lördag 25 februari 2017

v.8 - LIKA som bär eller LIKA fast Olika


Har ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in och titta på alla fina härliga tolkningar
 va med du också, alla är välkomna att ge sina tolkningar

V.8 är Temat / Ordet
~  LIKA ~

På mitt arbete finns det många saker som är LIKA



På ett av mina favoritställen i Världen - GARDA i Italien
Kan man se Väldigt Många LIKA båtar under seglingsregattan
Det är ca 1000 optimister från hela världen och alla små optimister ser lika dana ut det som skiljer dom åt är land bokstäver och nummer på optimisten
Som ovan när några av dessa är på väg att sjösättas som dom gör varje morgon, vi ser optimister från Danmark Turkiet, Italien, Portugal, Sverige, Polen , Ryssland,USA. mfl.
 Rätt häftigt att vara där vill jag lova!

Men för att få in ett annat härligt Tema ( på samma ord ) blir det ett
 Lördagscitat
 som fina MARIE startade, men tyvärr inte håller i just nu.
(längtar tills du startar det för det är ett suveränt tema att fota och tolka)

"Action and reaction are opposite and EQUAL"
                                            -Buddha          

Det var mina Bidrag för Temat
~ LIKA ~

Var tvungen att uppdatera för jag hittade en bild som visar hur LIKA vi är haha
(nu hoppas jag ni har lite samma humor som mig och får er ett stort lördags Smile;)
(bild hittad på FB)
hahaha och som jag skrattade, vi är rätt lika ;)


KRAM och ha en fortsatt mysig Lördag ! 

14 kommentarer:

  1. Hahaha! Tilläggsbilden passar ju perfekt till Buddha också:-))))
    Jättemånga lika saker hos dig och bilden med alla optimister LIKAr jag speciellt mycket:-) Det är häftigt att se en regatta med dessa "småttingar". I Benidorm har dom också optimistregattor, men med färre jollar.

    SvaraRadera
  2. Rolig, och sann, bild du bjuder på. Många jollar du fått på bild samtidigt :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Här fick du ihop det bra - massor med lika :)
    Haha ... skrattar gott åt bonusbilden - tänk så det kan bli efter alla dessa år av evolution :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Många bra bilder på temat :) men var ska d komma från om inte från upphoverskan till hela utmaningen :) *tummen upp*

    SvaraRadera
  5. Du jobbar tydligen på ett labb med en massa prylar som är väldigt lika! Jättefina bilder som en fd labbmämmiska gillar skarpt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Som vanligt känner jag mig hemma när du visa lika-bilder från ditt jobb! Härligt!
    Ha en fin söndag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Här var det mycket som vara lika :) Även de sista två ;)

    SvaraRadera
  8. Så många grejer som är lika på ditt jobb! Gäller att hålla rätt på dem!

    SvaraRadera
  9. Sista bilden, galet härligt! Ha nu en fin ny vecka, för den lurar runt hörnet. Kram

    SvaraRadera
  10. Vi hade också ett stoort gäng optimister som irrade omkring ute på havet här. Och visst är dom lika! :-)

    Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  11. What a great forest of sails!
    Greetings from Germany

    SvaraRadera
  12. Visst kan det vara lika men ändå olika. Tycker du hittat många bra bilder till detta. Bilden med alla optimisterna är så läcker, vilka mängder, och jag kan tänka mig att fina minnen finns med er från dessa tävlingar vid Gardasjön.
    Stor kram och många tankar från mig.

    SvaraRadera
  13. MÅnga fina lika-bilder. Sista är ju bara för rolig :)

    SvaraRadera
  14. Gillar färgen och kompositionen i första bilden, sen optimistjollarna, det blir nog lite trångt när dom skall kryssa :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne