torsdag 27 april 2017

Hade inte många SPIRALER


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar
Veckans ord är

~ SPIRAL ~

Trodde det skulle vara ett lätt ord men vart hittar man en spiral, vad är en spiral för mig, det första som poppar upp är den kvinnor använder för att inte bli med barn...
Men en sån har jag inte och vill / kan inte fota ngn heller då jag inte har några som ligger och skräpar här hemma...

Men jag har som många andra SPIRAL-block här hemma lite här och där

och till öppna spisen har jag en eldgaffel som jag nu upptäckte faktiskt har en spiral den också

På jobbet har jag en eller faktiskt flera Spiraltrappor, men dessa har jag visat tidigare så dom får följa med i ngt annat inlägg ;)

Det är torsdag och jag behöver LEDIGT, kroppen helt slut trots mediciner, och idag åt jag godis, har faktiskt hålls upp sen nyår och tycker jag varit duktig då jag verkligen är en sockerknarkare...
Men idag behövde jag verkligen Såå jag åt en massa och vet ni det var inte så gott,
så får se om denna sockerknarkare blivit av med sockersuget lite i alla fall ;)

Puss & Kram

14 kommentarer:

  1. Tack för dina fina spiraler, mina kommer i morgon!
    Spiralkram 💚

    SvaraRadera
  2. Tack för en riktigt trevlig och rolig läsning om spiraler. ... det är ju så svårt med att hålla sig från godis och att lyckas hålla sig ifrån sedan nyår är jättebra ! Kram

    SvaraRadera
  3. Spiraler finns lite här och där och ibland tänker man inte ens på dem. Tycker att du hittat fina spiraler till temat.

    Och tänk, nu kanske du är av mitt ditt sockerberoende. Eller det dagliga suget efter det.
    Tankar till dig och stor kram.

    SvaraRadera
  4. Det roliga med din fotoutmaning är ju att man faktiskt hittar allt möjligt passande, bara man ser sig omkring och tolkar temat "fritt". Tycker du lyckades ypperligt:-)
    Sött är inte gott, det har jag då alltid sagt. Det finns dock några få undantag, pannacotta och cheesecake till exempel. Godis inklusive choklad är ingenting för mig alls. Bra förresten att du inte gillade sötsakerna heller längre;-)

    SvaraRadera
  5. Vad smart att du kom på eldgaffeln, den är riktigt snygg! Ja det var ett halvknepigt tema. Bra gjort med sockeruppehållet. Idag smällde jag i mig en 200g Marabou. Inte så smart eller nyttigt direkt.. Men ibland är det bara så gott! Hoppas du snart känner dig piggare! Stor kram ❤

    SvaraRadera
  6. Tycker du hittade fina exempel på spiraler! Kul med dessa ord och kul att se hur de tolkas :)
    Godissuget kanske inte är så stort längre ... väldigt bra gjort att du klarat dig ända sen nyår!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hade också tänkt mej, som är i branschen..en spiral som jag satt in på kvinnor ( när jag jobbade på mvc), men hade ju inget foto på dem! Men ,men jag hittade något annat,som tur var...hihi!
    Inte ätit godis sen nyår, wow,vilken bedrift!!! Grattis!

    SvaraRadera
  8. Hihi - tänkte också på spiralblockspiralen. Fin eldgaffel, robust och vacker! Det är roligt att vara med i din ordlek, så vidgade vyer jag fått av allas tolkningar :-)
    Hoppas du får en lugn helg och att godisåterfallet var det du behövde som bevis på att du inte gillar sött lika mycket nu :-)Fortsatt lycka till!
    Stor kram1

    SvaraRadera
  9. Spiraler med helt olika funktion! Blir extra glad av den första bilden som är så färgglad för idag har vi gråväder här!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Ja, spiraler finns överallt runt omkring oss, det kluriga är att se dem.

    SvaraRadera
  11. Nice finds, the second is very beautiful.
    Get well soon and Happy holiday

    SvaraRadera
  12. Åter en gång har det varit underbart att se alla tolkningar i din trevliga utmaning.
    Och det där med spiralrygg på häften, att jag inte kom på det själv! Jag har sådana dagböcker, som jag skriver i dagligen. För nära kanske?
    Kram och trevlig valborg!

    SvaraRadera
  13. Spiraler var ett kul ord och de finns lite överallt men först fick jag också hjärntorka :). Du hittade bra spiraler. Jag hoppas du mår mycket bättre nu när helgen snart är slut.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne