söndag 2 oktober 2016

Härliga underbara Vän och Skyltsöndag # 73

Den här helgen försvann snabbt trots att jag inte mådde riktigt ok, vågade sig Maria med familjen hit efter Justin Bieber konserten. Äldsta dottern J var ganska loj men inte så konstigt då hon råkat ut för en ficktjuv :( Men det får ni läsa om hos Maria om hon tar upp det, hoppas det fixar sig fort och hoppas J hade en ok eftermiddag och kväll ändå . 
❤️❤️❤️

Lillskruttan och Maken var på seglingsTävling, så vi började med en lång promenad, så dom fick se lite av skärgården. Lite skillnad mot konsert och Mall of skandinavia.
Men kontraster är väl bra för sinnet ;)

Det är skillnad på att vara ute vid Solnedgången och inne i vår vik där blåsten inte nådde in igår, helt kavlugnt och varmt, var det nästan så att Marias yngsta dotter ville bada ;)
Men tårna fick räcka då det faktiskt bara var 13grader i vattnet, men ursäkten för att doppa fötterna var att plocka stenar på botten ...
 Sen var det bubbel och gott, och självklart glittrade vi söta kaniner ihop

 Men det gick snabbt att bli coola i "förorten" haha som Maria sa...
Maria min vän, Saknar dig min härligt galna systrami, PUSS

Det blir en fjuttig Skylt skörd idag, men hoppas att det duger ändå.
Hemma på bryggan ska man inte ligga och sola, utan blir hänvisad till "soldäck" på stranden .

Och den viktiga informationen som får en att tänka till från Sodastream 
( Då blir jag glad, att jag gör mitt bubbelvatten själv)


Så till ngt som man verkligen kan fundera på...
En skylt jag hittade på nätet 
"Just a bit" 
Det är våran fina bloggvän 
Som Förvaltar denna härliga utmaning vidare, och tur är det för det är som sagt ngt som får mig att alltid bli på bra humör :) Tack snälla för det !!!


Stor KRAM och Puss

16 kommentarer:

  1. Underbart me´ åromenad i skärgården ❤️ ...
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ✫ Fru Eriksson2 oktober 2016 18:53

      Haha Promenad såklart ;)

      Radera
    2. Haha puss ❤️❤️❤️

      Radera
  2. SÅ fina bilder, och de där snapchatsbilderna, de håller mina döttrar och jag på med, haha, så kul.
    Tack för fin skyltning också.
    Och jag dricker bara kranvatten, så jag är snäll mot naturen.
    Skyltsöndagskram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är underbar Gerd ❤️ Tack för din kommentar hoppas du går en mysig söndagskväll

      Radera
  3. Sååååååå kul att ni två kunde träffas igen. Ni är verkligen själsfränder. Å vilket drömväder att besöka skärgården! Osis dock för att dottern blev bestulen på sin mobil.
    Stort tack att du trots besök och hälsoproblem ändå tänkte på Skyltsöndag.
    När jag ser Sodastreams skylt blir jag mörkrädd och är glad att jag aldrig dricker läsk eller annan dryck ur PETflaska.
    Sista skylten är ju sååååååå bra med tanke på Trumpen;-)

    Än en gång - 1 000 tack för topen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria är fantastisk och har humor som få ;)
      Bloggvärlden är fantastisk !

      Visst är det läskigt med petflaskor tillbaka till glas tycker jag !!
      Och visst är den underbar skylten om att vem som helst kan bli president !
      Stor Tack att du håller i Skyltsöndag
      Kram

      Radera
  4. Så vackert ni har det i skärgården! Ha det gott, kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vackert Du får komma ut hit ngn gång :)
      Kram

      Radera
  5. Va skönt att du blev lite piggare och kunde ta emot din kompis! Hm, borde kanske införskaffa en sån där sodastream, men har ingenstans att ställa den! Som tur är köper vi inte ofta bubbelvatten, men det händer....
    ..och visst tänker man på Trump med din sista bild!
    HA en bra start på veckan!KRAM

    SvaraRadera

  6. Så skönt att du liggande till lite så ni kunde träffas. Ni ser för härligt roliga ut...
    Skyltkram på dig ❤

    SvaraRadera
  7. En liten skyl är också en skylt :) fina bilder.

    SvaraRadera
  8. Härligt med besök ... ni verkar verkligen vara själsfränder :)
    Tyckte allt du fick ihop en bra skyltsamling ... men usch så obehaglig vetskap om PET- flaskornas verkan i naturen. Lägger man sen till eländet med mikroplaster i hav och sjöar som orsakas av bl.a. petflaskor som kastas i naturen ... och fleecekläder som tvättas i tvättmaskinerna, ja då blir man rädd! Vad gör vi med vår natur?
    Tack för tankeväckande skyltar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fy vad tråkigt att råka ut för en ficktjuv. Att folk inte kan hålla sina fingrar i styr. Så söta ni är som kaniner. Snapchat är så roligt ;)
    Önskar dig en fin start på veckan, goding
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Åh så söta ni är, och vilka underbara skärgårdsbilder. Vilken upplevelse för alla fans att få se biber live. Ha det kanon, kramar

    SvaraRadera
  11. Kul att du och Maria träffas! Så roligt att få lära känna en person bakom bloggen man läst länge :) Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne