torsdag 2 februari 2017

v.5 OVAN eller O van

Har ett nytt TEMA / ORD att tolka med ett eller flera kort
Kika gärna in och titta på alla fina härliga tolkningar

~  OVAN ~

Kan betyda att någon är Ovan med att göra, något, som jag är tillexempel är med att åka bussar, och kan med bestämdhet säga att jag föredrar min bil vet men det är gammal Vana ;) 
Ingen bild på den, men ...
 "OVAN för mig på arbetet finns lampan och med med motljuset ser det ut som en hylla eller låda för Typer ?! "
 
"Spiraltrappan på lagret snurrar vidare OVAN för mig, och den får jag ta mig uppför när jag ska hämta / ta vattenprover" 
Men när man klättrat upp är det jag som står Ovan, 
som när jag stod på bron ovanför vatten draget  i Garda 
 

Eller så kan man vara högt, högt OVAN..
 
.. Garda sjön och tittar ned på segelbåtarna, som ser ut som vita små prickar "

Det var mina Bidrag för Temat
~OVAN~

KRAM och ha en fortsatt mysig dag ! 

8 kommentarer:

  1. Din taklampa ser verkligen ut som en låda - fräckt! Åsså gillar jag den fina spiraltrappan som omges av så glada färger. Å vilken kostnadsfri motion du får dagligen;-)
    Sista bilden är urläcker - lite aquarium-känsla över den:-)
    Toppen bidrag!

    SvaraRadera
  2. Bra och talande bilder. Jag gillar också bilden på taklampan som blir så härligt abstrakt mot den mörkare bakgrunden.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ovan kvinna i vissa fall leker med ordet ovan i tjusiga bilder av vatten, tak och uppför trappan, och se en bit av Gardasjön från ovan kom också med :-)
    Spännande ord du gav fick också här hos dig en snitsig touch!
    Kram du påhittiga :-)

    SvaraRadera
  4. Gillar dina temabilder! Fastnar lite vid det soligt turkosa vattnet från ovan och drömmer om semester ...

    SvaraRadera
  5. Du har dragit i gång en fantastisk fotoutmaning som hela tiden lockar fler personer.
    Det är så roligt att se hur vi alla på olika sätt tolkar det givna ordet.
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tolkning och med härliga bilder. Det är så roligt att se alla olika tolkningar och jag tycker det är spännande med dessa ord som har så olika betydelser.
    Roligt att läsa och se andras tolkningar och då får man själv fundera vidare.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Nice different interpretations, my favorite is the second, truly a great shot.
    Greetings from Germany

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne