måndag 6 februari 2017

Extra värme och Energi

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi & värme är 
  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Att sonen mår ok, med kräm och droppar gör det inte ont ❤️
  • Ljust även då jag kommer hem
  • Tända Ljus
  • Spetsbröllopsdag❤️(vi glömde den båda två, sån koll har vi ;)
  • Lång varm dusch
  • Promenad med mannen och långt samtal
  • Omtanke ❤️ 
  • Rosor från Maken
  • Bubbelvatten med sodastream
  • Ljudbok
  • Vända dåligt till bra i tankarna
" Words of wisdom "
(bild Lånad på nätet)

Med Eftertanke och Reflektion 
försöker jag Stanna upp på Måndagagarna 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv
Ta hand om Dig och njut av livet för det är värdefullt, liksom DU !!!!

Önskar er alla en underbar start på veckan 

13 kommentarer:

  1. Skönt att Lukas mår bättre!
    Du plockade väl fram spetsunderkläderna för att fira när ni väl kom ihåg??
    Puss ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ohh ja, la en spetsnäsduk på hans kudde och somnade sen....eller menar du spetsUNDERkläder... hahaha Nä du vi slocknade som två åldringar i soffan av att ha delat på en flaska vin så mycket tål vi ;)
      Puss

      Radera
  2. Spetsbröllopsdag som ni glömde. Kan tala om för dig att vi häromdagen funderade över när vi egentligen gifte oss. Var det 2014 eller 2013. Varken min man eller jag kom ihåg... Då är det tur att ha en blogg. Bara att kolla månaden oktobers alla inlägg för båda åren så kom vi fram till att det var 2013.

    Det bästa i din lista - förutom makens rosor - står överst. Sonen mår bra:-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med så många bra saker även när veckan varit tuff. Kram <3

    SvaraRadera
  4. Fin liten lista där ;)....funderar på att skaffa en tacksamhetsbok för att skriva ner tre saker varje
    dag som jag är tacksam över ;))....gjorde det ett tag, men sen rann det ut i sanden...som saker brukar ibland...
    Ha en fin vecka nu !
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ljuset! Som jag väntar på det. Den här årstiden är jobbig. Såg din kommentar hos BP. CoolAid tror jag det var du menade. Vi har letat men inte hittat men fick det till slut skickat till oss från bekanta i USA. Det var ingen hit, men nu är det testat och för någon blev det att uppleva gamla smaker och minnen.

    SvaraRadera
  6. Spetsbröllopsdag :) det var jag tvungen att kolla u pp hur många år det är! Grattis i efterskott! Önskar er många lyckliga år till - oavsett om ni kommer ihåg att fira dem eller inte ;)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan :) Tack för att du är med och delar!

    SvaraRadera
  7. Skönt han inte har ont i ögat!
    Grattis i efterhand på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  8. ❤️-ligt Grattis i efterskott på Er Spetsbröllopsdag!
    Härligt att höra att sonen inte har ont/Kram på Er

    SvaraRadera
  9. Usch och fy, jag vet inga ord för sonens öga. Skönt att smärtan är över.
    Fö har du en fin lista med omtanke och förtrolighet!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  10. En varm och ljus lista du skänker till tacksamhet.

    SvaraRadera
  11. Älskar tacksamheterna som Eva har startat!

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att sonen mår bättre och inte har ont! Visst är det härligt när ljuset återvänder och det inte längre är mörkt när man kommer hem på kvällen!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne