söndag 21 maj 2017

Blått och Skyltat...

Det är Söndag, och veckan har varit kaosartad och idag säger jag
VILKEN TUR ATT JAG HAR MKT BLÅTT I MITT ARKIV ;)
här är mitt Bidrag till


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka 
 ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar

Veckans ord är
~ BLÅ ~


Jag ångrar att jag inte köpte dessa underbara blå boots i Italien sååå coola att ha till jeans, men nä jag skulle fundera och när jag kom tillbaka fanns dom inte kvar i min storlek
LÄRDOM : Vänta inte utan vill Du ha dom köp dom och ångra dig efter för att då istället lämna tillbaka dom ;)

Intressant "konst" på Södersjukhuset

Favorit blå bil i repris, kan den bli sötare.....

At my place, kommer aldrig tröttna på den här platsen i Stockholms Skärgård.

Och inte att förglömma så är det också
SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
Tack för att du orkar !!!

Jag kan inte heller här skryta med att jag varit aktiv i skylt letandet, men dom finns där runt en bara man tittar ;)
Idag vart det två "skyltar" jag faktiskt har gjort och glömt att jag skyltar med haha
Låter mer avancerat än vad det är haha

Det första var en ficka för alla VISA kvitton på företagen, inte tänkte jag på att det kunde tolkas som att dom skulle visa sina kvitton haha,

Något jag däremot INTE ALLS förstår hur man kan missförstå är skylten
STÖR EJ
( det betyder inget annat än just STÖR EJ vad jag vet )
Men inte ens denna skylt gick fram då jag konstant vart störd i mitt Årsbokslut tidigare
Så jag skrev till att den var ur funktion, då kom frågan  om det var jag som var ur funktion..
-japp både jag och lappen svarade jag
och nu när jag har stängd dörr verkar det fungera att förstå att inte störa, ja för en del i alla fall. haha

Det var mina bidrag för denna Söndag jag hoppas ni får en alldeles underbar dag med BLÅ himmel och värme

PS. TACK FÖR ERAN OMTANKE, NI ÄR UNDERBARA !!! DS.

PUSS & KRAM

17 kommentarer:

  1. Läckra blå boots, förstår att du gärna skulle vara ägare till dem!

    SvaraRadera
  2. Ja de bootsen skulle jag också kunna tänka mig ;) Härliga foton!

    SvaraRadera
  3. Jag brukar säga till mig själv, då jag tvekar. Är det meningen att jag ska ha dem, är de kvar, annars så var det inte min grej. Men, dessa skulle du ju ha köpt, wow! Suck.

    Tack för fina BLÅ saker och skyltsöndagsskyltar ;)
    Kram, finaste!

    SvaraRadera
  4. Mycket bra med arkiv! Och att slå ihop två grejer, blått och skyltar :-)
    Ja, jag vet inte vad det är med de här veckorna men jag har också haft MASSOR för mig och gjorde mitt Veckans ord-inlägg i sista minuten :-)

    SvaraRadera
  5. Tänk om man bara fick jobba ifred ibland... vad mycket lättare jobblivet skulle bli.
    Du vet du bara hör av dig om du vill och behöver... <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  6. Läckra blå boots, bilen och havet! Skyltar likaså!
    Blå kram till dig :-)

    SvaraRadera
  7. Lovely collection. The archipelagos remind me always of our family most beloved book of A. Lindgren "Holidays at Saltkrokan" - wish, I could be there...
    Have a nice new week

    SvaraRadera
  8. Underbar plats Sthlm´s skärgård ❤️ ....
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  9. Bootsen var verkligen läckra! De skulle jag också gärna vilja ha haft.

    SvaraRadera
  10. Bootsen är så läckra. Men jag har lärt mig att ser jag något jag verkligen vill ha så slår jag till...
    Dina blå bilde är så vackra och de blå på SÖS har jag sett men finast är bilden från skärgården. Frihet och allt det vackra. Fiaten är så söt, helt i min smak. Och blått är ju dessutom min favoritäfärg.
    Sktlten "Visa kvitton" kan ju tolkas på fler sätt förvisso, men "Stor ej" borde ju inte vara svår att tyda. Men bra där med ett förtydligande. Behövligt här.
    Stor kram!

    Skyltarna

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Tack för ett stort, blått och toppen inlägg! Även dina blåa inslag skyltar ju!!!
    Perfekt kombo - duktg tjej:-)

    Tusen tack för skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
  12. Så häftiga skor! Trist att någon annan hann köpa dem innan du var tillbaka.

    SvaraRadera
  13. Alla bilderna är bra :) men gladast blir jag av den lilla blå bilen! Den hade jag gärna åkt på äventyr med :)

    SvaraRadera
  14. Great Article it its really informative and innovative keep us posted with new updates. its was reallyvaluable. thanks a lot.orologi replica
    replliques montres
    Rolex Replica
    replique montre suisse.

    SvaraRadera
  15. Härliga blå nyanser, skorna var jättehäftiga.

    SvaraRadera
  16. Jag har varit lite slarvig med fotoutmaningen och ska ta tag iden omgående.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne