tisdag 11 april 2017

Fånga en Insekt på Bild


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar
Veckans ord är

~  INSEKT ~

Ibland är insekter bara så vackra, vi blir rätt "beiga" i deras färgglans. 

Att fånga en insekt på bild som rör sig kan vara svårt, men ibland när man inte ens vet om kommer dom med, som här då jag var med i en fotoutmaning där det skulle vara underifrån,
fick jag med en flygande trollslända 
( först trodde jag det var en helikopter på bilden men när man tittar ser man att den är framför mig)
Jag tycker det här blev en annorlunda ganska häftig bild på en flygande
TROLLSLÄNDA

Det var mina bilder på insekter jag lyckats fånga

Puss & Kram

14 kommentarer:


  1. Väldigt bra fångat, men du - det ser ju faktiskt ut
    som en helikopter....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Kul bild med trollsländehelikoptern! Inte ofta man har sådan tur med extra bonus när man fotograferar!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert foto både på dig och insekten!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var en häftig bild :)

    SvaraRadera
  5. Två helt fantastiska foton. Flugan i bild 1 ser ut som ett smycke. Å att få med en flygande trollslända underifrån utan att veta om det - underbart!
    Toppen bidrag till insekter, som jag inte visste att de kunda vara så vackra - insekterna alltså:-)

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, den gröna är hur läcker som helst!! Du får verkligen fram att de är vackra Sanna!
    Härlig är du!
    Stor kram :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket fint foto på dig och insekten!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Kul bild på dig och trollsländan!

    SvaraRadera
  9. Snygg färg på skalbaggen på armen - kanske är den släkt med den jag har på bild :)
    Gllar din helikoterslände bild :)

    SvaraRadera
  10. Kanonbilder!! Verkligen! Särskilt den sista, SÅ ovanligt märklig.

    SvaraRadera
  11. Catarina / By Blixtra11 april 2017 20:44

    Så häftigt att trollsländan kom med i bilden. :-)

    SvaraRadera
  12. Såå häftigt med trollsländan - stor som en helikopter! Fina bilder!

    SvaraRadera
  13. Kul med "helikoptern"! Härliga bilder, och tack för en härlig utmaning!
    Glad Påsk!


    SvaraRadera
  14. Vad roligt med trollsländan! Kul när man upptäcker saker i bilden som man inte visst var med från början :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne