söndag 26 mars 2017

SkyltSöndag

Här kommer Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som vår bästaste Bloggvän BP förvaltar vidare och 
tur är det för hos skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket :) 

TEMA: BIL

Ni som känner mig vet att jag och bilar inte går ihop riktigt, jag är glad så länge dom rullar det är allt..
Alla bensinmackar byter ju namn konstant, vår mack här ute blev INGO

Den här bilden visade jag också för fordon, men det är en skylt för macken eller rättare sagt bildäcks fixarverkstaden brevid. rätt finurligt då man automatiskt tittar dit, OCH OM MAN INTE HAR GAMMELSYN SOM JAG ser man att det är en skyltning som sagt och inte bara en bil som hamnat fel ;)

NU ÄR DET VÅR, även GB gubben och Gumman är på väg ut i vårsolen...

Makens bil har jag lånat under veckorna han varit ute i världen och åkt skidor, och självklart börjar den just då skylta om att den stannar om att den inte kommer starta om 85 mil om jag inte fyller på AD Blue, inte visste jag vad det var tills jag läste att det var urea (urinämne, karbamid) 
som används till moderna dieselmotorer för att minska utsläppen av skadliga kväveoxider (info wikipedia)
Varför kan man då inte bara kissa i tanken ??? egentligen??? är det för billigt för biltillverkarna?? då en dunk på 4,7 l av detta kostar 119 kr minst och i den speciella tanken går det i ca 12 l..???
bara en fråga från en ICKE kunnig bil ägare ???!!!

Trots underbart väder fick vi spendera den inomhus då både dotter och son mått dåligt, kräksjukan som. jag trodde var över visade sig här hemma igen :( 

Önskar er en alldeles underbar härlig ny vecka

Äntligen är allt klart och ifrånlämnat med ALLA stickprover till revisorn, och i veckan kommer vi gå igenom allt och se om vi får ut ngn bonus :) Alla kommer få baserat på lika underlag vilket faktiskt är rättvist då vi ALLA behövs för att företaget ska fungera och kunna bli större.

Ta hand om er nu
Puss & Kram
alias Blogg Sanna

5 kommentarer:

  1. Hoppas att du förstår att jag är dubbelvikt av skratt efter att ha läst din text om AD Blue. Hahaha! Vilken affärsidé - ska vi öppna eget!? Du sköter det ekonomiska, jag tar hand om resten. Å kissa kan vi göra båda två;-)

    Ingo har vi också fått här i Täby - en himla tur att deras loggo är i min favo färg. Å Statoil verkar också ha bytt namn till Circle K med en gräslig rosa logotyp...

    Skrattar fortfarande över AD Blue:-)))))))

    Önskar dig en toppen vecka efter allt slit med bokföringen. Ta det lugnt och försök njuta av lovade 17 grader och strålande imorgon!

    Tusen tack för världens roligaste skyltning. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  2. Men lite lustigt att vätskan i Sverige heter AdBlue, här heter den DEF (som står för Diesel exhaust fluid)
    Japp vi kör diesel :) annars hade jag inte haft en susning om vad det var :)

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi AD Blue visste jag om ....
    /Kram pårej & ha dé så gott!

    Pst 💗-ligt Välkommen till min Nya blogg ...

    SvaraRadera
  4. Vilken kanonskyltning! Så bra! Och precis som BP skrattade jag gott åt detta med AD Blue. Tänkte ett tag att det var en form av AD droppar för bilen. Och inte så togig gissning....
    Vilket jobb ni gjort med all revision! Hoppas nu det ger bra utdelning dessutom.
    Stor kram och trevlig vecka.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för titten, alltid roligt att någon som kikar in lämnar en kommentar, blev jätteglad :)
    Skrattar åt AD Blue...ja inte lätt att veta sånt.
    Många andra roliga skyltar och fina bilder har du här också.
    Kram AK

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne