onsdag 23 november 2016

Det går med svindlande fart

Snart är det första advent .... har Du hunnit med att börja fixa inför Advent  ??
Det har inte jag, faktiskt inte ett endaste dugg
Men imorgon hoppas jag hinna med lite i alla Fall, jag och lillskruttan ska pyssla lite
Så lite advents fint kanske det blir;)
Rött
Var ialla fall äpplet vi hade fått i fruktkorgen på arbetet i måndags, det låg ensamt kvar  där i välbehållet och otroligt vackert 
Såg faktiskt ut som äpplet i Snövit, undrar om det var därför ingen o- eller medvetet inte tagit det ?! ;)
Själv vart jag mer fundersam vad det var konserverat med, och vågar /vill man ens äta det kanske blir konserverad inifrån ;)
Det ligger där än får se om ngn rör det

I min lilla Fotoutmaning är ordet att tolka och fota för v.47 
GLAS 
Mitt bidrag är den vackra Godisskålen i grönt glas som jag verkligen tycker om . Det är tyvärr inte ofta den är fylld då hela familjen är ena riktiga Godis råttor...
Kan ni ha Godsaker hemma?

Anledning till bloggfrånvaro är inte blogg torka utan att det händer En Massa här ..
Som att komma upp till frukost och upptäcka denna utanför fönstret
Rymdvarelser ?
Smygfilmats ?
Vet ni ??
Fundera Du och berätta för mig please vad du tror / vet ;)

Nu blir det natt för mig och i morgon ska jag äntligen få tillbaka min dator :)

Puss & Kram
I mängder till er mina fina Bloggvänner

6 kommentarer:

  1. Jag plocka fram och upp i söndags eller jag och jag ;-) sambo'n gjorde det medan jag gjorde christmas pudding.
    Ska ordna med en adventsljusstake och baka lite till söndag.
    Godis har vi alldeles för mycket t.o.m så att jag funderar på att slänga lite... Vi äter men vi köper mer än vi äter.
    Vad du har utanför har jag inte den blekaste om :)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Nej, nej, nej! Det ska inte upp något innan söndag! Jo, släckta ljusstakar kan ställas fram på lördag, men det är söndag som gäller! Bara stakar och stjärnor, julpynt aldrig innan lucia, helst inte ens då. Precis till jul snarare!
    Ser ut som en soptunna/papperskorg du har utanför fönstret!

    SvaraRadera
  3. Jag är glad om jag får upp nåt pynt tills på söndag.... Skyller på borrelian ;-)
    Ser ut som om det ligger armeringsjärn bakom..... Är det någon grunka för att gjuta ett betonggolv kanske.... När ska vi hinna prata på riktigt?? Jag saknar dig ♥♥♥
    KRAM

    SvaraRadera
  4. 1. Nej. Hade hunnit, men vi pyntar inte.
    2. Undrar vilket "polermedel" som det äpplet råkat ut för. Skulle inte äta det. Men det duger utärkt som julpynt;-)
    3. Vi har inga godis alls hemma, då jag inte gillar sött och min man är diabetiker typ 1.
    4. Helt klart en rymdvarelse utskickad till er från Södertälje Betong (http://www.sodertaljebetong.se/). Å om det inte är en rymdvarelse så är det troligen en markvibrator.
    5. Härligt med att datorn får komma hem igen. Man är ju handikappad utan;-)

    SvaraRadera
  5. Vilket ljuvligt Äpple ❤️ ....
    Här fixas adventspyntet idag eftersom min älskade Micke jobbar helgen!

    /Kram pårej & ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte på besök från rymden, men ser att det är en betongbil av något slag.
    Det äpplet ser farligt polerat ut, ett riktigt juläpple att hänga i granen!
    Jag har fått fram mina adventsljusstakar idag och det är det enda julpyntet.
    Kram ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne