onsdag 9 november 2016

Känns som en riktigt kall dag...

PÅ FLERA SÄTT
(bild lånad från FB)
Ja vad säger man? Jag gillar inte att prata politik framför allt inte en politik jag inte alls egentligen förstår eller har tillräcklig kunskap om , men det här skrämmer mig som vanlig liten person i ett litet land utan denna otroliga makt denna man fått idag !
och nä det är inte bara att Trumps har vunnit, utan för att demokraterna inte såg vad som var på gång.
Dom har hela Obamas tid vetat att han INTE KAN göra / få igenom ngt pga att det sitter för många republikaner i maktpositioner. 
Han har blivit nedröstad i alla sina försök till att förverkliga dom saker han utlovat, Trots det har dom inte kunnat ta fram en Kandidat som vägde upp mot Trumfs trots hans klåparord/ grodor och kvinnonedvärderingar och helt sjuka vallöften.
Att välja mellan pest och kollera är inte lätt, men jag tror tyvärr att det här gjorde att inte folk röstade för vad jag förstått var det bara lite mer en 1/3 som var röstberättigad som gick och röstade.
PINSAMT
Känns som USA inte kan klaga om man tillåter en man få en sådan position, dels för att dom struntar i att rösta dels för att dom måste ha världens SÄMSTA röstsystem (har trots att jag försökt inte förstått det hela, för clinton fick trots allt fler röster, men inte där dom skulle vara för att få makt :( tyvärr så drabbar det här hela världen och det är bara att hålla tummarna att det inte går helt åt ....

Så till SNÖKAOSET i Stockholm, samma sak varje år det kommer för "mkt" snö på en gång, sommardäck hmmm hur tänker man då???
Inte tillräckligt med plogar och sandarmaskiner (som vanligt)
Bussar slutar gå mitt på dagen (då folk redan efter många om och men tagit sig till arbetet) och därav inte kommer hem.
Skolor stänger-och barnen skickas hem..... om man inte bor på gångavstånd och inga bussar går vad gör man då ????

Så här såg det ut utanför arbetet när jag varit där i 2 timmar, kan säga att det var problem att ens ta sig ut från parkeringen.

Hemma var det dock plogat fram till vår lilla väg, inte sandat så att möta bilar var ingen höjdare...

Trots att det är MASSOR med snö kan jag inte säga annat än att det är vackert här ute i skärgården, och nästan mer plogat än in mot stan där jag hade arbetskamrater som åkte från arbetet kl 11.45 och kl 15.30 fortfarande inte kommit längre än till Danvikstull, ( hon skulle kunna lämnat bilen och gått hem, men vem vill lämna bilen mitt på vägen ?? )
Jag vet.... Det var faktiskt folk som lämnade sina bilar på motorvägen och gick istället... 
Hur skulle du ha gjort??
Själv tog jag upp liftare som gick längst vägarna ut mot oss och skjutsade, och jag hoppas att ngn snäll gör det ifall ngn jag känner behöver den hjälpen ngn ggr!

Efter en sån här dag var jag värd rosor, så jag köpte det och en stor godispåse till mig själv :)
Hoppas att mina bloggvänner mår bra och att ni är rädda om er !!
Flåt, min dåliga närvaro i bloggvärlden Lusten finns inte riktigt och att skriva ngt som jag inte tycker ger ngt varken för er eller mig har jag ingen lust med !
Hoppas jag får orken och lusten tillbaka för jag läser från mobil men orkar inte svara då jag tycker det är så förbenat krångligt med mobil flåt !!!! 
TOTALT O-TEKNISK haha
STOR 
PUSS & KRAM

10 kommentarer:

  1. Nog är det en konstig dag detta.
    Vi har tack och lov inte fått sådana snömängder men min Mellan bor ju i dina trakter och det hade gått i 30 hem från jobbet. Hemskt sa hon det var.

    SvaraRadera
  2. Känner en viss oro för hur framtiden kommer se ut.

    SvaraRadera
  3. Vet inte om du har läst min blogg ikväll, men mina bilder var då betydligt mera dramatiska än dina vad gäller snökaoset;-) Å nej, dessa 40-50 centimeter är inte vackra alls. Inte snöbergen på vår parkeringsplats och på innergården heller. Å då bor jag också på landet eller i "stan på landet" som är Täbys slogan... Är impad över snöskottningen hos dig. Konstigt nog är vår parkeringsplats betydligt bättre plogad än gatorna här och i Stockholm, där det inte var plogad alls.

    Vad gäller Trump så har Susjos hittat en utmärkt artikel om valet i USA. Mycket jag inte visste. Mycket läsvärt kan jag säga. Lite mera kött på benen fick jag iaf. Kolla här om du vill:
    http://denamerikanskavreden.story.aftonbladet.se/

    SvaraRadera
  4. Känner som du angående hur valet slutade - rädsla och oro för vad som kan hända med denne hemska person vid makten ... ryser!
    Nästan snöfritt hos mig i norra Östergötland - och det känns helt OK :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det jag inte förstår är att folk verkar bli överaskade varje år när snön slår till ;)
    Här njuter vi Vinterlivet hihi Alla årstider har sitt ♥

    /Kram

    SvaraRadera
  6. De rosorna och den påsen var du verkligen värd.

    Ja du vad säger man. Alltid samma visa när det blir vinter i den här staden med omnejd. Okej om har blir överrumplad ett år men inte varje liksom. Då börjar man ju undra om vi i detta område är lite korkade som inte fattar vad vintern innebär....

    USA.....gillar inte heller prata om politik men vad hände. Vad var det som jag missade med Trump?

    Kramis på dig

    SvaraRadera
  7. Många frågor om USA, men vad hände och vad händer, det vet vi inget om.
    Jag tar det lugnt.
    Snökaoset, ja det har ni stockholmare fått känna på.
    Och vad gäller bloggpromenader, så är väl inte jag så värst alert heller. Mobilbloggning är inte min grej heller.
    Fina rosor, det var du absolut värd, varm kram ♥

    SvaraRadera
  8. Jag känner lite som Gerd att även om frågorna är många så tar jag det lugnt. Det innebär dock inte att jag gillar resultatet för det tycker jag är rena galenskapen...

    Det var verkligen rejält med snö ni fick i huvudstaden. Jag är riktigt nöjd med att jag var där förra veckan och inte denna. Fördelen för son med sambo är att de bor så pass centralt som de gör och åker tunnelbana till jobbet. Men nog ställer vädret till det.

    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Det var mycket elände den dagen!
    Att Trump kunde vinna är ofattbart.
    Och snökaoset! Ofattbart det med. Hos oss på landet brukar de vara snabba att ploga men inte den dagen...
    Bussen tog sig i alla fall mycket försenad in till tunnelbanan. Men det var ju värre när man skulle hem, ingen buss gick. Som tur var kunde min man komma och hämta mig. Men vad gör de som inte har någon att ringa till?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Helt klart är att jag inte kan åka på semester utan det blir total oreda i världen ;)

    Ja en helt galen vecka på många sätt har det varit. Roligt nog verkar det som att pendeltågen som alltid krånglar har tuffat på enligt vad man kunnat läsa sig till i sociala medier.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne