söndag 20 november 2016

Först och Söndags Skyltning

Äntligen börjar denna djävulska migrän ge med sig, tyvärr är jag helt slut efter en sån här omgång men nu kan jag börja ta tag i saker 
så var beredda på ett Lååångt inlägg som börjar med att berätta vem som var först med rätt svar på
Guess What #7 
En Häftklammerborttagare
Och först av alla denna gång var
som får 3 välförtjänta poäng.
STORT GRATTIS VÄNNEN! 

Rätt svar och därav  2 välförtjänta poäng fick denna gång

FrM, BP, ANN-SOFIE, EVATRILLIAN.



GRATTIS TILL ER ALLA


TACK NI SOM VAR MED OCH GISSADE HELT UNDERBARA GISSNINGAR MED ALLT FRÅN PINCETTER TILL JORDGUBBSSNOPPARE
 TACK att vi fick gissa även hos DIG
ANKI 

Svaren finns att läsa nu !
Nästa ggr det blir GW är tis v.48 den 29 november

 (varannan vecka/ jämn vecka) lätt att hålla koll på ;)



Sen inte att förglömma så är det faktiskt

SKYLTSÖNDAG
Det är våran fina bloggvän 
Som Förvaltar denna härliga utmaning vidare, och tur är det för det är som sagt ngt som får mig att alltid bli på bra humör :) Tack snälla för det !!!
Tema blir denna gång
På vägen
Tänk vad mycket man hinner se på promenader även här ute i ödemarken, man upptäcker alltid ngt nytt och det beror mycket på att man faktiskt letar efter dessa skyltar till söndagarna :)
Så på vår promenad...

Ligger det fortfarande båtar i vattnet, och fast det var 40 cm snö för en vecka sen kan man tro att det var en vårdag i går em när vi var ute.
Ja så till det vi hittade eller mer upptäckte var ju alla dessa fina GatuNamn
Lagunvägen känns som man verkligen vill gå in på trots att skylten faktiskt" pekar "åt fel håll haha

Gulligt namn och vi förstod varför den hette så när vi även hittade denna skylt på den lilla vägen
Det är ju självklart att alla små puttenissar bor här då också om självaste TOMTEN faktiskt bor i Stockholms Skärgård:)

Sen var det en sprillans ny skylt uppsatt 
VARNING lutning 22%
Kan säga att det visste vi redan som vi kämpat både upp och ner i denna backe men bra att informera dom som inte vet för den LUTAR verkligen rakt ned...
Ja ni ser även här ute i ödemarken finner man då man söker



Önskar er en alldeles underbar Söndag
Kärlek till er ALLA och
KRAM 

9 kommentarer:

  1. Först och främst - skönt att den DUMMA migränen är på väg att ge med sig helt.

    Sen blir jag lite upprörd att BP gick om mig igen... Fast så här på skyltsöndagen och allt så får hon väl göra det då. Haha! ;-)

    Härlig skyltning också! Visst finns det härliga gatunamn. Älskar en väg som finns i Sollentuna - Återvändsgränd. Gulligt! Gissar att det inte är en genomfartsväg... ;-)

    Ha en underbar söndag! :-)

    SvaraRadera

  2. Så skönt att migränen är på väg bort...
    Sen får du en skyltsöndagskram från mig ♥

    SvaraRadera
  3. Att migränen äntligen gett med sig låter mer än bra :) Nu kan den hålla sig borta ;)
    Häftklammerborttagare - ja, det var ju ett vettigare namn än vad jag hade sinnesnärvaro att komma på när jag gissade ;)
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du mår bättre!
    Roligt att jag hann svar och dessutom hade rätt.
    Hoppas du får en fin söndag i solen. Kram

    SvaraRadera
  5. Tack och lov att du äntligen blivit av med migränen!!! Sedan tackar jag ödmjukast för två poäng i GW:-)

    Nu till skyltningen: Visst är det så! Vart man än är letar man medvetet eller omedvetet efter alla möjliga skyltar. Å man hittar dom precis överallt. Storstan har faktiskt ingen större fördel där. Det bevisar du med dagens skyltar, het klart!

    Puttisgatan är ju såååå gulligt. Å parkeringsplatsen för tomtens renar - där har någon haft en stor portion humor, vilket jag gillar skarpt! Iofs kan du ju kolla då och då ändå om parkeringen är upptagen av renar;-)

    Tusen tack för riktigt rolig skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  6. Gulliga skyltar och thank God, att migränen är över! Stackars dig!
    Ja, du vet väl alla tips om att slippa migrän... min äldste son lider av detta, men har blivit fri genom thaimassage.
    Skyltsöndagskram!

    SvaraRadera
  7. Tjihoo, jag svarade rätt :)
    Gott att du blivit av med migränen.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Skönt att migränen börjar ge med sig. Tomteskylten var för söt. Hoppas vi får snö till jul så tomten kan parkera sina renar framför den.

    Ha en fin måndag.

    /Kamilla

    SvaraRadera
  9. Tyvärr hade jag ingen framgång med min gissning. Kan kanske bero på att jag använder en sax när jag tar bort häftklmmer.Men stor fantasi har jag...
    Skönt att din migrän börjat släppa och att du orkat ta dig ut.
    Tack för en fin skyltning i skärgårdsmiljö. Uppskattas mycket!
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne