söndag 26 februari 2017

SkyltSöndag med Undran

Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som bästaste BP förvaltar vidare och 
tur är det för hos skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket :) 
Denna vecka har jag hittat alla skyltar på nätet, då jag behövde massa skratt i veckan sökte jag upp dessa härliga skyltar..

TEMA: Jag UNDRAR

(Att röra ledningen leder till direkt död, sen står det 200 dollar FINE (bra) 
Vet ärligt inte om dom menar bra eller om det är att det är böter. 
Min UNDRAN är dock en annan VEM SKA BETALA OM MAN DÖR DIREKT, 
eller betalar man innan ? är det skylten till en självmordsklinik kanske


 Hmm man kan ju UNDRA vem som kom på namnet...
(Välkommen till OLYCKA)


Nu får ni känsliga personer hålla för ögonen......
Jag bara UNDRAR om 1. att man ens måste sätta upp skylten under, och
 2. är det ok att ge sig på korna här istället ?????? 
hmm vet men jag undrar hur dom tänkte ;)


(dumma kvinnors län / väg)
Här UNDRAR jag om det är ett LÄN för "dumma" kvinnor eller om dom menar vägen för "dumma" kvinnor. Kan också undra VILKA MÄN som hade roligt när denna skylt gjordes, eller värdet dom "dumma" kvinnorna ??

(mata inte elefanterna, det skapar enorma problem)
Här UNDRAR JAG 
OK, blir det ett stort problem för Elefanten eller blir det ett STORT problem för dom som städar upp hos elefanten ?? 

 Den här blir svår att översätta men rakt av
(Ärans Hål)
Om det här istället är vad jag fått höra, så UNDRAR jag om dom får SKYLTA med dessa så här ????
haha

Här UNDRAR jag om det verkligen är TOALETTPAPPER dom vill ha ??

Ett Erbjudande Till senioren
Här undrar jag om det verkligen är av omtänksamhet man kan skicka in en Senior Medborgare för tvätt och dammsugning ?


 Här är det inte dom stora skyltarna jag UNDRAR över
Jo och för sig kan man UNDRA varför det ens behöver finnas en skylt om att man inte får SKJUTA där man kliver av skolbussen !!! 
Men jag UNDRAR om det beror på lilla skylten bakom..
(Döda personers saker till Salu)
Har det hänt många gånger dessa skjutningar ???


Här kan man undra vad som händer ifall du skulle RÅKA skratta åt någon ...
Lite läskigt är det allt.... eller vad säger du ??
HÄR hittade jag skyltarna :)


Nu önskar jag er alla en underbar söndag
PUSS & KRAM

12 kommentarer:

  1. Första skylten påminner om min mammas kloka; Var rädd om dig, för kommer du hem och är död slår jag ihjäl dig ... sa jag klok? Jag menar nog mest att hon inte var riktigt klok ;)
    Dumb i skylten med Dumb Woman's Lane betyder nog i det här fallet Stum ;) En gissning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha din mamma sa nog som hon kände haha och ja jag tror att Dumb betyder stum eller tysta eller mållös i det här fallet eller jag hoppas ;) men ändå ett konstigt namn haha ❤

      Radera
  2. Många bra skyltar men en av dem borde inte behövas om alla människor respekterade djur...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  3. Många skyltar har ett eget språk, svårtytt. Ungefär som att översätta en svensk vits till engelska, stämmer inte.
    Det var lite att skratta åt, i alla fall ;) och jag var inne på sidan du visade, och herregud så mycket roligt det finns.
    Skyltsöndagskram!

    SvaraRadera
  4. Har aldrig förstått hur du hittar dina helt underbara skyltar (nu vet jag - bored panda:-)))). Asgarvade från ettan till sista skylten.
    Kunde såklart inte låta bli att googla Dumb Woman's Lane. Här kommer tre förklaringar: https://www.thesun.co.uk/living/1691429/this-is-the-creepy-reason-a-street-got-called-dumb-womans-lane-in-rye/

    Tycker att det som motvikt även borde finnas a Dumb Man's Lane, med eller utan förklaringar;-)

    Skyltarna är alla så bra och ger mig ett härligt kvällsskratt att jag inte kan välja någon favo. Eller ja - ettan är ju suverän, å den med tvätt och dammsugning av panschisar och, och och!!!

    Tusen tack för denna helt underbara skyltpromenad med så många skratt:-)))))) Stort tack för länken också:_)

    SvaraRadera
  5. Haha ... tack för dagens första och med säkerhet största smil! Underbara skyltar - du är verkligen en fena på att snoka upp dem på nätet!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Skrattade mig genom hela inlägget :-D

    Underbara skyltar och dina härligt kluriga funderingar runt ikring dom - tack för det! :-D

    SvaraRadera
  7. Vilka roliga skyltar men ännu bättre är ju dina funderingar kring skyltarna. Tack för det raring - den energikicken behövde jag :-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Hehehe, some funny, some mysterious...
    Have a nice week

    SvaraRadera
  9. Tack för många goa skratt! Det behövs och du har lyckats med detta.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Haha helt underbara skyltar och översättningar!! Sånt behövs :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne