onsdag 19 april 2017

RUNDA-Flygande, Taggiga, Gömda och Goda


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar
Veckans ord är

~ RUND ~

Klockor brukar vara runda, och bra är det när dom visar vilken tid Ölen serveras, nu är bara frågan vart den serveras ;)

 
Runt tefat finns det på Arlanda, tänker alltid på filmen "man in black" när jag ser det går tornet ;)

Det finns taggiga Runda saker också, riktigt vackra.

Nu undrar ni om det är ornamentet uppe i högra hörnet, 
nä det är den RUNDA bollen som inte borde vara där alls 
(ser ni den ???  I mittenvalvets högra hörn)

Vi avslutar med ett bad i RUNDA koppen
(marshmallows dop i varm choklad)

Det var mina bidrag till Temat/Ordet 
RUND

PUSS & KRAM

Sanna

11 kommentarer:

  1. Många fina runda saker du har hittat, jag måste börja leta också! Nån rund boll hittade jag dock inte på din bild?

    ps. Faktum var att jag hann med 3 födslar i går natt...snacka om att timmarna gick fort! Ds.
    Kram till dej ♥

    SvaraRadera
  2. Läckert och varierat! Gillar mixen! Vilken cool och rolig blandling av de mest "konstiga" saker - här tänker jag mest på sista bilden;-)

    SvaraRadera
  3. Härlig blandning med olika runda saker - kul med snögubben(?) i chokladen :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar byggnaden med runda mjuka former! Drycken fick mig att le och mitt bidrag på Insta du kommer att se!

    SvaraRadera
  5. Skön samling av både taggiga och mjuka runda former! Gillar klockan som ger en härlig färgkick! Avslutningsbilden är läcker på olika sätt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Varierad, spännande och vackert är dina rund-a! Lyckades inte se bollen :-)
    Må gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så bra med en klocka som visar öldags! :-)

    SvaraRadera
  8. Kontrolltornet på Arlanda är en typisk byggnad som det lönar sig att jobba med och du lyckades verkligen. Klockan var kul och jag läste förklaringen om bollen.

    SvaraRadera
  9. Bollen fick jag stirra efter :) Tackar för senare inlägg med förstoring ;)
    Gillar chokladbadaren :)

    SvaraRadera
  10. Här var det mycket runt och fint!
    Jag har också en stor rund klocka i köket, men på något sätt blir man "blind" för det som man har hemma :-)

    SvaraRadera
  11. Alla bilder gillas ! Är det en liten svartvit boll du menar? Jag tror jag ser en sådan ;) Roligt det här!
    Klockan är speciell, skulle gärna ha en sådan själv.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne