torsdag 16 februari 2017

Kärlek utan Godishjärta

Lite Kärlek fick jag allt av mannen min på alla hjärtans dag ;)
Mitt favorit tetillverkare PUKKA, och en smak jag aldrig testat
LOVE
Det kom han hem med och sa att lite kärlek ska du ha i en ask också, sött va hihi
Det var verkligen 
Heart - Warming om ngt

Mitt godis behov blir mindre och mindre, känner mig stolt att jag hålla upp tillsammans med dottern sen nyår ( hon skulle sluta om jag gjorde det ;) Men i början för en person som ätit godis varje dag kan jag tala om att det inte var lätt, behövde bara gå förbi godiset i affären så började jag rent ut sagt att dregla haha..
Funderade på att smygäta, men visste att jag inte skulle kunna hålla mig från att säga det till lillskruttan som då också skulle börja.
Så Nä, denna duktiga kvinna har vid närmare 50 slutat äta godis VARJE  dag
Det är dock inte godis att äta
kakor och bullar och semlor och tårtor och om det då är godis på är det ju inte godis... 
ANSER JAG
så det äter jag i smyg haha


Nu ska jag krypa ner och fortsätta kurera mig, då jag fortfarande har riktigt ont i halsen och känner mig hängig (har lite funderingar om Hängigheten också faktiskt beror på att jag inte intager socker eller  GODIS på samma sätt jag gjort tidigare)...
Då kan det väl bara bli bättre...eller ???!

PUSS & KRAM

7 kommentarer:

  1. Hoppas du kryar på dig nu. Här har sambo varit sjuker i snart 2 veckor och sonen i 1 vecka, själv har jag klarat mig, peppar peppar, från det men det räcker ju med att jag haltar fram tycker jag :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lite får man unna sig men godis varje dag känns en smula onödigt tycker jag. Men till helgen så...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina presenter =) Ta det nu lite lugnt i helgen och kurera dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Så gulligt av mannen att ge dig en ask med "kärlekste". Han vet precis vad du vill och behöver då du fortfarande är krasslig.
    Duktigt av dig och dottern att avstå från sötsaker varje dag. Å en semla eller en tårtbit då och då är absolut inget godis utan lite lyx som vi alla behöver då och då, eller hur!!?

    SvaraRadera
  5. Det var en gullig present från Mannen.

    Bra att inte äta så mycket godis eller bli lika sugen. Själv äter jag aldrig godis, och jag är aldrig sötsugen så det är ju lite konstigt. Det händer runt jul och påsk att jag äter lite choklad....jo...nån gång för övrigt i året kan jag äta.

    Ha en fin dag och KRAM

    SvaraRadera
  6. Vad duktiga ni är! Jag skulle behöva sockerbanta samtliga i min familj, men kanske främst äldsta dottern. Kram.

    SvaraRadera
  7. Åh vad bra kämpat av dig! Jag äter mörk choklad varje dag, men det är väl nyttigt ;) Fast nu när det har varit jobbigt har jag ätit för mycket av annat också... Som tur är går jag inte upp i vikt, snarare ner.
    Kul med téet. Vi har en nyöppnad eko-bod och där handlade jag tre olika pukka-téer häromdagen :) Kram och krya på dig!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne