fredag 31 mars 2017

Fruktig Blandning

Frukt är Godis  
Var det någon som sa .... kan lova att jag önskar det varje dag då mitt Godis sug är enormt... Det blir bättre suget försvinner sa en annan, jag väntar fortfarande men hållet upp från godis har jag gjort sen nyår och det är en stjärna ⭐ i taket för mig ;) 


Har varje vecka ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in där (länken i namnet ovan) och titta på alla fina härliga tolkningar
Veckans ord är

~  FRUKT ~
och frukt är gott & vackert, så här kommer
Äppelkonst
 

Vindruvor från mitt växthus, förra året

Egna jordgubbar är dom bästa

Jag älskar Vattenmelon , det är godis det
 
En till ⭐ får jag idag då jag tog mod till mig och gick och tog Cellprov !!! Jag är livrädd och har "glömt" bort tider men idag gjorde jag det, trots att jag på vägen dit hittade en massa "ursäkter" att slippa, så gick jag in.
Jag vet det kanske inte är en stor sak, men för mig var det ett Månsteg !!
MoiArt ;)
 Jag hoppas ni inte är lika rädd som jag att ta detta cellprov, och att ni verkligen gör det när ni blir kallade. 
Jag fick mig ännu en tankeställare då min svärmor fick reda på cellförändringar i livmodern . 
Det är faktiskt en livsförsäkring att få denna kontroll gratis vart tredje år !

Ta hand om er sötnosar 
KRAM
❤ Sanna ❤

16 kommentarer:

  1. Åh,nu blev jag ju sugen på Jordgubbs hihi ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att du får ihop frukten så vackert och ett cellprov på det sättet du skriver och fotar - allt är ju celler - med cellkärnan som gemensam nämnare!
    Anar jordgubben närmast livmodern om jag får tolka lite :-)
    Alla cellprov jag blivit kallad till har jag taget - och jag har taget mitt sista också. Åtminstone de en blir kallad till:-)
    Lycka till med ditt, trevlig helg och så tackar jag igen för dina ord att tolka och fota!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Frestad och tvekar jordgubbe eller melon, jordgubbe eller melon? Bestämmer mig och tar båda när du nu bjuder så fint.
    Bra där med cellprover! själv var jag länge för feg ogillar smärtan men vet att det är urdumt att skippa.

    SvaraRadera
  4. Det fanns sol i de här bilderna - kul! Och färgglatt.
    Jordgubben gillade jag mest om jag ska välja :-)

    SvaraRadera
  5. Solmogen frukt, jättegott! Jordgubbar har jag svårt att tacka nej till, de är SOMMAR för mig!

    SvaraRadera
  6. Härliga frukter!
    Cancerprov är inte det roligaste men det är väldigt viktigt! Viktigt att man kan få hjälp i tid och inte när det är för sent. MEN man får inte glömma att de allra flesta proven är negativa!

    SvaraRadera
  7. FF = FredagsFrukt:-) Jättefina bilder! Jag tar de första tre och lämnar vattenmelonen till dig. Gillar nämligen inte melon.
    Klart jag gör cellprover när jag får en kallelse. Är inte ett dugg rädd för sådana besök. Det gäller mammografi och avföringsprov också. Är bara tacksam att de finns!

    SvaraRadera
  8. Längtar till jordgubbarnas tid!

    SvaraRadera
  9. Var tacksam du så länge du blir kallad. Jag är för gammal för att bli mammograferad - har inte fått någon kallelse på de senaste tio åren. Jag kom som väl var väldigt tidigt in för en misstänkt livmoderscancer (som det visade sig vara). Hade jag väntat längre kanske jag inte hade blivit fullt frisk som jag är idag. Fina bilder på frukter och jordgubbar!
    Ingrid

    SvaraRadera
  10. Härliga och lockande fruktbilder och frukt äter jag gärna och finns det egenodlad så är ju det absolut det där "lilla extra".
    Cellprover är det ju fantastiskt att bli kallad till och fint att du kom förbi din rädsla och gick dit. Det kan ju rädda liv att gå dit och ta ett.
    Stor kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder som får det att vattnas i munnen!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Bra att hålla sig ifrån godis men mycket och ännu bättre att du gick iväg och tog ditt cellprov.
    Cellprov och mammografi är fantastiska förmåner att få och som kan göra att vi hittar förändringar i kroppen i tid och vi klarar oss bra.

    SvaraRadera
  13. Vad duktig du är som har hållit upp så länge med godis. Bra att du gick och tog det där viktiga provet. Kram.

    SvaraRadera
  14. "LillaSyster"1 april 2017 12:39

    Så duktigt av dig att inte ha ätit godis sen nyår. Jag är mycket imponerad =) Suget borde ju avta.... rå bladspenat ska visst vara bra och ta bort sötsuget. Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  15. Åh jordgubbar, det känns så länge kvar till sommaren idag!

    SvaraRadera
  16. Saknar dig ♥♥♥
    Ring ikväll om du kan/orkar ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne