måndag 1 maj 2017

1:a Maj Välkommen

Vi börjar 1:a MAJ med

En försenad
SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
Tack för att du orkar !!!

Det finns endast några få bilder då jag inte haft tid och ork att vara uppmärksam ute efter bilder, och kanske inte alls skyltar men dom skyltades i alla fall med på choklad dagen i Italien
så veckans tema blir
CHOKLAD

choklad muttrar, fiskar ,grisar, nycklar, ölöppnare och skor

 annan konst av choklad var denna tavla som tog flera dagar att göra enligt konstnären

Så färgläggs den med ätbar färg, men vill man äta upp det här konstverket av borgen på torget ?
och om man vill spara den kom tankarna direkt på sagan där sultanen bygger sitt slott av choklad och att det smälter ner sen, och det lär denna tavla göra också om man vill ha den hemma i rummet ??

Som sagt det var inte kanske skyltar, men skyltades som sagt med i alla fall ;)

Även att Stanna upp och återkoppla till veckan innan har jag inte "hunnit" med.
Så här startar vi även denna 1:a maj med

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)
Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi & värme är 
  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Fågelkvitter på morgonen
  • Vännen som var på drottninggatan mår bra, och har varit tillbaka på platsen.
  • Familjen som hjälper mig när kroppen inte vill lika mycket som jag ❤️
  • smärtstillande
  • Öppna spisen
  • utrensning av massa saker som inte används
  • Få sova en hel natt utan att känna smärta
  • Vårknoppar
  • Yoga lärare men otroligt stor Kunskap och lärdom
Nu hoppas jag att ni som tittar förbi får och har haft en Underbar START på veckan
PUSS & KRAM

4 kommentarer:

  1. Men alltså... Vilket dilemma! Choklad som är så gott, och så är tavlan så fin... Äsch! Jag hade nog slukat den innan tavlan blev för gammal ;-)

    SvaraRadera
  2. Man kan tydligen göra vad som helst av choklad? :) Men är det inte synd att äta upp det vackra?
    Vårknoppar, familjen, fågelkvitter ... så mycket fint i din lista!
    Önskar dig en ny fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Vilken ovanlig och spännande skyltning- choklad. Härlig och på alla sätt!

    Och att fundera över saker att vara tacksam över är bra och många gånger är det de små sakerna i tillvaron som betyder så mycket.
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
  4. Alltså vilken underbar chokladkonst! Bättre skyltning kunde du inte ha bidragit med tycker jag. Undrar om jag hade hjärta att äta upp dessa konstverk - tror inte det;-) Dessutom gillar jag ju inte choklad, så konstverken hade "konserverats":-)
    Tusen tack för att du tog dig tid att skylta och stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne