tisdag 16 maj 2017

Kan det bli Surare än Surt...


Nä det blir inget roligt inlägg idag.. 
SÅ PLEASE vill och behöver du själv läsa ett Inspirerande, glatt, härligt, sött och gulligt inlägg ska du absolut INTE läsa vidare, för här är det bara susade än SURAST :(

Det känns som det får vara nog nu...
Det tär på den lilla Energi man har när det aldrig får vara lugnt.
Ja jag önskar att jag kunde vara hemma och vila upp mig, men tyvärr är jag är inte en sån person, kan jag stå på benen så gör jag det trots att kroppen tar stryk.
Jag har varit hemma lång tid 1 ggr när min kropp slutade fungera och producera ett livsuppehållande hormon pga lång inre stress, trots det lyssnar jag inte alls på den.
Bara dumt, men svårt att ändra fast jag vet om det.
Inte ens då jag brutit armbågen och var gipsad från hand till armhåla var jag hemma haha..
Kunde ju skriva med vänster, långsamt men jag gjorde det sitta hemma när jag kunde gå nä.. körde ju bilen trots det också... Allt går bara man vill som envisa Moi sa.
Men hur smart är det ???

Jag är en väldigt glad och positiv person men Jag har gått igenom mycket och min ryggsäck är stor, men man klarar mer än man tror, men nu börjar Bägaren rinna över som sagt
Skrev en Massa först, men det blir för mkt gnäll så jag tog bort.. Jag är som sagt lite för mycket som en öppen bok, men allt behövs inte berättas i detaljer som sagt
Men i förkortad version, 
Min son mår skit, min man mår dåligt pga det och att det är en massa med huset som krånglar som vi inte får ordning på.
Min mamma mår dåligt av att hennes barnbarn mår som han gör och att hennes hund är dålig ( hon behöver inte heller mer kan jag säga)
Min älskade Hjärtevän Maria mår dåligt, vilket gör att jag vill vara hos henne också. SAKNAR DIG SOM BARA DEN, och det gör ont att du är så långt borta :(
Min chef är sjuk, en person jag verkligen gillar och tycker om också som vän, men jag får trots att jag erbjöd henne en av mina njurar inte ge henne ngn pga mitt egna hormon och hjärtfel, och nu visade det sig att den givare hon hade gick inte ihop i ngn korstest som görs ..
Jag vet kan inte hjälpa allt och alla, men det här är mina nära och kära och jag känner mig så hjälplös nu och på det har mitt hjärta börjat krångla och slå massa extraslag och mediciner hjälper inte. 
och idag fick jag reda på att om det fortsätter så här i följande 2 v. ska jag undvika att köra bilen...
Det här är bara en del av allt som pågår men det får räcka för nu
JAG MÅR SKIT, ORKAR INTE MER
Utöver det är man omgiven av en massa idioter som inte förstår som inte vill förstå att jag vill vara ifred,  som bara ser sitt eget och tycker synd om sig själva och att dom blir åsidosatta,  jag VILL/ KAN INTE/ ORKAR INTE vara allas stöttepelare och psykologer längre...

Jag vill/ orkar bara finnas för min familj och mina riktiga vänner !

Försöka stoppa den djävulska snöboll som bara blir större och större och som aldrig verkar vilja stoppa i rullning, min familj och vänner har varit med om tillräckligt nu!
Som sagt det sägs att man ges det liv man orkar, men vet ni jag orkar inte mer snart, det känns som både min kropp och hjärna kraschar snart.
Jag brukar inte bli ARG, det tar otroligt lång tid för mig reagera med Ilska, så flåt att ni nu fått läsa en massa om all min förtvivlan och Ilska men, 
Nu ska det bli ÄNDRING nu är det NOG med ALLT DÅLIGT, NU ska det bara bli bättre för alla !

Jag ber om ursäkt att ni fick läsa häxan Surtant UTBROTT, men som sagt ibland rinner bägaren över.


FLÅT MITT NEGATIVA TRÅKIGA ARGA FÖRTVIVLADE INLÄGG
jag behövde bara skriva av mig, nu ska jag försöka sova och lugna ner min hjärna och kropp
Så God Natt min UNDERBARA bloggvänner
KRAM TILL ER ALLA, Ni är BÄST
och glöm inte att NI SJÄLVA ÄR BARA VÄRDA DET BÄSTA och all kärlek i världen

11 kommentarer:

  1. Du är inte efter medlidande, det förstår jag. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka synd om dig, speciellt med tanke på "ryggsäcken" du nämnar. Har ju följt din blogg ett tag så...
    Du är ju världens trevligaste och mest sympatiska person - å det konstigaste är ju att just det mest omtänksamma människor drabbas hårdast. Skitstövlarna klarar sig alltid, de bryr sig liksom inte.

    Vad är det för fel på sonen? Varför mår han skit?
    Att du också - precis som Maria - har hjärtproblem visste jag inte. SKIT!!! Men du gulliga Sanna - va' rädd om hjärtat, du har bara ett!!!

    Många hårda, ärliga och varma styrkekramar till dig!!!

    SvaraRadera
  2. Be inte om ursäkt söta du. Men du måste verkligen inte bara lyssna på din kropp utan också göra det som är bäst för kroppen och det är nu. Sålla, stäng ut allt annat än nära och kära. Blir någon sårad för att du tänker på dig själv och din familj då kan de bli det och förbli det för då är de inga riktiga vänner. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig med son och dig själv och allt annat. Massor med kramar.

    SvaraRadera
  3. Finaste bloggvän, ös ur dig all skit- vi tar det och vi finns här för att stötta dig. Du måste ta hand om DIG nu och familjen. Jag vet att du inte vill vara hemma, men det kanske är bäst att du är hemma med dina nära och kära och försöker få livet på rätt köl igen. Det är astungt med motgångar jag vet..... hela 2016 var ett sådant år, sjukdomar och död. Men man når botten, alla energi är slut. Men ändå måste man försöka kravla sig uppåt igen, hitta de små glädjeämnena. Det tar tid och låt det få ta tid. Var rädd om ditt hjärta och din kropp. Du har bara en kropp. Så finaste Sanna var rädd om dig. Massor av kramar.

    SvaraRadera
  4. Kan inte göra mycket,men .....
    Krama Om via cuber´n dé kan jag så Kram finaste så du dinglar med benen .... ..... .....






















    Nu har jag släppt ner dig för att Kramas igen!

    SvaraRadera
  5. Du behöver inte alls be om ursäkt! Jag lider med dig och önskar jag kunde göra livet lite lättare för dig - nu är ju inte det möjligt, men du ska veta att du finns i mina tankar! Var rädd om dig vännen!
    Varma kramar! ♥♥

    SvaraRadera
  6. Great Article it its really informative and innovative keep us posted with new updates. its was reallyvaluable. thanks a lot.orologi replica
    Nike Shoes
    Rolex Replica

    SvaraRadera
  7. Alltså. Detta är inte gnäll på något vis. Det är så ditt liv ser ut just nu. Jag vet att du inte vill höra det, men för ditt hjärta och ditt psyke, du måste vara hemma. Ta det lugnt, ägna dig åt det som är viktigt. Dig själv, dina nära och kära. När du kraschar (snart) då finns du inte där för dem. Man måste inte vara nån superkvinna, det viktigaste är att man tar hand om sig själv! Var rädd om dig, för din och familjens skull! Sen hoppas jag att sonen börjar må bättre, för mår inte barnen bra , mår man definitivt inte bra som förälder! Största kramen!

    SvaraRadera
  8. Du varken ska eller behöver be om ursäkt. Ditt liv är tufft nu på många plan och människor som betyder mycket för dig mår inte bra. Det kan man inte undgå att påverkas av och så är det bara. Men var rädd om dig själv för ingen orkar hur mycket som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Håller med alla de som skrivit före mig; inte ska du be om ursäkt. Först och främst för att det inte finns någon anledning - men också för att de som vill att du bara ska vara stark och ta hand om deras problem endast kommer att komma i håg att det nog inte var så illa med dig för du bad ju om ursäkt för att du "gnällde" - för, si, så brukar DE fungera! Ge dem inte det!
    Önskar, som alltid när någon mår dåligt, att det fanns en universallösning som tog hand om ALLT ... men, det gör det inte - jag har kollat :/ Sänder dig varma tankar och styrka - sträck ut handen lite till vänster så kanske du kan få fatt i den!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Håpe du kjem deg ovanpå igjen, ser lyset i tunnellen.

    Stor klem frå Anne-Mari

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne