söndag 12 februari 2017

Skyltsöndag med 40 års fest

Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som bästaste BP förvaltar vidare och 
tur är det för hos skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket :) 
Trots att verkliga livet tagit all min tid denna vecka vill jag dela några små "Skyltar" denna vecka . 
TEMA 
finns alltid ngt vi inte tänker som skylt ;) 

Min fina Svägerska fyllde 40 år vackra fina Karin som alltid ska ta hand om alla !
Nu hade vi en familjefest på resturang att vi sen tog upp halva restaurangen är en annan sak ;) 
 
Helium balkonger kan man göra mycket med , men inte ville ngn ta ut lite och prata som Kalle anka med mig ....sååååå tråkigt 
Ska köpa en egen helium tub och snacka med mig själv haha

 
Restaurangen GRILLIANT var Brilliant och trots att den låg långt ut i öde Kungsängen var det så värt att äta den otroligt goda maten dom gjorde .
  
Lampan med glasflaskor fastnade jag för ordentligt ngt jag skulle kunna ha hemma ;)

 
Och på det den härliga maten oj oj måste säga att det var perfekt !!! 
Ok inte bara skyltar men det var min lilla samling denna vecka 
Tur att man då har vänner som lägger upp härliga skyltar på Insta 
Som denna vid Slussen 
 
Snart sker allt på gåendes vilkor :)
Bra absolut men ( här kommer häxan surtant in )..att sen förvänta sig att man ser dom utan att dom ens försöker få ögonkontakt vid ett övergångsställe när man kommer körande är läskigt ! 
Det var då allt för denna gång 
 Puss & Kram

9 kommentarer:

  1. Det var många skyltar det! Jag menar du skyltar ju med en toppen födelsedagsfest, en riktigt cool lampa och utmärkt mat också. Min tolkning av "skyltar" är ganska så bred som du förstår:-)

    Känner till retaurangen då en kollega till mig bor där och också talat sig varmt om stället. Å jag gissar att det inte var du som körde hem bilen till söder om Stockholm;-)

    Sista skylten - asgarvade, speciellt med tanke på hur det ser ut vid Slussen just nu och många år framöver. Å det där med ögonkontakt verkar vara ett minne blott, även i biltrafiken...

    Underbar skyltning:-) Tusen tack och stort tack för länken och dina fina ord:-)

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med skyltar från en 40 års fest. Blir liksom lite påmind om att tiden gått. Men jag gläds med er och en trevlig fest, helt klart.
    Har aldrig hört om restaurangen men nu finns den med i minnet. Kul att mat och annat blev blev så lyckat.
    TYcker att gångskylten är bra för på Söder är det jag som är rädd för cyklister och jag lovar, jag ser mig för.
    Kul skyltning med fina bilder.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Kul med födelsedagskalas ... om jag hade varit med hade jag gärna snackat som Kalle Anka med dig :)
    Sista skylten är bra, men nog tycker jag att det ska vara på allas lika villkor ... och ansvar.
    Önskar dig en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Maten såg riktigt god ut! Förvänta sig att man syns, ja, varför använder så få reflex, undrar jag? Det är ju totalt livsfarligt!

    SvaraRadera
  5. =) Härlig fest ni varit på!
    Ha nu en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt kalas även om ingen ville snacka Kalle Anka med dig ;-)

    Cyklister är nog dom jag är mest rädd för ute i trafiken. Och överallt annars också, inte alltid dom håller sig där dom får vara... :-D

    SvaraRadera
  7. Roligt med kalas mitt i det jobbiga. Och härligt att det blev gott och lyckat! Om du låter konstig när jag ringer då vet jag att du har gett dig på heliumballongerna ☺

    SvaraRadera
  8. Tack för denna bukett av fina skyltar!
    Jag är en av dem som alltid söker ögonkontakt i trafiken. Fattar inte hur en del bara vågar sticka ut respektlöst.
    Ha det gott och kram 💚

    SvaraRadera
  9. Låter som en toppenfest även om det blev utan kalle :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne