lördag 14 januari 2017

Bara en sån där vanlig fredag och lördag

Fredag blev det arbete till sent, då det alltid blir en massa efter ledigheter och på det har det byggdes det om så hela labbet har flyttats, jag har fått ett eget labb MickroLabb där jag har fått planera allt, sen är det ekonomin som det var månadsavstämning dec samt avslut på året att allt stämmer.
Men så kul :)

Hämtades av maken, som hade en stor affär att fira :) och var överlycklig
Vi kom hem och firade hans affär och mina "nya" positioner som labbass. och ekonomiansvarig.
Som sagt har verkligen Saknat mitt ekonomi arbete och mina Excel ark och arbete med att leta upp saker som inte stämmer i ekonomin samt ha koll att det finns pengar för löner, räkningar, fakturor och även ha koll på valutakonton som ska skötas på samma sätt fast i euro. SÅÅ KUL !!

Vi har en magisk Miljö, men om vi vill ha den kvar är det verkligen dax att tänka om ute i världen.
därav mitt 
LördagsCitat med egen bild av vår vackra skärgård
Jag vet att Lördagscitat inte är ett TEMA längre men Jag saknar det Bästaste MARIE ,
och önskar att du snart startar upp det igen :)

Idag blev det promenad innan städning och slapp i soffan, det var kallt men helt underbart ute
Nu blir det hemmagjorda Hamburgare och pommes
och njuta av ett stort glas vin
Önskar er en underbar Lördagskväll, och ta hand om er nu

KRAM

11 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild! Passar perfekt till citatet för visst vill vi att våra barnbarns barn också ska få uppleva denna vackra natur! Ha en mysig lördagkväll!

    SvaraRadera
  2. Du påminner mig om en kollega som också älskade allt vad Excel hette. Hon strålade alltid som en sol när hon hade lagt in en meterlång formel någonstans som gav önskat resultat. Själv kan jag två funktioner - autosumma och sätta in månader. Ja, du ser. Sedan var jag faktiskt bra på att göra snygga diagram av hennes siffror.
    Kul att vi alla är så annorlunda:-)

    SvaraRadera
  3. Önskar dig det samma!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så glad jag blir för din skull ! Lycka till !
    Önskar dig en fin resterande helg !
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Alltid kul att ha lite ansvar.
    Önskar en fortsatt go lördagskväll och bilden var underbar! Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jätteroligt att du trivs så bar med dina kombinerade och omväxlande arbetsuppgifter.
    Och att fira lite extra att ni lyckats bra, både du och maken, tycker jag är fint.
    Di bild är så fin från skärgården texten till är väldigt sann.
    Hoppas ni haft en fin kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Kul att jobbet känns toppen, sånt är viktigt.Klart ni ska fira när ni gjort något bra. Fira små och stora saker som händer behöver vi göra oftare. Klokt citat vi måste börja vara räddare om vår värld som en dag ska lämna över till de som kommer efter oss.

    Kram Kram.

    SvaraRadera
  8. Grattis till er båda! Gillar bilden mycket!

    SvaraRadera
  9. Grattis! Vad roligt!
    Var rädd om dig och jobba nu inte på för mycket utan delegera när du kan. Ansvarig betyder inte att man ska göra allt själv.

    Superfin bild måste jag säga. Du fotar fantastiskt. Även de i headern är otroligt vackra.

    SvaraRadera
  10. Grattis till er båda :)
    Vacker bild med tänkvärt citat! No more regrets!

    SvaraRadera
  11. Så roligt ❣
    & sant citat på fin bild/Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne