söndag 23 oktober 2016

Skyltsöndag # 76

Godkväll sötnosar, här kommer mitt bidrag till 
SKYLTSÖNDAG
Det är våran fina bloggvän 
Som Förvaltar denna härliga utmaning vidare, och tur är det för det är som sagt ngt som får mig att alltid bli på bra humör :) Tack snälla för det !!!
Där kan du även hitta alla andra skyltade inlägg, som hon varit snäll att länka till

Efter ännu en vecka med full rulleans och träff med min underbara kusin från USA så blir det idag skyltar från nätet, har alltid gillat skyltar och samlat ihop en del som blir perfekt för dessa gånger jag själv inte hunnit med ;) hoppas det är ok ändå ?!

Tema ~ Borde kanske ha kontrollerats innan

Hur smakar krabb...?, vill man ens äta rätt 28 ??

Vilken tur att dom förklarar, så man inte tror det är en burk ;)

Nog för att jag gillar både kyckling och nougat, men kombinerat NÄE ...

 Tycker INTE det är ok att göra "reklam" för vad dom pysslar med på det cafet
(jag vet sjuk fantasi haha )

I buffen undrar jag varför man ens skriver nötfritt om det alltid kan finnas spår av nötter...
Lite förvirrande skulle jag vilja påstå

Den här skylten gillar jag !!!!
Folks om lastar på alldeles för mycket för att sedan slänga, självklart ska dom betala mer då :)

Är det skillnad på FLÄSK o FLÖSK ?
är det vad ölen serveras i eller smakar haha

Ja så till dessa s ä r s k r i v n i n g a r
ngn som är intresserad av en
Väldigt tung och röd file ??

Här var det dock inte snack om vad som gäller !!!!
Urban Deli bjuder på dessa  haha love

PUSS & KRAM

8 kommentarer:

  1. Dina skyltar duger mera än väl. Vilka skratt jag fick!

    Bibimbap är en av mina favo rätter - eller var rättare sagt;-)

    Flasköl kanske borde serveras på fat, om man hittar en teknisk lösning alltså;-)

    Att få betala straffavgift när man inte äter upp maten är en suverän idé, mera sådant!

    1 000 tack för toppen skyltar och länken. Du hittar alltid guldkorn på nätet:-)



    SvaraRadera
  2. Kuliga skyltar, som väcker till skratt.
    Det där med straff om man inte äter upp. Jag tror att man gjort något sådant på någon skola. I alla fall en skylt som varnar att inte ta åt sig mer än man äter upp. Och svinnet hade minskat.
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Kul skyltar! Särskrivningar är verkligen irriterande och ibland blir det dessutom helt fel...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Flasköl på flaska och så är det i en burk, hahaha

    SvaraRadera
  5. Vilka kul skyltar du hittat på nätet :) Det där med särskrivningar kan bli hur tokigt som helst!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha, så många roliga skyltar.

    SvaraRadera
  7. HAHAHA!!! Underbar skyltning! :-D Men jag undrar en sak... En sån där flösköl, eller en fläsköl - kommer dom på burk, eller? :-D

    SvaraRadera
  8. Haha så fel det kan bli! Är allergisk mot särskrivning. Och nougat o kyckling skulle jag inte heller vilja ha tillsammans. Men att man får betala extra för maten man slänger är ju jättebra! I Brasilien fick man väga maten överallt på alla bufféer och betala efter vikten, också jättebra.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne