söndag 23 april 2017

Vi fortsätter med Italienska Skyltar

Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som vår bästaste Bloggvän BP förvaltar vidare

EN MASSA SKYLTAR, en salig blandning med en massa massa skyltar då jag inte hann med förra veckans skyltning, så hoppas jag e förlåten nu ;)

TEMA: Salig blandning i Italien 
Att försöka hitta dom små vägarna för "vandring" längs bergskanternakan vara svåra att hitta vet inte om det blev bättre med denna handskrivna skylt ;)

Som sagt stigarna ut med bergskanten var SMALA...

Bara en massa segel att skylta med vidare när barnen ska ner för tävlingar.. Visat tidigare men det fascinerar mig fortfarande..

Svenskarna ligger längst ute på kajen i rad under genomgången innan det ska ut på vattnet,
det är ordning och reda på oss  ;)

Så här skyltar man med entrén ut till tävlingsplatsen eller där barnen ska lägga båtarna i vattnet.. fullt med människor att trassla sig emellan och försöka nå brygga intressant kaos
 men det här är lugnet efter båtarna åkt ut...

Här vet man faktiskt inte om man ska akta sig för gropar i marken när man cyklar genom tunneln eller om man cyklar runt om för muren slutar skydda mot att rasa ned...

Söt skyltning utanför ett hus vi gick förbi, dom vita stenarna förstod jag dock inte.. kanske samlat på sig under en resa ????

Skyltar finns det gott om längs dom små vägarna slingrande upp i berget

Här skyltar man med skorna utanför skoaffären riktigt snyggt och vill ha dessa direkt ;)

Fina båtklubben i Riva

Till kapellet skulle man inte gå om det regnade eller egentligen akta sig hela tiden, så det var flera som inte gick upp, men vi "missade" skylten och gick upp...

Utsikten ÄR magnifik

Påskskyltning med underbara Tuppar ;)

Anorlunda Skyltning i Butik med Andy Warhol Möss ??? visste inte att han gjort dessa??

På Gipsy Van, en restaurangvagn fanns det en massa blandade skyltar

Att AMA hade eget godis hade jag inte en aning om men den verkade vara uppskattad då det bara fanns en  ok två kvar av dessa .

Det var min samling skyltar från Italien denna söndag

På grund av värk och tablettintag säger jag redan nu GodNatt till er Sötnosar som tittar förbi

Puss & Kram

10 kommentarer:

  1. Det var en STOR samling goa skyltar! Nu har jag glömt vilken som var bäst, för de var många braiga 💙 och klart ni gick stigen upp, förbudsskyltar är till för att övervinnas, haha.
    Skyltsöndagskram 💙

    SvaraRadera

  2. Trästubbarna och skorna var riktigt läckra.

    Solig kram ♥

    SvaraRadera
  3. Här var det rejält skyltat till skillnad hos mig :-( Trevliga skyltar och håller med skorna är toppen. Kul att få se lite från fjärran land dessutom.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga skyltar från Italien! Så kul att få ett eget godis uppkallat efter sig ;-)

    SvaraRadera
  5. Kan lugnt och utan överdrift säga att det här var din bästa skyltning EVER, å det säger ju inte så lite då alla dina bidrag till Skyltsöndag är helt fantastiska:-)
    Å du de vita stenarna framför den otroligt söta skyltningen påminner mig om att jag "knyckte" ett antal sådana stenar ur blomsterlådor utanför en indisk(!? restaurang i Jurmala, Lettland för några år sedan. Maken låtsades att han inte kände mig;-)
    Åsså fick du med "bags" i min favofärg med också - ja, även tuppen hade ju inslag av orange. Älskar Andy Warhol mössen (även de i min favofärg) och en mus hade definitivt fått följa med mig hem:-) AMA som ju älskar sötsaker kommer att smälta av lycka när hon ser godiset:-)

    Tusen tack för toppen skyltning och länken.

    PS. Nu gillar det bara att hitta nå't som liknar en spiral tills på tisdag. Hittills har jag kammat noll här i Benidorm. Wish me luck! DS.

    SvaraRadera
  6. Så många skyltar du funnit :) Kul att se så långt från Norden :)

    SvaraRadera
  7. Jösses så många skyltar du hittat i ljuvliga Italien! Vilken utsikt! Å vilken samling jollar/ båtar...
    Mössen kändes inte igen som Andy W designat, men söta var de!
    Å Ama får eget godis, jo jag tackar jag!
    Kram och hoppas du sover gott nu!

    SvaraRadera
  8. En salig samling med häftiga skyltar och annat spännande!
    Kul med bilder från "främmande" land :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh! Alldeles eget godis minsann! Men hur kunde det då bara finnas två bitar kvar när jag inte ens visste om att dom fanns? Tjuvar i farten... ;-)

    Själv skyltsöndagade jag i kombi med din rund-utmaning :-) Men att göra det med denna veckas tema, det ter sig lite omöjligt... :-)

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar resa. Jag älskar Italien. Kram.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne