tisdag 3 januari 2017

Att vända till bra saker ändå

Dag 3 på 2017, jag vet behöver inte alls skriva det på er näsa.. det vet vi alla ;)
men denna dag lägger jag till tråksida i min "nya bok"..
Skulle du läsa den haha ;)

Nix inga bråk och tjafs, men när jag kom hem efter promenaden idag nåde lillskruttan rent ut sagt skit, 
och på det, är maken på kundmöten och är tillbaka sent i kväll, sonen iväg hos kompisar.
Inget ovanligt tycker ni säkert...

Men just idag skulle jag träffa finaste FrM för en Afternoon Tea och innan dess klippa mig 
Ni vet sån där egenTid vi alla INTE är så bra på...
Men att lämna en liten skrutta själv i detta tillstånd är aldrig ngt jag skulle kunna göra 
så det blev till att avboka ALLT.
Självömkan... jag vet flåt

Men för att vända allt till något bra har ny tid bokats hos frisören och ny tid ska bokas med min vän FrM, 
så inget som försvinner utan att jag kan ta igen det denna ggr :)

Promenaden med grannen var dock en höjdare idag mötte vi inga Älgar i alla fall
(som tur är)
För dessa djur är INTE små, och att hamna mellan en mamma och barn känns aldrig bra
Det gjorde Maken och jag vid vår promenad förra veckan, eller rättare sagt mellan 4 älgar 2på var sida om vägen. 
Det var inte kul vill jag lova då man märkte hur oroliga dom mindre (ovan) var.
INGET HÄNDE, UTAN VI GICK BARA VIDARE VÄLDIGT SNABBT

En till Bra sak är min Julklapp, den är verkligen helt underbar 
Lätt att ha med och lätt att kunna blogga med, då jag tycker det är rätt värdelöst att blogga med telefonen. Läsa favvobloggar, skriva, allt blev så mycket lättare ;)
Framför allt då gamla datorn inte alls fungerar som det ska längre...
Det är nog jag och elektronik, vi går inte ihop på ngt sätt..

Så till ett avslutande 
TIPS !!!

Petflaskan kan användas till mycket, som att VISPA GRÄDDE
Det tog sonen ca 20 sek att få en vispad grädde i petflaskan
Du häller i grädden skakar öppnar och stänger igen för att få in luft och skakar igen 
KLART
Du får skära av locket och sortera det som återvinning av plast och du kanske förlorade 2kr men kan lova att det var värt det :)

Nu ska jag ta hand om lillskruttan min, så hoppas jag att ni haft en alldeles underbar Dag

KRAMISAR

9 kommentarer:

  1. Grattis till nya datorn! Att blogga på en dator är sååå mycket bättre än petiga telefoner och plattor :-)

    Älgar hör till mina favoritdjur (dom har så mjuka näbbar :-) ) men visst ska man ha respekt för dom, och att komma i närkontakt på vägar eller till fots är INTE kul. JÄTTESTORA djur!

    Hoppas det friskas på, och att fortsättningen på året blir fint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Woooo vilket foto på Älgen ❤️ ....
    Tack för tipset me´ Petflaskan hihi

    /Kram fina du & Goooooo forts på 2017!

    SvaraRadera

  3. En bra dator förenklar livet helt klart. 😊
    Så nära älgen, jag hade nog blivit skräckslagen, fast det kan jag ju bli för mycket mindre saker också, hi hi...
    Petflaske tipset var kanon.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Vilken taskig tajming, men med rätt inställning vände du det hela till något positivt!
    Stort GRATTIS till MACen! Glöm inte att döpa den, då brukar datorer hålla längre. Det vet jag av erfarenhet;-)

    Fantastisk ögonblicksbild på älgen! Det var modigt gjort!

    Vispa grädde i PET-flaskan. Det var helt nytt för mig och ett toppen tips. Så smart:-)

    SvaraRadera
  5. Ja älgar och rådjur ja även rävar dyker upp snabbt. Mannen körde på en älg för ett par år sedan...som tur var körde han sin lastbil just då...annars vet man inte hur det hade gått !!
    God fortsättning...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Ja, vispa grädde i Pet-flaska eller hög burk med lock, är suveränt!

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker "header"! Blir glad av att se den!
    Vissa dagar vill det sig inte alls och besvikelsen kommer lätt, men att Lillskruttan mådde dåligt och behövde dig var ju viktigare. Och du fixade ny tid hos frissan och ny tid med din vän. Positiva tankar och det får en att må bättre i sinnet.
    Älgar har jag stor respekt för efter ett möte med en älgfamilj i barndomen. Fantastiskt att du lyckades ta ett så bra foto. Jag hade knappast fått till det.
    Vad gäller din mac så förstår jag att du är nöjd. Jag har en liknande, en i silver ch den är oftast med mig. En kär och sann vän.
    Tack för tipset om att vispa grädde i en petflaska. Ska absolut provas.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Smart sätt att "vispa" grädde om man inte har tillgång till elvisp :)
    Hoppas du får till lite go egentid snart och att lillskruttan mår bättre.

    Tack för tipset, ska genast kolla upp. Kram.

    SvaraRadera
  9. PS: nu har jag gått med i Goodreads som Villa Freja :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne