lördag 21 januari 2017

Det räckte inte ens till silver för min silverbil

Lördagsmorgon o GodMorgon 

Så en liten sammanfattning på slutet av denna vecka
Bilen besiktad och NÄ INTE gick den igenom inte.
Bilen vi bestämt oss att nu köpa av en bilhandlare i Göteborg , sålde den bilen med ursäkt att det var kollegan trots att han sagt till oss att han skulle göra i ordning den till oss att hämta nu i helgen.
På det hade maken och jag bokat ett hotell för att slippa köra ned och tillbaka samma dag. 
Men vad säger man ... kan man lita på en bilhandlare ....tydligen inte...
Maken och jag får väl ta vår egna helg en annan gång inte mer än det ❤

Men tillbaka till besiktningen.....
Vi hade lämnat in bilen för att fixa ABS lampan som lyste. Vi fick höra att bromsskivorna var dåliga men maken skulle fixa det själv .
Nu hade vi ju tid för besiktning och mannen "skämtade" med att 

-Klä dig lite sexigt så ser dom inte felen haha .

- kul du vet liksom mig att det inte funkar det var ngt gubbarna trodde förr att dom kunde skicka sina kärringar för att lura besiktningsgubbarnas resultat, svarade jag grinigt

-sen är det ALLTID tjejer där hjärtat, så det är nog bättre att du klär dig sexigt och tar dit bilen :) !

-Det har aldrig varit en tjej där, när jag besiktiga bilen
och så små "tjafsade" vi vem som hade rätt
ja ni ser...haha

Jag kom till besiktningen och ....
 
Jajamensan vem fick rätt ;) 
Var tvungen att ta ett kort i smyg för att skicka till maken (vet ni hur svårt det är haha) därav suddig bild, det satt ändå 4 personer till i samma lilla rum så lite konstigt kändes det haha

Skickade kortet med text 
-Jag hade rätt bara så du vet !!!

Och fick svar 
-WTF det har ALDRIG varit en tjej där när jag varit där  ....
nu förstår jag att den inte gick igenom haha

-men tänk vad bra hjärtat, nästa ggr klär du dig sexigt för då lär det SÄKERT gå igenom ;) eller så är hon lika proffsig som alltid !!!
Ska vi slå vad igen ???? 

-Nänä !! var det enda svaret jag fick haha

Stor Kram och mysig helg
❤ Sanna

10 kommentarer:

  1. Hahaha, det var bra du fick rätt! Men f-n för att bilen ni skulle hämta var såld!!! Så dåligt!

    SvaraRadera
  2. Bilskojare, så tråkigt!! :(
    Visst är det en lite larvigt skön känsla när man "får rätt" ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Haha! Härligt att få rätt i alla fall, ett litet plåster på såren då när bilen inte gick igenom... Trist det, såklart.
    Här i Spanien har det alltid varit besiktningstjejer, och Anders måste vara bra på att klä sig sexigt eftersom bilen alltid har gått igenom utan anmärkningar :-D

    SvaraRadera
  4. Bilhandlare är ju sitt egna lilla släkte. De snick snackar hela tiden och lurar den som inte är kunnigare än denne själv precis varje gång. Suck!!!Så trist när ni hade planerat in hotell och allt. Bu för den handlaren!!!

    Hoppas ni får en fin helg utan er tripp som var planerad.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du ... bilhandlare är som de är - inte mycket att lita på.
    Visst känns det bra när man har rätt :)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men så fräckt att sälja bilen som var tänkt till er :-( Vissa bilförsäljare är helt klart inte att lita på. Hoppas ni hittar ett annat och bättre alternativ!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Det "beteendemönstret" känner jag igen. Min man och jag brukar också "köra" så. Mig hände precis samma sak i oktober ifjol med samma resultat. Däremot lyckades min kvinnliga bilprovare dessutom med bedriften att köra på domkraften och kvadda avgasröret.
    Osis med bilhandlaren, vilken skojare!. Men nu har ni iaf en hotellnatt "innestående" fast ändå ingen bil...

    SvaraRadera
  8. Vilken otur, hoppas att helgen blev bra i alla fall även om inget gick som planerat.
    Här har vi haft solsken och jag har njutit av en skogspromenad. Kram

    SvaraRadera
  9. Haha, nu kanske just bilbesiktning inte är det man ska lägga sin charm på att få igenom utan att det är riktigt rätt ur säkerhetssynpunkt. Otur med nya bilen. Mycket fräckt och han är inte rädd om sitt ryckte.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne