onsdag 22 februari 2017

Långt ifrån Rörlig

Idag var en sån dag där jag verkligen SLÄPADE mig iväg till Hathayogan, för jag hade ju bestämt det, så lätt att bara krypa under det varma duntäcket och somna om istället när man känner sig slut.
Framför allt med all denna snö som var utanför i morse.

Men där var ju kl 06.45 i morse och det gjorde så mycket för både kropp och själ, framför allt då man har en otroligt duktig lärare som verkligen ser till att man hamnar i rätt positioner.

Många tror att yoga är lätt, men jag är stel som en pinne och dom pensionärer som går på denna yogastudio på morgonen är mycket smidigare och rörligare än mig.
Så jag är verkligen helt slut efter ett pass där.
Och jag har LÅNGT kvar tills jag kan dessa positions ;)

För er som inte vet kan jag berätta att HATHAYOGAN är en av fyra Huvudformer i Yogan, och första ggr den nämndes i skrift  var på 1500-talet, och om den har hällt sig sen dess borde den fungera nu också, eller vad säger ni ...

God Natt och  Stor 
PUSS & KRAM
från Trötter


10 kommentarer:

  1. Så du träffade på panschisar på din yoga på en tid som jag skulle kalla för "mitt i natten". Skulle aldrig falla mig in att ens tänka på upp så tidigt för nå't annat än ett flygplan som väntar för att ta mig till varmare grader.

    Dessa "figurer" fungerar säkert idag också, men inte vid sådana okristna tider och för en gammal, stel panschis som mig. Men jag minns vissa ställningar från gympan jag hade i plugget när jag var 17;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för titten inne hos mig.
    Älskar yoga men är inget proffs utan gör det som känns bäst för mig på min matta för dagen😊

    SvaraRadera
  3. Tack för titten inne hos mig.
    Älskar yoga men är inget proffs utan gör det som känns bäst för mig på min matta för dagen😊

    SvaraRadera
  4. Jag gick en termin på yoga, men hade svårt att finna ro och nöje i det. Borde prova igen...

    SvaraRadera
  5. Många verkar gå på yoga så det borde man kanske testa...

    Kram och ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  6. Yoga är något jag aldrig testat på. Jag inbillar mig att man måste vara både vig och ha balans. Kram.

    SvaraRadera
  7. Kul att du hittade in till mig :)
    Här har det också kommit snö. Jag som precis började få lite vårkänslor ;)
    Yoga har jag provat en gång men det var inget för mig..

    SvaraRadera
  8. Yoga är rogivande och väldigt jobbogt för kroppen och man arbetar ju med hela kroppen och alla muskler. Har gått på shtangayoga i ett par år för länge sedan men sedan kom livet emellan på olika sätt. Kanske skulle det vara dags att prova yoga igen men nu har jag helt klart blivit än stelare i kroppen.
    Stor kram och många tankar.

    SvaraRadera
  9. Åh så starkt gjort av dig att gå iväg sådär tidigt när man kan ligga kvar i sängen. Kyrkan har gratis yoga varje torsdagsmorgon 07.30. Jag gick några gånger men tyckte det var lite för tidigt. Men jag gillar yoga så borde kanske börja igen.
    Vad härligt att Jöback var så bra! Hoppas det gav massor av energi!! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  10. Bra med engagerade instruktörer! Bra gjort att yoga på morgonen. Men visst är det skönt att ha klarat av träningen redan på morgonen. Ha nu en fin fredag! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne