fredag 3 februari 2017

Ibland blir det bra till slut

I morse vaknade Lukas med Huvudvärk och smärta i ögat , jag frågade om vi skulle åka in men han sa att det går över . 
Gjorde oss klara för skoldag och arbete och barnen skulle åka med mig. 

Tårar rann ned för hans kinder i bilen och jag frågade igen hur det var 
- Jag har så ont mamma i huvudet att jag mår illa .
Jag ringde st:Eriks ögon sjukhus och blev kopplad till sjukvårdsupplysningen ?!
Kul inte alls bara omständigt då du är oroad
När jag kom fram skulle vi åka in akut direkt !

Timmar senare 
Visar det sig att Lukas hornhinna inte alls är ok, dom skulle med Lukas läkare se om dom måste operera igen . 
Lukas fick åka hem med mig om vi lovade åka in om det blev dåligt igen, med droppar bedövning och kräm ska vi hålla hornhinnan mjukare och efter helg ska vi få veta om det behövs operation 
Lukas är ok och vi alla är hemma och hoppas på en lugn helg 
Efter ha slocknat i soffan och sen fått middag och ett glas gott vin är det dax att gå och lägga sig !  Vad har du gjort denna fredag ??
Allt är väl roligare än min dag ;)

 
Och Louis , kan inte annat än hålla med 
Skål mina fina Bloggvänner och njut av ett glas vin  ❤
Önskar jag er en God Natt 
Och att ni haft en bra start på helgen !!
Kram 
❤Sanna

13 kommentarer:

  1. Näää, vad tråkigt :( aldrig roligt när barnen mår dåligt. Håller tummarna att det blir bättre utan åtgärd!❤

    SvaraRadera
  2. Näe usch vad jobbigt! Hoppas det snart blir bättre.

    SvaraRadera
  3. F*n också. Tror/hoppas nog att du tog mera än ett glas vin ikväll, för det lär du nog ha behövt. Tycker jag då i alla fall. Hoppas innerligt att Lukas slipper en operation till. Är det näthinneavlossning eller... Men han är jag så ung med tanke på den sjukdomen.

    Tycker att du behöver en extra hård, varm och innerlig kram just nu!!!

    PS. Har varit på St. Eriks några gånger och deras ambition var då att ha max en timmas väntetid. Men det verkar ha ändrats sedan jag var där senast... DS.

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med Lukas öga! Hoppas det är bättre idag och att det ordnar sig utan operation.
    Håller nog med han Pasteur om vinet :)
    Styrkekram

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att det inte behövs operation.

    Hoppas att ni får en fin helg

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så hemskt för sonen. Håller tummarna att det inte kommer behöva opereras.

    Det vin citatet lånar jag gärna vidare - så himla sant....

    Önskar din en fin lördag.
    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  7. Hoppas helgen blir lugn och bra och att Lucas inte har ont!

    SvaraRadera
  8. Så trist med Lukas besvär och illa att han ska ha så ont. Bra att ni i fick hjälp och jag håller tummarna för att smärtan inte blir värre. Givetvis önskar jag också att det inte behöver bli operation.
    Önskar er en så bra helg som möjligt och ett par glas vin kan pigga upp.
    Skickar en stor kram.

    SvaraRadera
  9. Åh neeej - hoppas det är bättre?! ❤❤

    SvaraRadera
  10. Åh neeej - hoppas det är bättre?! ❤❤

    SvaraRadera
  11. Usch vad jobbigt! Hoppas verkligen att det är bättre! Här tar vi det mest lugnt. Jag har börjat nytt jobb, och är ganska trött efter alla nya intryck ...

    SvaraRadera
  12. Jag skulle spontant säga att de gjorde rätt som kopplade till sjukvårdsupplysningen. Troligen kopplade de till en köpt tjänst för deras verksamhet. Dvs du pratade med St Eriks sköterskor (även om de är köpta) för att få råd.

    Hoppas det snart är mycket bättre och att ni alla har haft en fin helg.

    SvaraRadera
  13. Nämen så tråkigt och jobbigt. Stackars Lukas! Håller tummarna att han slipper operation. Stor kram fina du!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne