lördag 11 februari 2017

v.6 Vatten

Har ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in och titta på alla fina härliga tolkningar

V.6 är Temat 
~  VATTEN ~

Men för att få in ett annat härligt Tema ( på samma ord )
Lördagscitat
 som fina MARIE startade, men tyvärr inte håller i nu.
(längtar tills du startar det för det är ett suveränt tema att fota och tolka)

" Moln och Människor består till största delen av Vatten och föreställer ofta något de inte är " 
Stig Johansson (svensk aforistiker)



Vatten är dock precis vad det är i alla dess former
Flytande
Som vid vackra Gardasjön i Italien (märks att detta är ett av mina favoritställen ;)

Från ovan kommer Regnet i droppform eller som här på Gotland i forsande regnskur.

I Fast form som i is och snö

Vid vår brygga en het sommardag kan vattnet nästan ÅNGAs upp, och vatten nivån blir låg när värmen håller i sig.

Som KONST kan vatten bli i en enkel betong kvadrat, Bild tagen vid underbara Skulpturfabriken på Gotland

Det var mina Bidrag för Temat
~ VATTEN ~

KRAM och ha en fortsatt mysig dag ! 

15 kommentarer:

  1. Vilken fin variation av dina vattenbilder! Första bilden är mycket vacker, inget dåligt favoritställe du har!

    SvaraRadera
  2. Första bilden och bilden på er sommarbrygga, gillas bäst!
    Fina bilder allihopa.
    Lördagskram 💚

    SvaraRadera
  3. Härlig variation på bilder - jättefina allihop! Så vackert där vid Gardasjön!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara vattenfoton Sanna, och citat/aforismen föll mig i smaken och helt i tråd med vatten!
    Njutkram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Läckra bilder allihop men jag tror min favorit ändå är från Gardasjön. Där sååå vackert !
    Önskar dig en fortsatt fin helg !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  6. Testar- har inte lyckats kommentera
    Väldigt fin tolkning av temat vatten och jättefina bilder till. Favoritbilden är den från Gardasjön men alla bilderna talar till mig.
    Stor kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga och varierade bidrag till "Vatten":-) Bilden på Gardasjön är fantastisk och så gillar jag att du tänkte på betong också. Jag älskar ju betong:-)

    Ser att Marie kommenterade ditt inlägg. Då har hon säkert läst din önskan att starta "Lördagscitatet" igen. Jag lägger ju också ibland upp ett citat trots att temat inte finns längre. Tycker också om det.

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder. Fastnade särskilt för den första. Vilken plats. Tack för att du delar med dig. Jag njuter av alla bidrag i utmaningen. Allt gott! Maria

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder på temat. Den första blir min favorit - den drar mig in mor horisonten och både rogivande och gör mig nyfiken :)
    Hoppas lördagscitatsutmaningen kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  10. Har du en egen brygga??!! Så underbart! Härliga foto, men att åka buss i regn är ingen hit.

    SvaraRadera
  11. Marvellous blue in the first (I never were there), they all are delightful, but my absolute favorite is the yellow bus in rain.
    Gretings from Germany

    SvaraRadera
  12. Vatten är fascinerande och jag förstår verkligen varför Gardasjön och Italien är en favorit! Så vackert där!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne