söndag 16 oktober 2016

SkyltSöndag # 75

SKYLTSÖNDAG
Det är våran fina bloggvän 
Som Förvaltar denna härliga utmaning vidare, och tur är det för det är som sagt ngt som får mig att alltid bli på bra humör :) Tack snälla för det !!!

Jag brukar ju hålla en röd tråd i mina skyltsöndagar men idag är det bara 2 som passar ihop.. och det är med
Bra Resturang

I onsdags var jag på söder och tog mig en tur runt om stadsdelen jag bott stora delar av mitt liv på,
hamnade tillslut på fiket i Skrapan, trots att det var helt öppet hittade jag en mysig plats att ta min kaffe på :) Jag gillar att titta på människor, men är inte lika modig som BP att fota dom ;)
Vilket hade varit Intressant den här dagen.
Vid bordet bredvid satt en ung kille, och hade Spanska lektion med en spanjorska, jag var imponerad över att hon endast vi ett fåtal ställen pratade engelska med killen, dels för att han ibland inte alls såg ut att alls förstå...och då började hon om på spanska för att endast vid nödfall använda engelska.
Tror han tyckte det var lite pinsamt för jag kom på mig själv att sitta och iaktta dom och lyssna, men det var nog mer pinsamt för mig.

Det var mammor med barnvagnar som inte alls pratade med varandra utan satt och höll på med sina mobiler istället för att leka med barnen som satt i vagnarna eller ens prata med varandra ?!

Det var äldre personer som satte sig ensamma, varför vågar dom inte slå sig ned där det sitter ngn ?
Så mycket att se/ ta in och reflektera över...

Men cafet hade en underbar skylt att läsa och ta med sig orden på
Riktigt bra och ngt att leva efter...

På Gondolen kunde man köpa en kokbok för alla tillfällen, och egentligen borde jag köpt en och hoppas att fiskgrytan finns med, men det får jag kontrollera till nästa ggr.

Nästa kanske inte har då med restorangen att göra men JAG VET ATT dessa saker behövs även där så lite hänger det ihop men mer åt det rosa hållet då ;)

För om jag ändå behöver ny Diskborste och kökssvamp kan jag lika bra ta dom som ger en slant till ROSA BANDET.

Så var det en liten bilskylt jag var tvungen att ta med och trots att den var suddig 
(skyller på att jag körde och fotade samtidigt ...vet man får inte men ibland har nöden ingen lag och vi körde VÄLDIGT SAKTA då det var en traktor som vägra släppa förbi...)

Men att AMA hade en egen Merca tyckte jag var värt att fota ;)

Nu hoppas jag att ni har haft en alldeles underbar Söndag, nu blir det Pulled Pork som stått i ugnen sen i morse och ett glas rött och njuta av sista timmarna på helgen.
PUSS & KRAM

7 kommentarer:

  1. Hahaha! Skrattade gott åt sista bilden:-))))) AMA kommer att älska den:-)

    Älskar skylten du fotade på fiket i Skrapan! Innovativt och kreativt av ägarna, för att inte tala om annorlunda! Mera sådant!

    Att tjuvlyssna är riktigt roligt tycker jag, oavsett om man förstår vad folk säger. Bara att kolla kroppsspråk, utseende, kläder med mera är ofta kostnadsfri underhållning. Å att fota i smyg - det tog mig många år att "lära mig" det. Gör det bara när jag sitter långt ifrån och med zoom. Vågar inte annars;-)

    Tusen tack för ett toppen bidrag till Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BP ❤️ Älskar när ägare tänker till och får en att stanna upp!
      Och kanske vågar fota jag med ;) snart haha mer träning på att vara ute kanske
      Kram och hoppas du går en bra start på veckan

      Radera
  2. Det var många kloka ord på en skylt.

    SvaraRadera
  3. Cafeéts skylt var ju underbar! ( Gondolens fiskgryta såg underbart god ut i ditt förra inlägg) Ama kommer att gilla bilskylten!
    Kram och sov gott!!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk skylt den där första!
    Visst blir man lite beklämd när man ser att unga mammor (inte alla förstås) hellre umgås med sina vänner på sociala medier än med sina barn och sällskapet vid bordet.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha! Vad tusan gjorde min bil där??? Trodde den var i garaget... :-D

    Älskar den där första skylten med alla kloka ord. Men, jodå, jag gillar nog AMA-skylten bäst. Haha! :-)

    SvaraRadera
  6. Kul att du hittade AMA´s bil :) Och den där stora kloka skylten är ju så rätt! Man behöver bli påmind ibland. Och visst är det bra att köpa rosa bandet-saker. Köpte en jättefin orkidé häromdagen och tror det var 20 kr som gick direkt till kampanjen. Känns bra att stödja!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne