söndag 9 april 2017

Italiensk Skyltsöndag

ÄNTLIGEN FUNKAR WI-FI , så jag kan skicka iväg bilder så sent kommer här Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som vår bästaste Bloggvän BP förvaltar vidare och 
tur är det för hos skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket :) eller så får du se märkliga anorlunda skyltar som jag hoppas kunna visa idag 

TEMA: Italien 

Det står att man inte ska mata fåglarna, men alla gör det .... kan det bero På att dom skyltarna sitter VÄLDIGT. högt upp ?!?!

Namn på båtar får räknas till skyltar idag, för vem vill inte ha en Piratbåt ;)
 
Jag kan Inte Italienska men jag översatte detta till Area för Personal , men maken rättade och sa att gå gatan var slut .., hur ska man förstå det ... går ju en massa människor på andra sidan denna skylt också ...

Tur att det finns stället att gå till i princip överallt så man kan skicka tankar och kärlek till alla man vill , för i Italien måste man tydligen ha sådana platser för att nå fram ... enligt min make ...han är katolik och tror han vet allt om detta bara på grund av det (han har dock aldrig praktiserat detta på ngt sätt )  så vet inte riktigt om han är betrodd haha 

Var tvungen att ta kort på den välskötta lilla blå fiaten då två personer klev ut och inte alls såg ut att ens gå in i bilen.

Helt plötsligt ville då mannen också vara med och hitta och vara med på kort  så här är maken och visar två skyltar hihi  
Syns vilken Inlevelse han har  eller hur ;)

Puss & Kram
Från Italien 
Sanna 
❤❤❤

8 kommentarer:

  1. Vilken skyltning Sanna!!! Helt otroligt bra och såklart helt i min smak - säger bara Fiat 500, Wind's bar och den sista bilden där inte bara din (snygga) man är med utan där jag fortfarande klurar vad den översta skylten betyder. WOW säger jag bara. Det ÄR bara så - skyltar i utlandet är roligare än här hemma, eller hur!!!?


    Är tacksam och väldigt glad över att du tänker på Skyltsöndag vid Gardasjön, där det verkar vara riktigt varmt med tanke på din man's klädsel. Underbart! Å du - stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det märks att jag stormtrivs här ;) tack för din snälla kommentar och vi har haft härligt varmt 19 grader i skuggan då vi var uppe i bergen !!! Kram

      Radera
  2. Åh så härliga skyltar från Italien, tack för det !
    HA det fortsatt toppen! Kram och godnatt fina du! ♥

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt att få gå omkring barbent! Längtar till värmen jaa!
    Roligt med skylten som sitter högt upp, kanske är någon som flyttat på den så att man SKA mata fåglarna.

    SvaraRadera
  4. Härligt att WiFi fungerar .....
    Underbart den där bryggan vill jag sitta på & bada fötterna ❤️
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att wifi fungerar, tillvaron blir genast enklare.
    Underbara skyltar från din trakt vid Gardasjön och dett är i mitt tycke ett av Europas finaste områden. Så vackert!
    Önskar er alla fina dagar. Njut!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt ni verkar ha det :) Njut allt vad du kan!

    SvaraRadera
  7. Såklart din man vill vara med! Och visst har han inlevelse. Han fick väl gå in och ta en öl på baren sen :) Suveräna skyltar, inte alltid lätt att tolka när man är i ett annat land.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne