onsdag 15 februari 2017

v.7 - SKO


Har ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in och titta på alla fina härliga tolkningar
 va med du också, alla är välkomna att ge sina tolkningar

V.7 är Temat / Ordet
~  SKO ~
Min svärmors otroligt vackra barnsko från slutet av -30 talet, bevarad i brons, har vi som prydnad
hemma, det är ett minne vi skulle ta efter ett perfekt sätt att bevara barnens första sko.
(sen gäller det att hitta dessa också, vi har lådor som fortfarande inte är uppackade sen vi bodde i stan, då låg dom på vinden, och här i förrådet, ja jag vet vi skulle ta hand om dom när vi fick tid.) Tid som fortfarande inte dykt upp ;)


En liten Sko- historia...
Tyvärr hittade varken jag eller maken bilderna som ligger på ngn sticka för att inte försvinna..hmm
När jag och maken gifte oss, fick Lukas som då var 6 år låna kameran för att fota och som han fotade 
ALLAS SKOR....Ja vi hade en massa bröllopsfoton på SKOR och så fort jag hittar dessa ska jag visa dom här, måste kolla min gamla blogg om jag la ut dom där :)

ok inte bara skor men en massa på servitrisen som Lukas fastnade för så.. 3 bilder på bröllopsgästerna som vi tog och resten på skor och putsade skor och en av våra servitriser..
det var våra bröllops bilder 

Tur att några andra tog kort så vi fick se personerna som var där också ;)
För ibland är det inte lätt att se vem som har på sig vilka skor...
ps. kom ihåg att titta på dina skor, för andra gör det... eller tar kort på dom under bordet Utan att du vet, som min son gjorde..haha

Men för att få in ett annat härligt Tema ( på samma ord ) gör jag även denna vecka fast det bara är lillördag ett Lördagscitat
 som fina MARIE startade, men tyvärr inte håller i just nu.
(längtar tills du startar det för det är ett suveränt tema att fota och tolka)

"Give a girl the right shoes, and she can conquer the world"
-Marilyn Monroe        

Eller så här tycker jag faktiskt,
"Se till att din dotter redan som liten tror på sig själv, och att hon är Precis lika bra som alla andra, vad hon än har på sig eller hur hon ser ut. Trygghet i sig själv är det viktigaste. Låt barnen få växa upp med tro på sig själva och med stadig grund så kommer dom verkligen erövra världen med den ödmjukhet den behöver"

Det var mina Bidrag för Temat
~ SKO ~

KRAM och ha en fortsatt mysig 
Lill-Lördag ! 

18 kommentarer:

  1. Bronsskon är helt suverän! Love it! Det är så gamla skor ska bevaras/minnas och inte i originalutförande i kartonger. Tycker jag då;-)

    Gillade din berättelse om sonen och bröllopsfotona och skrattade gott. Tack för idé där. Det ska jag komma ihåg:-)

    Marilyn Monroe's citat kände jag till för det satt på väggen hos en kollega som är tokig i skor...

    Både döttrar och söner ska tro på sig själva från tidig ålder oavsett kläder, sko med mera. Den tron och tryggheten är det nästan en "plikt" och definitivt ett ansvar att föräldrarna förmedlar. Mycket klokt där Sanna!!!

    SvaraRadera
  2. Svar: Hahaha! Visst tänkte jag på hästskor också. Men du - jag är en asfaltbonde och där hittar man inga hästar. Jag lovar;-)

    SvaraRadera
  3. Kul sätt att bevara ett minne på, skulle vara kul att se skobilderna :)

    SvaraRadera
  4. Kul historia om Lucas fotograferingsdebut(?)! Vi har inga huvud på våra bröllopskort, min svägerska fotograferade...

    SvaraRadera
  5. Häftigt att göra avgjutning av skon! :)
    Gillar att om sonens foto-bestyr på ert bröllop! Ett fantastiskt minne för, er i sig!

    SvaraRadera
  6. Så fin skon blev och vilket trevligt minne!

    SvaraRadera
  7. Läcker sko och en trevlig liten historia! Håller med Lukas, det är kul att fotografera skor. Det gör jag också ibland!

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker sko!
    Jag hade många skor i mitt inlägg men letade ändå efter fler, som jag inte hittade.
    Söt historia och citatet, satt fint.
    Torsdagskram 💚

    SvaraRadera
  9. Ett mycket vettigt citat från Marilyn Monroe.
    Även dina fina ord. Det gäller att man tror på sig själv och känner sig trygg i sitt eget skinn=)Vilken liten gullig sko!! Min mor sparade mina och mina syskons första barnskor. Jag har tyvärr inte gjort det med mina döttrar första skor. Kram

    SvaraRadera
  10. Ett mycket vettigt citat från Marilyn Monroe.
    Även dina fina ord. Det gäller att man tror på sig själv och känner sig trygg i sitt eget skinn=)Vilken liten gullig sko!! Min mor sparade mina och mina syskons första barnskor. Jag har tyvärr inte gjort det med mina döttrar första skor. Kram

    SvaraRadera
  11. Ååh vilket fint minne med bronsskon!
    Bra citat av Marilyn Monroe också :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ett sådant fint minne och den pryder sin plats.
    Klokt citat också, håller med andra här!

    SvaraRadera
  13. Det är härligt med små skor som minnen. Jag har gubbens på min sida. I på vår gamla gård där vi bodde innan här hittade vi en sko från 1800-talet, men de fotona orkade jag inte leta upp :) Kan tänka mig era från bröllopet. Man borde ha en liten påse med alla foto man har så man lätt kom åt dem.
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt skoinlägg! Och bronsskon är väldigt vacker och fintbevarad.
    Tack för att du delar med dig.
    Och jag ler över fotominnet från ert bröllop och turdet fanns fler bilder att tillgå än fötter.

    Jag hade mina första skor bevarade och de var sprayade med silver men de har kommit bort i någon flytt och likaså döttrarnas vilket är så trist.
    Men jag har deras första klänningar kvar. Helt ljuvliga som de bar då de var tre månader gamla. Får glädjas år dessa.

    Citatet är viktigt och jag önskar att alla skulle kunna få självkänsla, inre trygghet och självförtroende med sig . Att duga som den man är.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  15. Nice sweet memories...
    Have a good new week :)

    SvaraRadera
  16. Jag är lite sent ute med en kommentar ser jag, ibland snurrer det i mitt huvud var jag varit och inte varit tydligen :-) Vilken skön och härlig skohistoria och allt annat som inlägget rymmer! Tänk å ha en ett skominne på det sättet!
    Härliga du! Lukas är det det din lille "konstnärskille" som gjorde det fina om lässvårigheterna?
    Stor kram *gemsy*!

    SvaraRadera
  17. Underbart inlägg om sko, från början till slut!
    Härliga du!
    Jag har kommenterar förr, men något blev tokigt!
    Är Lukas den killen som så konstnärligt gestaltade dysleksi för ett bra tag sedan?
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne