måndag 20 februari 2017

Både skyltar och en tillbakablick

Igår var det ju skyltsöndag, men här var det fullt upp så nu kommer en liten sammanfattning
Det blir en liten blandad konfetti denna ggr

Mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
som härliga BP förvaltar vidare 
och tur är det, för hos alla underbara skyltare kan man alltid få sig ett gott skratt och det kan behövas ofta och mycket
  
Så var det dax för min lilla GRÅA, ja inte var den silvrig längre att få svepa av sig ordentligt på bilarnas SPA CarWash

Kan säga att den var rätt så smutsig, bara att se den första sköljningen av bilen, hmm

Det är rätt mysigt att sitta i bilen när den tvättas,  men ska erkänna att jag låser alla dörrar...
 tror ärligt att jag såg ngn läskig film som yngre som sitter kvar
(vet löjligt men det är anledningen till att jag aldrig skulle se på en sån film idag haha, jag vet hur fjantig jag är ;)

Jag vet inga skyltar, men tyckte det var rätt häftiga bilder ändå, haha

Igår var det då ÄNTLIGEN dax, 
vi var och såg en av mina favoritmusikaler
 -Phantom of the Opera-
På Djugården och CIRKUS och med Peter Jöback, och allt jag kan säga är WOW
Så otroligt bra, och dotter sammanfattade den bäst
-Mamma kan vi inte se den igen?
Scen, kläder, sångare, färger, scenspråk var det bästa jag sett och upplevt på länge.
Verkligen Så värd att se,  har du inte hört musiken kan du få ett smakprov här nedan Från filmen som jag och dottern sett ungefär 1000 ggr ;)

Lillskruttan och jag hade en Mysig lunch innan, och jag njöt av ett glas bubbel och lillskruttan bubblade med sevenUp, maten var riktigt god varmrätt och efterrätt, och vi pratade så mycket att vi glömde bort ta kort på den sorry. Ni får lita på oss;)

Ljuskronan som låg på scenen flög in över publiken, precis som i filmen måste säga att det är en fantastiskt arbete alla som är med gör!!

Båten över till söder var full, men var ju tvungen att försöka ta på den lilla skylten, som visar att man inte får stå på bänkarna.
-Lillskruttan undrade varför någon skulle göra det ens haha
Det kanske inte var så många skyltar, men hoppas dom få duger jag tog ändå ;)

Sen är det faktiskt Måndag idag och med det en tillbaka blick
Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)
Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi & värme är 
  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Phantom of the Opera ❤️
  • God mat
  • Mediciner Som man behöver för att leva
  • Tårar blandat med skratt
  • Tulpaner ❤️
  • Kaffe
  • Varmt Bad när man fryser
  • Längre dagar
  • Vår Känslor
Nu hoppas jag att ni som tittar förbi får och har haft en Underbar START på veckan

Ta hand om er och stor
KRAM & KRAM
Susanne

5 kommentarer:

  1. En Gladskyltsöndag skulle jag vilja kalla det här inlägget! Skrattade gott åt dina skyltar från biltvätten, då jag funderade på att köra vår Tintin genom tvätten. Men sedan tittade jag på väderprognosen och lät bli;-)
    Härligt att du och Lillskruttan, som är såååå fin på bilden gillade Phantom of the Opera. Ser fler skyltar där en bara en förresten;-)

    Å vad gäller din Tacksamhetslista så kan jag verkligen skriver under på punkten "Varmt bad när man fryser". Förstår inte hur folk klarar sig utan badkar. Jag skulle aldrig överleva hösten/vintern utan mitt älskade badkar.

    Tusen tack för ett toppen inlägg och länken:-)

    PS. Du skulle inte tro hur svårt jag har för "lika" uppdrag;-) DS.

    SvaraRadera
  2. Våren mäter mi på ett eller annat sätt i alla listor den här veckan :) underbart! Det känns gott för själen!
    Kaffe - ja, jag bjöd inte på Gevalia ;) VI är ett Lila kaffe-hem ;)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan! Jag ska nog leta reda på Phantom of the Opera - det är hög tid att se den nu!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysdag ni haft. Nu blev jag sugen på att åka och se den musikalen också.... vi får se!
    Jo du skulle bilen behöva ett bad nästan varje dag - helt galet vad smutsigt det är. Ha en bra tisdag! Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha, har oxå sett många skräckfilmer och ogillar vissa platser intensivt.

    SvaraRadera
  5. En skön lista fylld av hopp och glädje. Hopp om god hälsa och vem blir inte glad av tulpaner. Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne