torsdag 20 oktober 2016

En lätt bild för Vinälskare hihi

Ett mycket finurligt BRA verktyg att ha hemma måste jag säga att det är att ha denna sak hemma 
Guess What # 5

Det verkar som flera av er har en likadan vin/ kork öppnare hemma ;)
Många med rätt svar men först var...
ANKI 
som får 3 välförtjänta POÄNG  stort GRATTIS sötnos !!!

Sen var det faktiskt 11 st till som hade rätt ( tycker ni att dom är för enkla ??)
Grattis till 2 p

SUSJOS, MARIA, DITTE, BP, ANN-SOFIE, ZNOGGE, COMSICOMSA, EVATRILLIAN, MIASMIX, PETRA och AMA DE CASA ( som faktiskt var väldigt nära att vara först även denna ggr ;)

1p för Nära rätt svar med Verktyg av ngt slag får LILLASYSTER
GRATTIS


STORT TACK FÖR ERA UNDERBARA GISSNINGAR MED ALLT FRÅN FÄLGAR TILL INFÄSTNINGEN AV PARASOLLER ELLER  MANUELLA BORRAR

TACK till er som var med och fick oss att gissa även hos er
❤️ANKI och MARIA❤️
Svaren finns att läsa nu !
Nästa ggr det blir GW är på tis v.44 den 1:a november 

 (varannan vecka/ jämn vecka) lätt att hålla koll på ;)


Kärlek till er ALLA och
KRAM från

16 kommentarer:

  1. Yeeeesssssss! Igen! Vi har hans "kusin" här hemma förstår du:-)))))))

    SvaraRadera
  2. Grattis till BP som var först! Men jag är glad över mitt rätta svar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul att man fixade det för en gångs skull :) Ja en sommelier borde ju känna igen en vinöppnare. Även om just den modellen är bojkottad hos mig :) (Risk för kork i vinet)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Bra att du kommenterade hos mig att jag leder GW-tävlingen. Det hade jag ingen aaaaaning om. Är ju så van vid att ligga i träsket så;) Vilkten toppen överrasking, som förpliktigar såklart:-)
    Tycker inte att dina GW:n är för lätta - jag menar för min IQ alltså;-)

    SvaraRadera
  5. Va roligt att få helt rätt!!! Tjoho!!!! Fortsätt så...med mera vinliknande grejor...hihi!
    Kram och sov gott! Hoppas du nu har hämtat maken som varit ute och svirat, och att du får sova gott! ♥

    SvaraRadera
  6. Men ååh ... var jag snabbast ... ibland har man tur :) Tack Sanna!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Denna var lätt, men oftast tycker jag det är svårt.
    Ha en underbar fredag och helg.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Weeehooo!!! Lite synd att Anki var så snabb, men jag är inte bitter, så grattis till henne :-)

    BP måste känna nu att vi är några stycken som flåsar henne i nacken :-D

    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  9. Den var inte lätt, vår ser absolut inte ut så. Jag har gått och grunnat på det där lilla kugghjulet. Det är bara att hoppas på bättre tur nästa gång! DU ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  10. Ah...det var därför jag inte kunde gissa hihi
    /Kram finaste ❤️

    SvaraRadera
  11. Åh det visste jag ju men glömde svara! Ett av de bästa verktygen :)

    SvaraRadera

  12. Denna gången var det lätt! :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Jag är tacksam när det inte är för svårt ;-) Vi har också en fast den sort som kypare på restauranger har! Väldigt användbar pryl :D

    SvaraRadera
  14. Klarar man sig inte utan :):)
    Önskar dig en fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne