måndag 16 januari 2017

Återblick på Ljuspunkter

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi & värme är 
  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Bra Film / Dokumentär om späckhuggare och seaworld
  • Sömn
  • Roligt arbete att gå till
  • Hittat ny för mig, och SÅ BRA Författare
  • Afternoon Tea med finaste FrM 
  • Sova med öppet fönster under mitt tjocka Duntäcke ❤️ 
  • Ny jacka -så skön och VARM 
  • Att det fungerar lite att få bort denna jävliga huvudvärk med vila och tabletter 
 Words of wisdom
 
(bild lånad från nätet)

Med Eftertanke och Reflektion 
försöker jag Stanna upp på Måndagagarna 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv
Ta hand om Dig och njut av livet för det är värdefullt, liksom DU !!!!

Önskar er alla en underbar start på veckan nu

7 kommentarer:

  1. Visst är det fint att se det positiva och det som ger energi och din lista är blandad och innehåller många trevligheter och saker som också gör vardagen lättare. Hoppas du kommer till rätta med din svåra huvudvärk och det känns en aning hoppfullt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Sova med öppet fönster under mitt tjocka duntäcke. Japp det gör jag/vi också. Fast hos oss står balkongdörren på glänt. Man ska sova med en kall nos sägs det, och det där med att slösa energi struntar vi i totalt eller hur;-)

    Ny jacka - så skön och VARM. Japp, här är vi också synkade. Är sååååå nöjd med min nya vinterjacka/-kappa:-)

    SvaraRadera
  3. Det är så nyttigt att tänka på vad som är positivt i tillvaron. Finns mycket som vi nästan tar för givet men som man blir medveten om när något inte är helt bra...

    Hoppas din tisdag blir fin!

    SvaraRadera
  4. En skön lista ... det finns så mycket att vara tacksam över :)
    Tror du glömt att lägga upp din länk hos Eva...
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul bild !!
    Ja inte ska man ta nåt för givet inte, och en tacksamhetslista är bra att ha och titta på. FIN och skön lista du har.

    STOR KRAM till fina dig!

    SvaraRadera
  6. Vi får planera in något roligt framöver. Något att se fram emot, njuta och se tillbaka på.
    Älskar Iris... se dokumentären på Netflix om du inte redan gjort det.
    Kram FrkM

    SvaraRadera
  7. Huvudvärk är ju inte bra - så jobbigt - men det är ju bra att det finns något som biter på den lite i alla fall!
    Blir väldigt nyfiken på vilken författaren är :)
    Ha det så väldigt bra - helst utan huvudvärk - resten av veckan!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne