måndag 23 januari 2017

Återblick med ljusglimtar

Det är bästaste EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Det jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi & värme är 
  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Mediciner 
  • Sova Länge
  • Böcker och åter Böcker just nu slukar jag dom... tips på bra böcker emottages gärna
  • Händig make
  • Yoga Introduktion/ uppfrächning på lördagen
  • Skratt 
  • Hjälp från kunnig datavän, att hitta "buggarna" som försöker gå in på mina personliga konton TACK !!!! så obehagligt men nu känns det bättre så tack vännen
  • Blommor från maken i fredags ❤️ 
 Words of wisdom
(bild lånad från nätet)

Med Eftertanke och Reflektion 
försöker jag Stanna upp på Måndagagarna 
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv
Ta hand om Dig och njut av livet för det är värdefullt, liksom DU !!!!

Önskar er alla en underbar start på veckan nu

9 kommentarer:

  1. Maken din måsste ju bara älska dig! Såååå himla kul!!!

    På din lista fastnar jag för "Sova länge". Jo tack, det är vinteridet ju till för;-)

    "Böcker och åter böcker". Hade det varit sommar hade jag kunnat dig dig massvis med tips då jag är en nästan renodlad sommarläsare liggandes i solstol på balkongen. Under vintertid blir det inte så mycket alls. Enda tipset - Ninni Schulmans böcker kanske är nå't för dig. Tror du skulle gilla dom. Har inte läst hennes första bok, men väl hennes andra och jag håller på med hennes tredje.

    SvaraRadera
  2. Skönt att få sova länge, hoppas att du kunde sova länge. Mitt problem är att jag inte kan sova länge oavsett (nästan) hur sent jag somnat.

    Jag läste precis en bok som jag tyckte var väldigt bra.
    Born A Crime av Trevor Noah. En biografi om hans uppväxt i Sydafrika.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. En fin och väl genomtänkt lista! Jag läser också mycket, men det är svårt att ge dig boktips då jag inte har en aning om vad du gillar. Har du samma tycke om böcker som BP, så gillar vi helt olika böcker :)
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mediciner - bra att de finns när de behövs!
    Böcker! Svårt att få nog när man har läsflyt! :)
    Kloka ord i bild!
    Önskar dig en bra dag :) idag ska jag leta efter en stå-bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bok-tips! :) Jag har sett den lite här och var men inte gett mig på den - det ska jag nog nu!

      Radera
  5. Så gulligt Blommor från mannen din
    /Kramelikram pårej

    SvaraRadera
  6. Blommor från den händige maken - verkligen guld värt :-)

    SvaraRadera
  7. Buggar verkar inte kul! Hoppas att ni lyckas stoppa dom!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Nu är det ett tag sedan som jag deltog men blir så glad av att ta del av er tacksamhet.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne