lördag 10 december 2016

Virvelvinden Snurrar förvirrat vidare ...

Japp det går lite för fort i min värld, hur hinner alla med allt ? Är det jag som är dålig att planera ?? Antagligen ;)

Jag måste Tacka er som tittar förbi och kommenterar fast jag verkligen har blivit sämre på att prioritera det just nu .
Ni är bäst, Tack för omtanke och allt fint ni skriver ❤️❤️❤️
Jag hoppas jag får ordning på kropp och liv snart, men det har varit upp och ner då jag mått dåligt och sänkt mina värden igen . Tröttheten är överväldigad och jag somnar tidigt varje kväll trots att jag sover då jag kommer hem nån timme.
Men ökning av medicin blir allt bra och orken kommer tillbaka :)
Jag fick den här av min vännina som sa att den enda hon kom och tänka på var mig haha
(Bild lånad på nätet )
En annan bra bild som representerar mig I mitt kaos och hur jag mår är denna "Picasso " inspiration 
Yttre glad och inre slutkörd typiskt Moi 

Men till något annat ...
Jag hittade en otroligt söt pepparkaks form som man fick i butiken 
En KATT för ovanlighetens skull :)
Så när jag kom hem ropade jag på lillskruttan och sa - hjärtat kolla vilken söt pepparkaksform man fick i affären en KATT du som älskar katter!!
Lillskruttan dyker upp brevid mig
-men Mamma det där är ju en KO ser du inte det ?? 
-KO , näe det är ju en katt ?!?!
-Mamma det är ju Arla Kon , titta här så plockar hon fram ett paket mjölk !!!( för att överbevisa mig )
-ok ok jag ser ..., 
Men jag tycker ialla fall att det ser ut som en KATT så det så haha
( ska tilläggas att jag borde ha fattat att det var arlanossan då jag hittade den på mjölkavdelningen haha men man ser vad man vill som sagt ;)

Igår var jag på VILT Julbord
Inte Vilt i den bemärkelsen, men på Tyrol har dom ett alternativt Julbord med nya smaker av sill,lax,hjort,ren,älg,bäver och Björn jag smakade på deras björnköttbullar som var hur goda som helst ! Jag gillar ju inte snaps alls men deras renhorn/hjortron snaps var den bästa jag "tvingats" smaka  haha 
Kan absolut tipsa om detta julbord, det var många företag men även en del barnfamiljer!!!

Förra veckans ord GULD i ett collage av vackra tolkade bilder. Från bloggare och Instagram 
⭐️Tack⭐️
Geddfish, suny64, ladybug_ud, lotta Engman, Klavusk, Enannanannicka, MariSoderberg, Jaanamelin och Nettan8 för era fantastiska GULD bilder 

Nu säger jag GodNatt från Trötter
Puss & Kram

7 kommentarer:

  1. Naw,sååå söt Pepparkaksform ❤️ ...
    Önskar dig allt gott & att du får må bättre!

    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  2. Du dyker ju som tur upp då och då i alla fall, och då gör du det med bravur om man säger så! Vilken rolig bildkavalkad! Håller helt med dig. Har ju verkligen en livlig fantasi, men jag ser då ingen kossa;-)

    Kul med en annorlunda buffé hos Tyrol. Björn har jag ätit som "kalops" och köttbullar - mums! Bäver visste jag inte ens att man kunde äta. Den rätten hade jag gärna velat testa. Gillar ju udda rätter/smaker!

    PS. Som relativt nybliven panschis undrar jag också ibland hur jag hann jobba överhuvudtaget... Men du är ju alldeles för ung för att känna så. Hoppas medicinerna hjälper så att du blir piggare. Å du - skit i julstressen/-maten! Åk till Hötorgshallen och köp delikatesserna i stället!!! Det brukar vi göra. DS.

    SvaraRadera
  3. MAn gör vad man orkar. Katt eller ko, fin är den iallafall :)

    SvaraRadera
  4. Lyssna till kroppen och vila dig så mycket du kan. Vi finns kvar med och hos dig.
    Tyckte också se en katt i pepparkaksformen, men visst kan det vara en kossa. Verkar troligt. Kanske en kattko?
    Jag har vid något tillfälle ätit julbord på Tyrol, men då var det ettovilt sådant, men väldigt bra med mycket grönt och skaldjur förutom det mer traditionella.

    Ett "vilt" julbord låter spännande.

    Kul tanke med Picassocollaget! Och att blanda allvar med skämt är inte så dumt. Det ger perspektiv!

    Önskar dig det bästa!
    Stor kram från Thailand och många tankar till dig.
    Och denna veckas fotoutmaing är lämnad...

    SvaraRadera
  5. Samma här. Har blivit en sån himla optimist att hinna så mycket som bara den och sen har man minimalt med tid. Jag tror inte det är vi. Jag tror det är alla andra :)

    SvaraRadera
  6. Kul med nya former och katt är mitt favoritdjur. Numera tar jag det lugnt och börja i god tid så julveckan blir lugn och rolig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne