söndag 4 december 2016

Julig dekorativ Skyltsöndag

Det är 
Andra Advent 
och
SKYLTSÖNDAG
förvaltar vidare och där kan du även hitta alla andra som skyltar

Mitt TEMA idag blir ÖVERDRIVET
Och kanske inte skyltar direkt men hoppas det duger ändå !?
bilderna är hittade och lånade från Nätet denna ggr,
men iden dök upp då vi har en som verkligen jul-"skyltar"-"dekorerar" lite överdrivet
Men vill inte lägga ut "GRANNAR" här ...haha

Själv älskar jag slingor på träd och hus...
Ni kanske tycker det är fint, men i mina ögon har det slagit slint....haha

ok ett av dom "bättre" om man nu kan tycke ngn är bättre är enligt mig denna, 
då jag gillar belysning i träden dock inte i alla dess färger kanske haha

Det finns väl ngt som hör ihop mer än julpynt här ??? eller ???

Här rinner det ljusslingor svårt att missa formen på huset även nattetid ....

Hmmm om man inte har plats på tomten kan man ju fortsätta att FYLLA taket...

Nordpolen ser annorlunda ut än jag föreställt mig, mera upplyst liksom ;)

Som sagt ibland blir det för mycket bara...no word

Pepparkakshus ???

Finns det inte snö finns det illa fall JULFIGURER

 min jul"dekorering" / "skyltning" här hemma har börjat 
Jag vet LITE överdrivet va haha

Ha en underbar Söndag 
Puss & Kram

11 kommentarer:

  1. Lagom är bäst ;-)

    trevlig 2:a advent!

    SvaraRadera
  2. Så vacker Stjärna & Tomtepar <3
    /Lagomkraaaam pårej!

    SvaraRadera
  3. *skrattar* christmas decoration gone bad ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Haha! Även om jag älskar julen och även hysteriskt julblink, så är jag benägen att hålla med om att det mesta där var liiite överdrivet :-D

    Ha en fin andra advent!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Vilken julskyltning! Utgår ifrån att alla dessa monsterskyltningar är från USA, där ju allt är aningen större än här hemma. Minns att jag blev totalt chockad när jag såg varenda villa i Florida "övertänd" med kitschiga former, precis som du visar. Tyckte faktiskt om den skyltningen då, eftersom jag aldrig sett något sådant förut.
    Vet att en av mina före detta chefer berättade att det var liksom en tävling mellan villaägarna på hans gatan att tävla vem som var "värst". Han deltog såklart. Att sedan alla proppar gick är en annan sak;-)

    Tusen tack för den julskyltningen. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  6. Haha, lite too much kanske :)
    Själv gillar jag ljus men gärna lite mer stilrent gäller för min del.

    SvaraRadera
  7. Oj oj oj så mycket lampor och pynt. Undrar om de har det uppe året om, det verkar väldigt jobbigt att plocka ner och förvara, för det tar nog ett bra ta att få till det så där too much! Din stjärna är lite mer lagom. Ha nu en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  8. Oj - det var kanske lite väl mycket! Har lite svårt för det överdrivna - är nog väldigt svensk på den fronten - lagom är bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen verkligen en massa pynt over there.. jag minns när jag bodde i Chicago, jag var i chock hahaha...
    Vissa är väldigt fina men vissa är lite överdriva och ser ut som kaos

    Hoppas allt är bra med dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. O M G !! Tänk att bo granne med nån av dessa mästerpyntare (??) Jag kör faktiskt förbi ett hus som på avstånd ser ut att kunna vara i klass med dessa - ska försöka hinna göra en avstickare och föreviga spektaklet på bild! Redan på 90-talet när jag bodde i Florida syntes hus som var pyntade ungefär som dina bilder. Minns särskilt ett hus som hade 101 dalmatiner i trädgården!! Ska se om jag kan städa fram lite bilder kanske ;-)
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  11. Lagom är ett tjatigt svenskt uttryck som kändes bra här.
    Decemberkramar Bosse

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne