söndag 5 februari 2017

Liten Skyltsöndag och uppdatering

Helgen har flutit på, vi är trötta och ganska orkeslösa, det tar på oss alla när ngn mår dåligt.
Lukas har dock inte klagat utan fått vila och tagit det lugnt, med salvor och krämer har det gått bra säger han, och det måste vi lita på.
Vi har inte hört ngt från läkarna ännu, men det är för att läkarna som opererade honom från början när han skadade ögat för nästan 4 år sen ( i sommar) måste titta på det.

För att svara på min vän BPs fråga, så beror det här antagligen på olyckan han var med om
För er som inte vet vad som hänt, fick han baksidan från en pil rakt in i ögat då den studsade tillbaka efter ha hamnat på en sten och genom att det var en riktig pil till pilbåge och inte en pinne gick den inte sönder utan åkte tillbaka med full fart in i hans öga.
Han mår inte så bra av det då han anser sig själv se ut som ett monster med ögat, som är ihopsytt och fyllt med olja han är dock blind tyvärr för synen gick inte att rädda.

Det här är nog det enda kortet jag har på honom nu då han tittar med båda ögonen, det tog jag när han var uppe från Göteborg på undersökning för ögat här i Stockholm för ett år sen.
Jag tycker att det knappt syns, det enda är att höger öga skelar lite hänger inte med och har en annan färg än hans gröna hela öga

Jag tycker att han är världens finaste kille trots ett öga som är trasigt !
Men mig lyssnar han inte på då jag är hans mamma.... 

Eftersom det varit lite mycket med annat har jag inte hunnit med att leta skyltar...
Så här är mitt lilla lilla bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som bästaste BP förvaltar vidare och 
tur är det för hos skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket :)

Underbara Nizzan vän från Instagram hade hittat den här underbara skylten på Malmös Opera.
Så nu är även HEN välkommen på toaletten ???!! Har dom inte varit det innan kan man undra i sitt stilla sinne ??

(bild från mannen)
OK inte en skylt men äntligen har vi fått svaret vi har en dold sjukdom ....nu gäller det bara att veta vad för sjukdom det är... ;)

På labbet hittade jag denna gamla manick från mitt förra arbete PFIZER, även där på HR och compensation and benefits, så inte konstigt att jag hade ingen aning om ens vad det var men tydligen enligt labbchefen var det en värmare för provrör, så nu vet jag...
PS. Det märks att jag inte är labb utbildad va ;) men ge mig lite siffror så fixar jag allt ;) haha

Hemma hos mig finns det en del produkter vi tillverkar och jag bara älskar dessa :)

Inte en skylt heller kanske, menen massa segel från olika länder skyltar man med :) Bild från Garda och optimist tävlingarna Kaos i kaoset kan man lugnt säga.

HMMM det sista är inte en skylt heller, men det är en bild med autograf från
en av dom första klättrare som gjorde leder på big walls i Yosemite Valley och en av dom personer som hade stort inflytande över klättringens utveckling.
Min makes stora Idol, Han fick Royal att tagga bakluckan på hans bil haha men det är en historia i sig.

Nu hoppas jag att ni haft en alldeles underbar helg med massa roligt att pyssla med

Puss & Kram

10 kommentarer:

  1. Hoppas att din son inte har ont i sitt öga nu, så fin han är!
    Rolig skylt på Malmö opera, den gillar jag!
    HA nu en bra start på veckan! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Är chockad över vad du skriver om vad som har hänt med Lukas öga. Fruktansvärt! Men en sak kan jag verkligen håller med dig om - båda hans ögon ser ju helt normala ut. Han ser ABSOLUT INTE ut som ett monster - långt ifrån!!! Jag ser ingen skillnad på hans ögon i all fall. Jag må vara gammal och gaggig, men blind är jag då inte. Oooops, det borde jag kanske inte ha skrivit med tanke på att Lukas är blind på ena ögat, men du förstår säkert vad jag menar. Hoppas det i alla fall... (Min ex-man föddes blind på ett öga förresten, så jag vet lite vad det kan innebära. Men han hindrades ALDRIG från något!!!)

    Tycker det är helt fantastiskt att du orkade lägga upp skyltar till Skyltsöndagen! Å inte vilka skyltar som helst!!! Å hos mig får man tolka skyltar precis som man vill:-))))

    Å om jag nu måste välja en favo så blir det toaskylten. Love it, men varför har h*n en klänning på sig. Där borde man ha gjort en högervariant som var kvinna (med kjol) och en vänstervariant som var man (med byxor - eller tvärtom då;-)

    Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att det inte syns. Svårt att vara i tonåren och hantera såna här skador. Hoppas han får bra stöd.
    Lite extra energi på flaska behöver vi alla. Min energibrist var nu resan till Berlin. Framöver får det bli hemmaplan.

    SvaraRadera
  4. Han har helt vanliga ögon, jättefina, han är lika söt som sin mamma! Men vilken hemsk olycka, förstår att det tagit honom hårt. Men syns, det gör det inte.

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att Lukas mår bättre och att ni får positiva besked från läkaren! Fina bilder och håller med om det inte syns alls! Hoppas du får en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  6. Skickar en massa varma kramar. Hoppas Lucas mår bättre

    SvaraRadera
  7. Hade du inte sagt något så hade jag inte noterat det. Han är hur fin som helst så jag hoppas att självförtroendet hittar tillbaka.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Men killen då stackare :( Fast ...
    Måste säga att han är sååå fin så!

    /Kram & Kryis på

    SvaraRadera
  9. Tack för att du berättade om Lukas olycka. Jag har öfrstått att något hänt med hans öga men nu vet jag vad.
    Viktigast nu är att han inte har så ont och alla håller nog tummarna för att en operation ska undvikas.
    Jag ser ingen skillnad alls, mmen jag förstår ju och vet att Lukas själv gör det.
    Önskar honom och er det bästa. En jättefin kille och en stolt mamman. Absolut!
    Vilken toppenskyltning du fått till. Och min favorit blir dels toaskylten men jag undrar också hhur man gjort tidigare. Mysterium.
    Expressens dolda sjkukdom kanske är så dold att den inte kommer fram. Vem vet.
    Många tankar och stor kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas han snart mår bättre, din jätte fina kille :)
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne