söndag 8 januari 2017

Skyltsöndag

Så var det dax för SKYLTSÖNDAG och den här gången blir det lånade skyltar som jag har sparat tidigare, och hoppas ni får er lika gott skratt som jag och framför allt att dom duger trots att dom inte är mina egentagna ;)

Det är  Bästaste BP  som 
Förvaltar denna underbara utmaning 
Så kika in till henne så hittar du alla andra underbara skyltare som är med :)

TEMA :
Skönt att se att vi Tänker på djuren också

(Stå, sitt, klättra eller luta er ej mot zoos stängsel. Om du faller kan djuren äta dig och det kan få dom att må dåligt. Tack så mycket )
Haha Ska absolut inte luta mig över för vem vill att stackarna ska få ont i magen 

(Snälla släng inte era fimpar på marken. Fiskarna kryper upp på natten för att röka dom och vi försöker få dom att sluta )
Blir man inte nyfiken, eller är det bara jag ;)

TROTSA om du kan haha

Antingen kunde Isbjörnen inte läsa eller så bara ÄLSKAR den att åka omkring på isiga ställen.

Här blir det rak översättning då svenskan inte alls är lika bra ;)
(NEJ Glass. NEJ Cigaretter. JA Enhörningar)
Här blir det stor ELOGE till ägaren som att det skulle varit NEJ Hund valde att göra ett JA till vad bilden visade haha såg ni det ???

Sen måste jag avsluta med denna underbara efterlysning, för nog skulle du börja titta efter denna hund... Eloge även till denna ägare   och jag hoppas att Hon / Han fick tillbaka sin AWESOME dog ;)

Det var alla Skyltar denna Söndag 

Har ni Inte hoppat på FotoUtmaningen gör det eller varför inte gå in och titta på allas underbara Tolkningar av LEENDE 
Alla är Välkomna att tolka veckans ord på sitt sätt Inget sämre eller bättre än det andra, 
Nä ALLA ÄR LIKA FANTASTISKA
Love It

KRAMISAR 

8 kommentarer:

  1. Hahahaha! Skrattade från början till slut! Första och andra skylten är ju såååååå himla bra och den första är ju till och med sant om jag tänker på vissa personer;-) Fiskmåsen är klockren. Här ser jag en nummer 2 kleta ner skylten;-) Isbjörnen är ju såååå rolig. Ägaren är humor - stor eloge där, precis som du säger. Å sista skylten - ja den hunden kan man ju knappast missa:-)

    Tusen tack för skyltarna, fina ord och länken:-)

    PS. I det här vädret går det ju inte att ta vettiga skyltar själv. Fick också gräva i arkivet idag. Älskar dina skyltar som du plockat från nätet. Du är en riktig baddade på det:-) DS.

    SvaraRadera
  2. Tack för alla skratt , underbara skyltar som gjorde min dag...behövde det efter nervpressen idag med visningen! Kram och ha en trevlig kväll! ♥

    SvaraRadera
  3. Haha ... underbara skyltar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, här blir jag nyfiken på de första, haha. Tack för skratteliskratt!
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  5. HAHA!!! Älskar dina hittade skyltar! Måsen är nog allra bäst - gillar såna som vågar trotsa! (Utom dom dom ger mig smärre hjärtbesvär när dom parkerar som vettvillingar... ;-) )

    Underbar skyltning!

    SvaraRadera
  6. Bra när skyltarna har en dos av humor!

    Önskar dig en bra start på veckan :D

    Kram

    SvaraRadera
  7. Wow vilka roliga skyltar du bjuder på. Helfestliga tycker jag till och med och tack för besök hos mig. Trevlig vecka.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne