fredag 6 januari 2017

Promenad med Is konst

Idag var det riktigt Kallt.... men mannen och jag tog oss ut på promenad då solen visade sig.
1,5 timme i kylan, trots kylan var det var riktigt mysigt
Som sagt hellre SNÖ än regn och rusk
Visar er bilder från Promenaden
Vackra VINDÖ strömmar  som nämns i Carl Antons Överbyvals (har ni hört den)

Och får visa vackra Sandhamnsleden, där vi på somrarna har pub och musik  på kvällarna

BAD bryggan ser LITE ISIG ut för min smak till bad.... men visar vilken underbar konst vattnet gör när den slår upp och fryser på i omgångar

Samma här, inte så inbjudande att sitta på men så häftigt Is-skulpturerad bänk

Jag här hänger det ... Ska inte säga vad jag såg haha min man tyckte att jag har en STOR fantasi..
(nu är bilden lite suddig pga att jag skrattade hejdlöst, men förstora och titta själva
Vad ser ni ???

Önskar er som tittar förbi en alldeles underbar Fredag, själv sitter jag nu framför öppna spisen och njuter av ett glas vin.
Kärlek och Värme till er alla

12 kommentarer:

  1. Dina isskulpturer är helt fantastiska. Naturens egen konst är faktiskt oslagbar. Det visar du verkligen! Badbryggan har fått stalagtiter. Bänken har blivit till en kam och sista bilden - ja, ett stort antal hundar eller får verkar ha blivit av med några riktigt vitala delar skulle jag säga;-)

    SvaraRadera
  2. OJ vad läckert! Bänken och bryggan är så häftigt!

    SvaraRadera
  3. Jättefina foton.
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Tack för den vackra promenaden och visst är Stockholms skärgård vacker och det alla årstider.
    Jättefina bilder! Och det kändes som om jag också var där.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Jättevackra bilder och kallt förståss. Sittplatserna är nog fina att sitta på andra årstider, inte nu. Men ändå faschinerande vad naturen skapar i vår omgivning.
    Tack för att du delade med dig av dina vackra bilder !
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  6. Woooo vackert ♡ ....
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiskt fina bilder!

    SvaraRadera
  8. Kylan skapar alldeles fantastiskt vacker konst :) Klart vi ska vara ute och beundra den! Belöna sig med varma bad och god, varm, dricka när man kommer hem gör ju inte saken sämre ;)

    SvaraRadera
  9. Bänken såg jag ju på Instagram, så läckert med alla istappar! Fantastiskt hur naturen fungerar. Nu är det mesta täckt av snö och is, men rätt som det är, ofta över en natt bara, så är det plötsligt vår :) Här har vi haft - 26 grader, och det känns rätt så bra. Då kanske den årliga köldknäppen är över för den här gången, och nu kan det bara bli bättre :)

    SvaraRadera
  10. Vintern kan vara hur fin som helst. Men jag har lite problem med kylan. Usch vad jag inte vill gå ut. Ibland måste jag sparka mig i rumpan för att komma i ytterkläderna och komma ut.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  11. Så fint! Så härligt och vackert att bo i Stockholms skärgård!
    God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne