torsdag 2 mars 2017

Avtalet gäller inte utomlands

Just nu är Mannen och barnen är i Alperna och åker skidor på sportlovet.
Jag valde att vara hemma då jag verkligen behöver följa med till Garda  och pga att min Chef /VD är sjuk ville jag inte lämna henne, då den tjejen som hjälper henne med en massa var på semester, haha 

Uppdaterar då faktiskt BP har helt rätt i sin kommentar haha - Jag bröt högra armbågen senaste ggr vi var iväg, och på arbetet sa dom att SKA DU VERKLIGEN ÅKA ????? haha, och eftersom jag skulle välja sportlov eller påsklov så blev det utan skidor i påsk ;) och det pga att jag skulle bara sänka åkandet för resten av familjen.. dom e rätt trötta på att behöva kolla mig. haha  

Men jag fick ett sms, som fick mig att skratta högt här hemma, alltså vår dotter lillskruttan, hon har svar på tal. Det här är Barn av vår tid haha 

Från Maken kom detta ( jag ändra namnet på henne till Lillskruttan som jag kallar henne här)
"Legal fckup
Köper nått att ha med i backen för att höja nivån på sista åken på em. 
Tänker inte på att Lillskruttan har godislöfte, men storebror Lukas påpekar naturligtvis detta då vi hugger in. 
Lillskruttan med blixtsnabb replik - "Vi är i Frankrike nu och jag har bara avtalat godislöfte i Sverige, därför tycker jag det är OK med att äta Mars nu" 
Jag måste hem och kolla avtalet... haha"

Kan man annat än skratta åt denna lilla tjej hon e snabb rapp och med sån humor haha.

Och MARS måste man väl få äta då vi hunnit in i MARS ....

Själv kommer jag hem sent på kvällarna arbetar en massa just nu och har precis ätit middag, hur kul är det att göra själv... Usch vad jag ogillar att ens laga mat till bara mig....
Jag har inte ens kommit på Hunnit med att fota ngt  på Temat/Ordet FÖRST.... och alla har Såå fantastiskt roliga bilder

Jag säger nu Godnatt ska försöka gå på bloggrunda innan jag slocknar

14 kommentarer:

  1. Hihi ...Störtskön kommentar av din lillskrutta
    /Natti Natti Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart att avtalet inte gäller utomlands!
    Puss & kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ganska klokt av dig att skippa skidresan. Ja, inte för att du är så omtänksam vad gäller din chef, men om jag minns rätt bröt du ju en vital del av din kropp senast du åkte skidor - eller minns jag fel;-)

    Å din Lillskrutta är verkligen rapp i käften. Det måste hon ha ärvt av sin mamma;-)

    PS. Laga mat till sig själv???? Aldrig i livet. Det finns både Donken, BK och Max samt foodtrucks och korvmojjar. DS.

    SvaraRadera
  4. Jisses så orolig jag blev av titeln att något hänt först. Väldigt klok dotra.
    Jobba inte ihjäl dig... jag vill ju träffa dig nästa vecka. Såg du mitt mail ang det. Fungerar bytet av dag? Kram

    SvaraRadera
  5. "LillaSyster"2 mars 2017 21:45

    Smart tjej!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Underbart! Själv är jag kanske knasig, men jag njuter till fullo av stunder då jag är själv.

    SvaraRadera
  7. Klart att man ska äta Mars i mars :D Vår yngsta dotter slutade sitt säsongsarbete i alperna med att bryta benet ganska så illa. Sedan dess har hon valt andra semestrar...

    Kram och ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det för det är inte kul när man behöver hjälp i ett par veckor efter ....

      Radera
  8. Kanske bra att dyú stannade hemma i år och avstod skidåkningen. Minns armbrottet förra året i Italien. Och Garda i mars låter ju toppen.
    Skrattade länge åt Lillskruttans kommentar. Suverän! Och troligen är avtalet lokalt och en Mars i mars verkar logiskt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Det var ett bra svar hon gav där! Heja!

    SvaraRadera

  10. Det räcker gott att bryta sig en gång. Men å andra sidan så måste du nog någongång sätta på dig skidorna igen men då med armskydd. 😉

    Kram ❤

    SvaraRadera
  11. Jag vet nästa år får dom allt stå ut med sin gamla morsa igen ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Bra där, Lillskruttan :) på rapphet kommer man långt!

    SvaraRadera
  13. Hahaha! Då mindes jag rätt! Kul att du uppdaterade inlägget efter min kommentar:-)))))
    1 000 tack för länken:-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne