fredag 30 december 2016

Mitt 2016 & Gott Nytt År

TACK för det här året Mina fina bloggvänner !
Jag önskar er nu ett Riktigt
 GOTT NYTT ÅR 

2017

Jag lämnar inga Nyårslöften, då jag har en förmåga att inte fullfölja dom ändå
Hur manga ggr har jag inte lovat mig själv att börja träna, sluta med godis osv osv.. 
för att sen bli besviken på mig själv att jag inte fullföljer....
Nä då är det bättre att säga att jag ska göra det jag mår bra av :) 
och det är väl ett nyårslöfte i sig

Så tillbakablick av 2016 i listform...

Gjorde du något 2016, som du aldrig gjort förut?    
Om det räknas att fastna för en serie på TV, så jag för det har varken jag eller maken gjort tidigare och denna gång ville vi inte missa ett enda avsnitt på BRON III BROEN haha Vi kan varmt rekommendera denna serie


Genomdrev du någon stor förändring? 
Släppte min Salong helt, och gick tillbaka till Ekonomi och Redovisning när jag har eller om jag har kanske jag startar den igen då orken finns. Måste Lära mig att livet inte består bara av arbete hur kul jag än tycker att det är! 

Blev någon av dina vänner / kollegor föräldrar i år ?
Nix, inte vad jag känner till

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas ? 
Kan det bli annat än första Dagen i Italien för att åka skidor, och när jag rasade andra åket och resten av den semestern tillbringade jag med helgipsad arm på hotellrummet haha "a room with a veiw" som tur var ;)

Vilka länder / Platser besökte du ? 

 I februari var det eller skulle ha varit för min del Skidåkning i CHAMPOLUC i Italien, men som sagt det var tur att jag hade a room with a view ;)

I mars var det dax för Italien igen, denna ggr för segling i GARDASJÖN

Bästa köpet ? 
Prenumeration på Storytell för hela familjen.


Gjorde någonting dig riktigt glad ? 
Omtanke från Familj och mina riktiga Vänner ❤️ 

Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017 ? 
Mer Ork och Tid

Vad önskar du att du gjort mer? 
Sagt Nej 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Lagt så mycket Energi på sånt som inte tillförde mitt liv något 

Favoritprogram på TV? 
Bron och Så mycket Bättre


Bästa boken du läste i år? 
Det Var verkligen flera och bland annat fyra böcker av 

Största musikaliska upptäckten? 
Danny Saucedo (jag vet flick idol, men så otroligt duktig musiker och sångare) Namnet en länk till programmet så mycket bättre :)

Vad var din största" framgång" på jobbet 2016? 
Arbetar "heltid" med ekonomi

Största framgång på det privata planet? 
Få ihop familjen

Största misstaget? 
Släppte in en sk.vän för nära, och som sen gjorde mig illa trots att den visste allt jag varit med om

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Alltid mina Barn

Något du önskade dig och fick? 
Ny Dator

Något du önskade dig och inte fick ? 
Kunnat sluta med Mediciner

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Kommer inte ihåg ?!?! hmm mitt dåliga minne

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Kunnat ta avstånd från dom som gjort mig illa, och bättre på att säga Nej

Vad fick dig att må bra? 
Familj, och mina riktiga vänner

Vem saknade du? 
Dom som försvunnit alldeles för tidigt från oss

Mest stolt över? 
Min Familj

Högsta önskan just nu? 
Bli Starkare och må Bättre 

Vad tänker du göra annorlunda 2017? 
Säga NEJ
Göra mer saker med mina barn & Familj!
BLOGGA (för det får mig glad:)


Kärlek till er som tittar förbi, 
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ert 
2017
blir det bästa året hittills

Ta hand om er nu Sötnosar
Stor 
Kram & Puss

39 kommentarer:

  1. Gott slut & Gott Nytt År 2017 finaste ❤️ .....

    SvaraRadera
    Svar
    1. GOTT NYTT 2017 allra finaste Fru Eriksson
      Kram

      Radera
  2. En hel del bra på den listan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fina Ezter, Önskar dig ett Gott nytt 2017
      KRAM

      Radera
  3. Det var en intressant lista. Blir faktiskt glad att läsa att du har insett att livet är mera än bara arbete och stress och att ordet NEJ är nog så viktigt. Bra jobbat där!
    Då är det bara önska dig att du håller dina nyårslöften!!!

    PS. Bron är fantastisk. Ser framemot nästa serien. Å kul att du gillade mina boktips:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästaste BP, nog att jag har fått Insikt men det ska också få mig att hålla kvar med mina nej och inte stressa mer ;) man lär sig hela tiden.
      Tack för dina boktips dom var riktigt bra ville inte att boken jag läste skulle ta slut ens haha
      Kram och GOTT NYTT 2017

      Radera
  4. En bra, sammanfattande lista för att summera 2016 :)
    Nyårslöften brukar inte hålla mer än i ni januari - så ska man ge några löften ska det nog vara av övertygelse och respekt för sig själv: som att säga Nej mer och Blogga mer :) Heja dig!
    Önskar dig ett gott slut på 2016 och en fantastisk start på ett gott 2017!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Eva,
      Jag kommer verkligen att blogga mer då det varit en del i mitt liv så länge och jag mår bra av det och mina fantastiska bloggvänner jag har i cyberspace
      Gott nytt 2017 med stor KRAM

      Radera
  5. Vilken intressant och bra lista! en riktigt trist erfarenhet att upptäcka att en som du trodde var din vän inte var det... såå ledsamt!
    Nyårslöften var det många år sedan jag avgav ... lika bra det, för de brukar ändå inte gå att hålla :)
    önskar dig ett fint slut på detta året och ett riktigt Gott Nytt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid trott det bästa om alla och gör det fortfarande, men att utsätta mig för ngt jag inte var beredd på genom att den personen vet vad jag varit med om i livet gjorde att allt tillit och vänskap som jag trodde vi hade försvann från min sida helt.
      Personen vet om det men förstår inte ändå
      Jag hoppas att du får ett alldeles underbart GOTT NYTT ÅR 2017 låt det bli det bästa nu
      'KRAMISAR

      Radera
  6. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År !
    Hoppas allt är bra med dig och att julen har varit mysig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt bra med mig och familj hoppas allt är lika bra med dig och de dina
      Önskar dig en alldeles underbart Gott Nytt År 2017
      Kram till dig Finaste Pia

      Radera
  7. Härliga du. Det blir sällan som man tänkt sig men en sak är säker då det alltid blir annorlunda. Ser ut ändå som att många bra saker skett :) Favoritraden jag läser är: Få ihop familjen

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga du saknar dig massor Tack för att du finns och är en lika underbar person i verkligheten som du är i blogg
      Önskar dig ett GOTT NYTT 2017 och snart syns vi sötnos för mysig eftermiddag
      Kram

      Radera

  8. *** Gott slut och ett GOTT NYTT ÅR 2017 ***

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. GOTT NYTT 2017 till dig finaste nu gör vi nya året ännu bättre

      Radera
  9. Jag avger inga Nyårslöften heller. Du hade (enligt din lista) ett bra 2016 trots nån/några missöden som du ej rådde på.=) Jag önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År 2017.
    Nyårskramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor NyårsKRAM till dig fina
      Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT 2017

      Radera
  10. Tror det är fler som behöver lära sig säga NEJ. Det är något av vad jag lärt mig under detta år. Energitjuvar ska man inte ha, men sånt är känsligt svårt.
    Bra lista, du har ju gått framåt mycket.
    Önskar dig ett Gott Nytt och fint År 2017! Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Gerd för ett härligt BloggÅr Tack för att du finns bland mina bloggvänner så himla kul att följa er vad ni pysslar med ii vardagen
      Kärlek och värme och ett GOTT NYTT 2017
      Kram

      Radera
  11. Önskar dig och din familj ett riktigt gott slut på 2016 och ett fint 2017.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig desamma finaste och hoppas att du får ett underbart GOTT NYTT 2017
      KRAM

      Radera
  12. Gott Slut och Gott Nytt År, fina Sanna.
    Massor med glittriga, sprakande nyårs kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste Pia för dina underbara kommentarer jag önskar dig ett riktigt underbart GOTT NYTT 2017
      Stor Varm kram

      Radera
  13. Tittar in och önskar ett fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste Jenny !!
      Tack för dina fina kommentarer och härliga blogg jag fått följa önskar även dig ett alldeles underbart GOTT NYTT 2017
      Stor KRAM

      Radera
  14. Verkligen ett händelserikt år!
    Ha en riktigt fin nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inger slår nog ditt år vännen Du är fantastisk att göra saker vilken energi du har !!!
      Hoppas ert nyår blev bäst
      KRAM till dig fina

      Radera
  15. Kul att läsa !!
    Önskar dej ett gott slut på året och ett ...GOTT NYTT ÅR !! Tjoho klackarna i taket ;))!!
    Kram på dej !
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Bia hoppas att ditt nyår vart det bästa ! och att du fått en underbar start på 2017
      KRAM

      Radera
  16. Kul att läsa din 2016 års lista. Tyckte om "att du blev gladare"

    Önskar dig ALLT gott 2017, och att du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina ! Du är en av dom som får mig att le varje gång jag läser din blogg och bloggar och bloggvänner är en sak som gjort mig gladare :)
      Hoppas du haft en underbar start på 2017
      KRAM

      Radera
  17. Vi avlägger inte heller några löften. Och håller med om att både Bron och Så mycket bättre är riktigt bra program! Önskar ett Gott Nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar er ett riktigt fortsatt underbart 2017
      Kram

      Radera
  18. En miljon varma kramar till dig vännen. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh finaste Eva en miljon kramar tillbaka till dig Hoppas allt är bra med dig fina
      KRAM

      Radera
  19. Vilket bra sätt för mig, som precis hittat hit till din blogg, att få en liten hum om dig så här på en gång :) Ska botanisera runt i din blogg och önskar dig ett riktigt gott 2017.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att Du hitta hit Eva Välkommen ! hoppas du gillar ngt som du gillar
      KRAM

      Radera
  20. Vilken fin och tankeväckande summering av året du gjort. Jag memorerade din frågor och gav för mig själv mina svar.
    Inga nyårslöften för min del annat än att tänka på att jag lever här och nu och försöka göra det bästa av den dag som möter mig.
    Önskar dig och de dina det bästa för 2017.
    Stor kram och många tanker.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne