - ingen aning varför det inte funkar. Riktigt synd, då jag gärna kommenterat alla bidrag. Men om några veckor är jag ju hemma igen.

    SvaraRadera
  9. Nydeleg innlegg med fine bilder og den flotte teksta av Karin Boye.
    Den teksta er djup !

    God søndag frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  10. Våren är här och vi får glädja oss över naturens växtkraft! Fin tolkning av veckans tema!

    SvaraRadera
  11. Ett starkt inlägg!

    Visst är växtkraften på våren nästintill magisk :-)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  12. Ett väldigt fin exempel på styrka. Du beskriver det fint! Citatet är pricken över i!

    SvaraRadera
  13. =) Fint tolkat! Ha nu en skön söndagskväll! Kram

    SvaraRadera

  14. “And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”
    ― Anaïs Nin -

    Enjoy springtime

    SvaraRadera
  15. Naturen är verkligen en kraftkälla på alla sätt och vis!
    Läste även örra inlägget. Din stackare! Hoppas svullnaden har gått ner och att du mår bättre nu. Nej verkligen inte roligt att vänta på akuten. På juldagen var vi där från ca 11.00 till 8-9 på kvällen. Och då kunde vi ändå turas om att gå ut, handla lite mat mm. Såg flera äldre ensamma personer. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder och en fin tolkning av veckans ord!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det har blivit kallt igen så jag behövde vårkänslorna du förmedlar.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne